Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-03-19, 04:43:11
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  MC-klassade Scooters på upp till 249cc
| | |-+  HONDA SVC 100
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 [3] 4 5 Skriv ut
Författare Ämne: HONDA SVC 100  (läst 59416 gånger)
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #30 skrivet: 2016-05-22, 10:22:44 »

Nä, är ju fördelen med en billig bruksscooter. Man behöver inte vara överdrivet rädd om putsen. Ser att du skrev att du ibland kör på cykelväg. Det gör jag också ibland i sakta mak tidigt på morgonen. Den ser ju ut som en moped och om man kör mopedfart så är det ingen fara...

Körde en runda till stan efter jobbet idag och beställde mig en ny gitarr. Körde cykelväg hela vägen ( ca 2 mil ) och fick sådan dejavu och nostalgikänslor från knuttetiden när jag kände fartvinden och syren/rapsfält dofterna. Härligt Smiley Visst är den väl vacker? Den kommer på onsdag Smiley




Jo jag vet. Detta hör inte hemma på ett scooterforum men men.....Smiley

Jättefin gitarr! Ja, de är otroligt hur körglade dessa små Hondor är. Särskilt i stadstrafik.  blob7
Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #31 skrivet: 2016-05-22, 10:31:12 »



Så här ser min Honda ut.
Loggat
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 1
Antal inlägg: 30

Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650


Lånad bild :)


« Svara #32 skrivet: 2016-05-22, 17:41:45 »



Så här ser min Honda ut.


Den ser ju också jättefin ut  Smiley Vilken stor topbox eller är det kanske en synvilla. Ser bra ut med vindrutan också. Är det Honda original? Vad är det för streck som syns baktill ovanför Lead texten? Har du stripat den?
Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #33 skrivet: 2016-05-23, 07:33:31 »

Strecken måste vara någon slags reflektioner. Dom finns inte där. Tror det är reflektioner av flaggstänger :-)

Rutan är Honda original. Topboxen är en Givi på 45 liter om jag minns rätt angående storleken. Satt en mindre topbox på när jag köpte hojen men den var för liten tyckte jag. Köpte till rutan oxå samtidigt som  jag bytte ut topboxen. Har du fått din ruta än?
Loggat
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 1
Antal inlägg: 30

Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650


Lånad bild :)


« Svara #34 skrivet: 2016-05-23, 07:46:26 »

Strecken måste vara någon slags reflektioner. Dom finns inte där. Tror det är reflektioner av flaggstänger :-)

Rutan är Honda original. Topboxen är en Givi på 45 liter om jag minns rätt angående storleken. Satt en mindre topbox på när jag köpte hojen men den var för liten tyckte jag. Köpte till rutan oxå samtidigt som  jag bytte ut topboxen. Har du fått din ruta än?

Ahha....då får du ner två hjälmar i din topbox? Nä jag har inte fått min ruta än. Den kommer till en mc firma i Kristianstad så jag ska hämta den där. Har knappt en mil dit. Den bör komma denna veckan, kanske samtidigt med gitarren Smiley . Hoppas nu att fästena är med. Har inte sett hur den fästs. Är det backspegel gängorna som används eller?
Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #35 skrivet: 2016-05-23, 07:52:10 »

Strecken måste vara någon slags reflektioner. Dom finns inte där. Tror det är reflektioner av flaggstänger :-)

Rutan är Honda original. Topboxen är en Givi på 45 liter om jag minns rätt angående storleken. Satt en mindre topbox på när jag köpte hojen men den var för liten tyckte jag. Köpte till rutan oxå samtidigt som  jag bytte ut topboxen. Har du fått din ruta än?

Ahha....då får du ner två hjälmar i din topbox? Nä jag har inte fått min ruta än. Den kommer till en mc firma i Kristianstad så jag ska hämta den där. Har knappt en mil dit. Den bör komma denna veckan, kanske samtidigt med gitarren Smiley . Hoppas nu att fästena är med. Har inte sett hur den fästs. Är det backspegel gängorna som används eller?

Jo, om jag minns rätt så tog man bort backspeglarna och använde de gängorna och sedan satte man dit backspeglarna ovanpå.

Har aldrig testat 2 hjälmar i den, tror 2 mindre jethjälmar går in, men inte 2 st öppningsbara integral som är större o klumpigare. I utrymmet under sadeln får jag med nöd och näppe in en jet-hjälm, men då är de med ansträngning man får igen sadeln. Tycker att om du beställt den genom en mc-firma så borde de ha koll på att även fästena följer med i beställningen.
Loggat
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 1
Antal inlägg: 30

Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650


Lånad bild :)


« Svara #36 skrivet: 2016-05-23, 09:33:16 »

Strecken måste vara någon slags reflektioner. Dom finns inte där. Tror det är reflektioner av flaggstänger :-)

Rutan är Honda original. Topboxen är en Givi på 45 liter om jag minns rätt angående storleken. Satt en mindre topbox på när jag köpte hojen men den var för liten tyckte jag. Köpte till rutan oxå samtidigt som  jag bytte ut topboxen. Har du fått din ruta än?

Ahha....då får du ner två hjälmar i din topbox? Nä jag har inte fått min ruta än. Den kommer till en mc firma i Kristianstad så jag ska hämta den där. Har knappt en mil dit. Den bör komma denna veckan, kanske samtidigt med gitarren Smiley . Hoppas nu att fästena är med. Har inte sett hur den fästs. Är det backspegel gängorna som används eller?


Jo, om jag minns rätt så tog man bort backspeglarna och använde de gängorna och sedan satte man dit backspeglarna ovanpå.

Har aldrig testat 2 hjälmar i den, tror 2 mindre jethjälmar går in, men inte 2 st öppningsbara integral som är större o klumpigare. I utrymmet under sadeln får jag med nöd och näppe in en jet-hjälm, men då är de med ansträngning man får igen sadeln. Tycker att om du beställt den genom en mc-firma så borde de ha koll på att även fästena följer med i beställningen.

Okey! Jag beställde rutan på nätet och kunde välja om jag ville ha hem den med posten (79kr) eller hämta den på ett urval av mc firmor fraktfritt så jag valde MC- Center i KRSTD. De har nog ingen koll på vad som kommer. Håller tummarna annars måste de väl gå att hitta eller göra själv. Är ju gammal sme Smiley Firman där jag handlade på nätet verkar inte ha några separata fästen så förmodligen ingår de. Har mailat dem och frågat men de har inte svarat.
Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #37 skrivet: 2016-05-23, 11:30:32 »

Håller tummarna du snart får rutan o att den går smidigt på plats.

 hello2
Loggat
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 1
Antal inlägg: 30

Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650


Lånad bild :)


« Svara #38 skrivet: 2016-05-23, 13:11:01 »

Strecken måste vara någon slags reflektioner. Dom finns inte där. Tror det är reflektioner av flaggstänger :-)

Är den så djäfla blank så du kan spegla flaggstänger i den  Cheesy Inte illa  scooter
Fick i skrivande stund besked på att fästena ingick. Det trodde jag aldrig med det låga priset på rutan (610kr)
Då skall den bara anlända och monteras också 
« Senast ändrad: 2016-05-23, 14:34:42 av Larz » Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #39 skrivet: 2016-05-25, 07:20:14 »

Jo, är förvånad att den är såpass blank. Tvättar den nästan aldrig. Men kanske blir tvättad av regnvattnet :-)

Det var billigt. Tror jag betalade upp mot tusenlappen, men det var ju 3 år sedan. Va bra fästena följde med. Ska du sätta dit den i helgen då?
Loggat
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 1
Antal inlägg: 30

Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650


Lånad bild :)


« Svara #40 skrivet: 2016-05-25, 14:32:46 »

Jo, är förvånad att den är såpass blank. Tvättar den nästan aldrig. Men kanske blir tvättad av regnvattnet :-)

Det var billigt. Tror jag betalade upp mot tusenlappen, men det var ju 3 år sedan. Va bra fästena följde med. Ska du sätta dit den i helgen då?

Jupp.... det blir helgarbete med rutan men det är nog rätt kvickt gjort tror jag  Mycket nu med ny gitarr  som skall hämtas ikväll och har jag tur så är rutan också kommen  Cheesy
Själv då? Blir det mycket Harley åkande?
Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #41 skrivet: 2016-05-26, 07:44:42 »

Skoj med gitarren och rutan. Har inte blivit kört så mycket HD i maj pga dåligt väder med regn o rusk. Men några korta turer har det blivit på helgerna. Och nu i helgen så tänker jag köra en sväng tillsammans med brorsan och kompisen. Det verkar ju äntligen komma lite värme och bättre väder då.

Bifogar en bild på hojen. Det är en XL 1200C 2008 som jag tog ut som splitter ny hösten 2010. Gillar hur körställningen blev när jag bytte styre.


* sporstern.jpg (112.84 KB, 800x800 - visat 720 gånger.)
Loggat
Larz
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 1
Antal inlägg: 30

Kör: Honda SVC 100 Lead
Kör2: Monark cykel 3 växlad :)
Kör3: Yamaha xvs 650


Lånad bild :)


« Svara #42 skrivet: 2016-05-27, 06:51:43 »

Skoj med gitarren och rutan. Har inte blivit kört så mycket HD i maj pga dåligt väder med regn o rusk. Men några korta turer har det blivit på helgerna. Och nu i helgen så tänker jag köra en sväng tillsammans med brorsan och kompisen. Det verkar ju äntligen komma lite värme och bättre väder då.

Bifogar en bild på hojen. Det är en XL 1200C 2008 som jag tog ut som splitter ny hösten 2010. Gillar hur körställningen blev när jag bytte styre.

Fy fasen vad snygg din Harley är. Precis en sådan blir det när lottovinsten trillar in  blob7 Rutan åkte på igår och det var inga problem alls att skruva på den. Tyckte det blev rätt snyggt också. Hur håller du din ruta ren? Står att man skall bara tvätta med kallt vatten och torka med mjuk trasa men det tar väl inta alla insekter mm. Förr när jag hade Gold Wing så tvättade jag med svamp och bilschampo sen brukade jag putsa med möbelpolish (Johnson Pledge ) det gjorde så att regnvatten rann av bättre när man körde men det vågar man kanske inte på denna.
Trevlig helg.
//Lars
Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #43 skrivet: 2016-05-27, 07:17:16 »

Tackar! Är nöjd med denna hojen, är nu 6:e sommaren jag kör med den. Har aldrig ägt nå hoj så länge. Även nöjd med lilla Hondan som är smidig och skoj att köra kortare sträckor.

Rutan har jag nog bara torkat av med handskarna (mjuka sidan) om det varit regn eller imma på den. Men har också läst och hört man får vara försiktig om man ska tvätta den. Har aldrig haft bekymmer att det fastnat insekter eller nå skit på den. Så tror inte de behövs nå polish för hålla den ren.

Blev ju bra och snyggt med ruta och topbox på din scooter!

Ha en trevlig helg och hoppas du får fint hojväder!

Erik
Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå



« Svara #44 skrivet: 2016-05-30, 13:37:12 »

Har du fått dit rutan? Och vad tyckte du om den? Jag tycker den är bekväm o bra.
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4 5 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.181 sekunder med 22 databasfrågor.