|
|
|
|
|
|
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
Antal inlägg: 30
Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650
Lånad bild :)
|
|
« Svara #36 skrivet: 2016-05-23, 09:33:16 » |
|
Strecken måste vara någon slags reflektioner. Dom finns inte där. Tror det är reflektioner av flaggstänger :-)
Rutan är Honda original. Topboxen är en Givi på 45 liter om jag minns rätt angående storleken. Satt en mindre topbox på när jag köpte hojen men den var för liten tyckte jag. Köpte till rutan oxå samtidigt som jag bytte ut topboxen. Har du fått din ruta än?
Ahha....då får du ner två hjälmar i din topbox? Nä jag har inte fått min ruta än. Den kommer till en mc firma i Kristianstad så jag ska hämta den där. Har knappt en mil dit. Den bör komma denna veckan, kanske samtidigt med gitarren . Hoppas nu att fästena är med. Har inte sett hur den fästs. Är det backspegel gängorna som används eller? Jo, om jag minns rätt så tog man bort backspeglarna och använde de gängorna och sedan satte man dit backspeglarna ovanpå. Har aldrig testat 2 hjälmar i den, tror 2 mindre jethjälmar går in, men inte 2 st öppningsbara integral som är större o klumpigare. I utrymmet under sadeln får jag med nöd och näppe in en jet-hjälm, men då är de med ansträngning man får igen sadeln. Tycker att om du beställt den genom en mc-firma så borde de ha koll på att även fästena följer med i beställningen. Okey! Jag beställde rutan på nätet och kunde välja om jag ville ha hem den med posten (79kr) eller hämta den på ett urval av mc firmor fraktfritt så jag valde MC- Center i KRSTD. De har nog ingen koll på vad som kommer. Håller tummarna annars måste de väl gå att hitta eller göra själv. Är ju gammal sme Firman där jag handlade på nätet verkar inte ha några separata fästen så förmodligen ingår de. Har mailat dem och frågat men de har inte svarat.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
Antal inlägg: 30
Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650
Lånad bild :)
|
|
« Svara #42 skrivet: 2016-05-27, 06:51:43 » |
|
Skoj med gitarren och rutan. Har inte blivit kört så mycket HD i maj pga dåligt väder med regn o rusk. Men några korta turer har det blivit på helgerna. Och nu i helgen så tänker jag köra en sväng tillsammans med brorsan och kompisen. Det verkar ju äntligen komma lite värme och bättre väder då.
Bifogar en bild på hojen. Det är en XL 1200C 2008 som jag tog ut som splitter ny hösten 2010. Gillar hur körställningen blev när jag bytte styre.
Fy fasen vad snygg din Harley är. Precis en sådan blir det när lottovinsten trillar in Rutan åkte på igår och det var inga problem alls att skruva på den. Tyckte det blev rätt snyggt också. Hur håller du din ruta ren? Står att man skall bara tvätta med kallt vatten och torka med mjuk trasa men det tar väl inta alla insekter mm. Förr när jag hade Gold Wing så tvättade jag med svamp och bilschampo sen brukade jag putsa med möbelpolish (Johnson Pledge ) det gjorde så att regnvatten rann av bättre när man körde men det vågar man kanske inte på denna. Trevlig helg. //Lars
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|