Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-23, 09:58:21
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Hej på er!
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] 3 Skriv ut
Författare Ämne: Hej på er!  (läst 34607 gånger)
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011-03-26, 17:53:18 »

Gårdagens kunskap var att det på Mp3an inte alls är svårt att stänga av blinkersen! Det är bara att trycka på knappen så stänger den av sig själv

Det var som F..! Grin

Jag som har haft MP3 sedan 2006 och inte upptäckt det  pottytrain5
Skandal faktiskt  icon_porc

Tack för upplysningen, jag har alltid svurit över den lilla knappen.

Kjelle
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Flyger!
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 40

Kör: Piaggio Mp3-250
Kör2: Racerbilar.
Hemort: Stockholm

« Svara #16 skrivet: 2011-03-28, 17:15:29 »

Apropå tack för upplysningen, hur ändrar jag min profil från nybörjare på EU moppe till relevant info om min Mp3-250 i stället??? Och vad har däcken med det hela att göra?

Mvh
TL
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle

Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011-03-28, 19:17:04 »

Apropå tack för upplysningen, hur ändrar jag min profil från nybörjare på EU moppe till relevant info om min Mp3-250 i stället??? Och vad har däcken med det hela att göra?

Mvh
TL

EU moppe har med antal inlägg att göra. Ju mer aktiv du är, ju längre bort från EU moppe kommer du.
Det där kan Tomas (admin) svara på.

Jag har på något sätt lyckats skriva över 100 inlägg och fått en MC  Grin

/ Kjelle

Däcken?
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011-03-28, 21:32:45 »

Mvh
TL

EU moppe har med antal inlägg att göra. Ju mer aktiv du är, ju längre bort från EU moppe kommer du.

Jag har på något sätt lyckats skriva över 100 inlägg och fått en MC  Grin

/ Kjelle

Däcken?
Helt rätt Kjelle, min dåliga fantasi där.
Man jobbar sig upp från en EU25a Wink

Däcken är nog det under din avatar som Flyger! undrar över, det går att lägga in en text som hamnar där i din profil, kommer inte ihåg vad fältet heter nu på rak arm men det vet nog Kjelle.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Kjelle
Admin-Kjelle

Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011-03-28, 23:58:55 »

Flyger!

"käkar bakdäck" det vill säga, jag drar på för hårt och gör slut på mina bakdäck  Grin
Jag försöker skärpa mig nu mera  laughing7

Texten skrivs, klicka på "profilinställningar sedan Presonlig Text"

Kjelle

Loggat

Flyger!
**

« Svara #20 skrivet: 2011-03-29, 16:51:36 »

Appropå att käka bakdäck. Jag såg en snutt på Tuben på en snubbe som dels driftade med sin Mp3 och dels gjorde en fet burnis. När han gjorde burnisen, hängde han lätt över styret för att få igång bakhjulet. Vet ni om det finns något naturligt ställe att bygla sadelströmbrytaren??? När mitt nuvarande bakdäck har tagit slut MÅSTE det ju eldas upp ordentligt framför en kamera innan det byts ut eller hur...

Mvh
TL
Loggat
hevil
Admin-hevil

Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping

« Svara #21 skrivet: 2011-03-29, 19:20:46 »

Jag har för mig att det är inga problem att stå upp och köra.. gissar på att det handlar om att alla hjulen rullar.. meeen nu ska jag inte sätta "all in" på det, är ju 6 månader sen man körde ju, han ju inte köra 100 mil innan det var dax för vinterförvaring..
Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Flyger!
**

« Svara #22 skrivet: 2011-04-08, 00:27:02 »

Testade idag, det går prima att burna (hehehe...) Nu återstår bara att köra slut bakslangen på vanligt vis.

Testade dessutom att skjutsa lilla damen några varv runt kvarteret bakpå nu när jag börjar känna mig lite varmare i kläderna. Jag förstår varför man skall höja trycket i slangarna innan, det blir aningens såsigt annars! Attans kul apparat det här!

Mvh
TL
Loggat
sufler
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 14

Kör: Gilera FUOCO
Kör2: Astra 1.4 T 2010
Hemort: Göteborg

De enda människor som inte ljuger är de döda.

« Svara #23 skrivet: 2011-04-08, 08:02:38 »

Testade idag, det går prima att burna (hehehe...) Nu återstår bara att köra slut bakslangen på vanligt vis.

Testade dessutom att skjutsa lilla damen några varv runt kvarteret bakpå nu när jag börjar känna mig lite varmare i kläderna. Jag förstår varför man skall höja trycket i slangarna innan, det blir aningens såsigt annars! Attans kul apparat det här!

Mvh
TL
Nu när Du nämner trycket, vad trycker Ni in i Era Fuoco/Mp 3(fram/bak).
Har en fråga som inte är aktuell än för min del, men har någon av ER gjort 1000mila service,vad har Ni hamnat på för kostnad inkl. materialet......,har själv nästan 400 mil kvar men var förbi en Gilera verkstad i veckan och väckte frågan, angry4 fick en mindre chock när han började prata om ca 4000:- + material kostnad ,känns att det var bra överpris........ som sagt lite nyfiken bara....
Mvh
CK   
Loggat

”Det finns tre slags lögner: lögn,
förbannad lögn och statistik.”
Mark Twain
hevil
Admin-hevil

Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping

« Svara #24 skrivet: 2011-04-08, 08:44:06 »

Pumpade förra helgen  2,2 i bak och 2,0 fram.. och satte på glassiga ventilhattar från JULA, 29:- för fem..  sunny
Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Kjelle
Admin-Kjelle

Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011-04-08, 11:46:36 »

Pumpade förra helgen  2,2 i bak och 2,0 fram.. och satte på glassiga ventilhattar från JULA, 29:- för fem..  sunny

Dax för en riktig tur nu då?
Om en vecka skal jag ha pumpade sulor och ta en sväng  Grin
Loggat

Balvin
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 19

Kör: Fuoco 500
Kör2: Skoda (bil?)
Hemort: Hässleholm

nya framdäck!

« Svara #26 skrivet: 2011-04-08, 22:10:13 »

Man får vell öka takten på inlagorna  tongue8

Mvh
TL

Jag har på något sätt lyckats skriva över 100 inlägg och fått en MC  Grin

/ Kjelle

Däcken?
Loggat
Flyger!
**

« Svara #27 skrivet: 2011-04-09, 01:06:17 »

Den här utmärkta fredagen tog jag Skootran och åkte till andra sidan stan och lämnade bokföringen till min redovisningsdam. Sjysst att bokföringen får plats under dynan när det regnade lite. För andra gången fick jag sedan glädjen att tanka. Det känns verkligen märkligt att tanka fullt och upptäcka att det gått i knappt 10 liter och att man inte behöver teckna in huset för att betala en upptoppning! Jag var tvungen att åka hem och räkna lite. Med den billiga försäkringen som jag har och soppaförbrukningen som låg under 0,4 l/mil och räknat på 250 mil per år så kostar den ca 11kr/mil. Med tanke på att man drar 19kr/mil för tjänsteresor så är den rena vinstmaskinen och med tanke på att jag dessutom passerade de fjolliga vägtullarna fyra gånger så var vinsten ännu högre! Jag kan inte ens åka tunnelbana för dom pengarna! Avskrivning? Visst, men jag fick min så billigt att jag kan sälja den med vinst (varför jag nu skulle sälja den) så jag hoppar avskrivningen.

I morgon skall jag pressa ner en radiostyrd helikopter under dynan och åka och flyga lite!

Hejhopp
TL
« Senast ändrad: 2011-04-09, 01:15:57 av Flyger! » Loggat
Balvin
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 19

Kör: Fuoco 500
Kör2: Skoda (bil?)
Hemort: Hässleholm

nya framdäck!

« Svara #28 skrivet: 2011-04-09, 08:46:42 »

Fin morron,  icon_sunny Ska med och hämta syrran MC idag och vädret ska ju bli toppen. Det lär bli en rejäl runda och det känns redan toppen. Ska passa på att köpa lite olja och annat till min lilla skönhet och sedan passa på att serva henne lite. Har hon ett namn denna skönhet, ja, Vahlborg, för vi blev ett den förste Maj förra året, min lilla Fuoco och jag. Det har hunnit bli många mil redan och än så länge ser jag fram mot nya sköna mil.

Hoppas solen lyser på er andra åxå så ni kan ut och glida idag.

Ha en riktigt bra dag på er alla här i forumet, för de ska jag ha!

Bosse  icon_sunny
Loggat
Flyger!
**

« Svara #29 skrivet: 2011-04-11, 12:45:17 »

Vilken härlig helg med Skootran det blev ( den heter det som hyllning till kultserien Pistvakt)! Skjutsade damen till repet för hennes Bachkonsert och sedan ringde en kompis och frågade om hjälp vid tillfälle. Rätt tillfälle är nu sa jag som fortfarande hade stället på mig. Så jag åkte och hjälpte honom på en gång -I Oxelösund! Det var ett utmärkt tillfälle att testa sidvindsegenskaperna då det som bekant blåste kuling/storm i lördags. Jag var överraskad över hur lite den påverkades. Det som däremot märktes var på toppfarten när det blev motvind... Snacka om att det gick tungt.

På väg hem så åkte jag förståss den gamla motorvägen i stället för den nya. jag mötte ett tiotal olika hojar på vägen och döm om min förvåning när jag mellan Vagnhärad och Södertälje mötte mig själv! En exakt likadan Mp3a, kolsvart som min kom mot mig för fulla trumpeter. Vi hann vinka innan vi fladdrade vidare i stormen. Var det någon planketläsare som jag mötte?Huh??

Väl hemma kunde jag logga 26 mil på mätaren och jag fick tanka drygt 6 liter......

Kul grej det här. hur gick det för er andra
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.131 sekunder med 21 databasfrågor.