|
|
|
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
Antal inlägg: 30
Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650
Lånad bild :)
|
|
« Svara #48 skrivet: 2016-07-08, 07:07:04 » |
|
Har ju nu använt min scooter ett tag och måste säga att jag är helt nöjd så länge jag inte behöver ut på 90 väg. Den gör ju bara ca 80 och man känner sig hela tiden i vägen för bilarna. Speciellt om där finns vajerräcke och det blåser lite tycker jag det är otäckt så jag håller mig till cykelvägar i den mån det går. Är ju förbjudet men man lär väl inte få livstid om polisen tar en Finns det någon här som vet om det går att skrämma upp motorn lite utan att det kostar skjortan och gör scootern allt för skör. Skulle vilja att det gick att få upp den i 90-100 i alla fall. Alternativet är kanske att byta upp sig men jag tycker den jag har är helt perfekt för övrigt. //Lars
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
dman
Antal inlägg: 41
Kör: Honda SH300 2012
|
|
« Svara #50 skrivet: 2016-08-05, 10:32:26 » |
|
Har ju nu använt min scooter ett tag och måste säga att jag är helt nöjd så länge jag inte behöver ut på 90 väg. Den gör ju bara ca 80 och man känner sig hela tiden i vägen för bilarna. Speciellt om där finns vajerräcke och det blåser lite tycker jag det är otäckt så jag håller mig till cykelvägar i den mån det går. Är ju förbjudet men man lär väl inte få livstid om polisen tar en Finns det någon här som vet om det går att skrämma upp motorn lite utan att det kostar skjortan och gör scootern allt för skör. Skulle vilja att det gick att få upp den i 90-100 i alla fall. Alternativet är kanske att byta upp sig men jag tycker den jag har är helt perfekt för övrigt. //Lars Jag vet försök med att rensa ljuddämparen som gav 5-10 i topphastighet samt lite mer ljud. Gick att besiktiga utan problem. När jag bytte min scv100 mot PS125 (samma som SH fast äldre modell) blev jag nöjd. Scooter var billig att köpa, större däck = stabilare, mer fart och bättre bromsar.
|
|
|
Loggat
|
Nu: Honda SH300 2012 Förr: Vespa P200E, Vespa touring 150, Honda Ps 125i, Honda SCV 100, Honda VFR800, Yamaha XJ600
"Ge mig fri fart och fri bensin"
|
|
|
Larz
Antal inlägg: 30
Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650
Lånad bild :)
|
|
« Svara #51 skrivet: 2016-08-23, 07:00:16 » |
|
Har ju nu använt min scooter ett tag och måste säga att jag är helt nöjd så länge jag inte behöver ut på 90 väg. Den gör ju bara ca 80 och man känner sig hela tiden i vägen för bilarna. Speciellt om där finns vajerräcke och det blåser lite tycker jag det är otäckt så jag håller mig till cykelvägar i den mån det går. Är ju förbjudet men man lär väl inte få livstid om polisen tar en Finns det någon här som vet om det går att skrämma upp motorn lite utan att det kostar skjortan och gör scootern allt för skör. Skulle vilja att det gick att få upp den i 90-100 i alla fall. Alternativet är kanske att byta upp sig men jag tycker den jag har är helt perfekt för övrigt. //Lars Jag vet försök med att rensa ljuddämparen som gav 5-10 i topphastighet samt lite mer ljud. Gick att besiktiga utan problem. När jag bytte min scv100 mot PS125 (samma som SH fast äldre modell) blev jag nöjd. Scooter var billig att köpa, större däck = stabilare, mer fart och bättre bromsar. Tack för svaret
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|