|
|
|
|
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728
Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)
|
 |
« Svara #17 skrivet: 2011-03-28, 19:17:04 » |
|
Apropå tack för upplysningen, hur ändrar jag min profil från nybörjare på EU moppe till relevant info om min Mp3-250 i stället??? Och vad har däcken med det hela att göra?
Mvh TL
EU moppe har med antal inlägg att göra. Ju mer aktiv du är, ju längre bort från EU moppe kommer du. Det där kan Tomas (admin) svara på. Jag har på något sätt lyckats skriva över 100 inlägg och fått en MC  / Kjelle Däcken?
|
|
|
|
|
Loggat
|
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta! / Groucho Marx.
|
|
|
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405
Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

|
 |
« Svara #18 skrivet: 2011-03-28, 21:32:45 » |
|
Apropå tack för upplysningen, hur ändrar jag min profil från nybörjare på EU moppe till relevant info om min Mp3-250 i stället??? Och vad har däcken med det hela att göra?
Mvh TL
EU moppe har med antal inlägg att göra. Ju mer aktiv du är, ju längre bort från EU moppe kommer du. Det där kan Tomas (admin) svara på. Jag har på något sätt lyckats skriva över 100 inlägg och fått en MC  / Kjelle Däcken? Helt rätt Kjelle, min dåliga fantasi där. Man jobbar sig upp från en EU25a  Däcken är nog det under din avatar som Flyger! undrar över, det går att lägga in en text som hamnar där i din profil, kommer inte ihåg vad fältet heter nu på rak arm men det vet nog Kjelle. -Tomas
|
|
|
|
|
Loggat
|
Those are my principles. If you don't like them I have others 
Groucho Marx.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sufler
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 14
Kör: Gilera FUOCO
Kör2: Astra 1.4 T 2010
Hemort: Göteborg

De enda människor som inte ljuger är de döda.
|
 |
« Svara #23 skrivet: 2011-04-08, 08:02:38 » |
|
Testade idag, det går prima att burna (hehehe...) Nu återstår bara att köra slut bakslangen på vanligt vis. Testade dessutom att skjutsa lilla damen några varv runt kvarteret bakpå nu när jag börjar känna mig lite varmare i kläderna. Jag förstår varför man skall höja trycket i slangarna innan, det blir aningens såsigt annars! Attans kul apparat det här! Mvh TL Nu när Du nämner trycket, vad trycker Ni in i Era Fuoco/Mp 3(fram/bak). Har en fråga som inte är aktuell än för min del, men har någon av ER gjort 1000mila service,vad har Ni hamnat på för kostnad inkl. materialet......,har själv nästan 400 mil kvar men var förbi en Gilera verkstad i veckan och väckte frågan,  fick en mindre chock när han började prata om ca 4000:- + material kostnad  ,känns att det var bra överpris........ som sagt lite nyfiken bara.... Mvh CK
|
|
|
|
|
Loggat
|
”Det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik.” Mark Twain
|
|
|
|
|
|
|
Balvin
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 19
Kör: Fuoco 500
Kör2: Skoda (bil?)
Hemort: Hässleholm

nya framdäck!
|
 |
« Svara #26 skrivet: 2011-04-08, 22:10:13 » |
|
Man får vell öka takten på inlagorna  Apropå tack för upplysningen, hur ändrar jag min profil från nybörjare på EU moppe till relevant info om min Mp3-250 i stället??? Och vad har däcken med det hela att göra?
Mvh TL
EU moppe har med antal inlägg att göra. Ju mer aktiv du är, ju längre bort från EU moppe kommer du. Det där kan Tomas (admin) svara på. Jag har på något sätt lyckats skriva över 100 inlägg och fått en MC  / Kjelle Däcken?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
Balvin
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 19
Kör: Fuoco 500
Kör2: Skoda (bil?)
Hemort: Hässleholm

nya framdäck!
|
 |
« Svara #28 skrivet: 2011-04-09, 08:46:42 » |
|
 Fin morron,  Ska med och hämta syrran MC idag och vädret ska ju bli toppen. Det lär bli en rejäl runda och det känns redan toppen. Ska passa på att köpa lite olja och annat till min lilla skönhet och sedan passa på att serva henne lite. Har hon ett namn denna skönhet, ja, Vahlborg, för vi blev ett den förste Maj förra året, min lilla Fuoco och jag. Det har hunnit bli många mil redan och än så länge ser jag fram mot nya sköna mil. Hoppas solen lyser på er andra åxå så ni kan ut och glida idag. Ha en riktigt bra dag på er alla här i forumet, för de ska jag ha! Bosse 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Flyger!
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)

Antal inlägg: 40
Kör: Piaggio Mp3-250
Kör2: Racerbilar.
Hemort: Stockholm

|
 |
« Svara #29 skrivet: 2011-04-11, 12:45:17 » |
|
Vilken härlig helg med Skootran det blev ( den heter det som hyllning till kultserien Pistvakt)! Skjutsade damen till repet för hennes Bachkonsert och sedan ringde en kompis och frågade om hjälp vid tillfälle. Rätt tillfälle är nu sa jag som fortfarande hade stället på mig. Så jag åkte och hjälpte honom på en gång -I Oxelösund! Det var ett utmärkt tillfälle att testa sidvindsegenskaperna då det som bekant blåste kuling/storm i lördags. Jag var överraskad över hur lite den påverkades. Det som däremot märktes var på toppfarten när det blev motvind... Snacka om att det gick tungt. På väg hem så åkte jag förståss den gamla motorvägen i stället för den nya. jag mötte ett tiotal olika hojar på vägen och döm om min förvåning när jag mellan Vagnhärad och Södertälje mötte mig själv! En exakt likadan Mp3a, kolsvart som min kom mot mig för fulla trumpeter. Vi hann vinka innan vi fladdrade vidare i stormen. Var det någon planketläsare som jag mötte?  ? Väl hemma kunde jag logga 26 mil på mätaren och jag fick tanka drygt 6 liter...... Kul grej det här. hur gick det för er andra
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|