mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

|
 |
« Svara #120 skrivet: 2013-11-03, 17:33:41 » |
|
Hallå, Jag trodde inte att det skulle bli något åkt denna novemberhelg . Men det blev det . Jag tog en eftermiddagssväng nu här idag på eftermiddagen . Mulet som efter ett tag övergick i regn . Allt gått bra förutom att jag missade färjan från Ljusterö till fastlandet med sekunder . Å då regnade det . Jag mötte inte en enda hoj. ? Med andra ord en liten roslagssväng med inslag av 1 st ö = Ljusterö . Inte frusit så jättemycket , det var trots allt 10 plusgrader när jag åkte hemifrån . Bilder från detta : http://campl.us/k7LkEufit4uMieri
|
|
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

|
 |
« Svara #126 skrivet: 2013-11-05, 17:03:31 » |
|
Då mieri var bortrest så blev det bara jag och MP3:an som tog oss en Riala-runda:  Tog Norrortsleden/Roslagsvägen till Stavabacken där vi brukar utgå mot Gottröra och fortsatte norrut. Väl framme i Brottby svängde jag höger ut på gamla Norrtäljevägen. Körde Rumsättravägen, en väldigt teknisk väg med många kurvor och en del skador att se upp med, fram till Wira bruk där jag tog en paus...  En hermelin bland katterna.    Helt godkänt fik, pluspoäng för atmosfär på uteserveringen då man sitter vid en porlande bäck.    Delar av bruket är bevarade i fint skick. Tyvärr så hade jag bara mobilkameran med mig så bilder från smedjeverkstan blev för mörka...  Ut på vägarna igen, från Wira är det en kort sträck söderut till Roslags-Kulla för att sedan svänga norrut på Svensbodavägen. Framme vid Bergshamra fortsatte jag på Underskogvägen som fortsatte norrut en bit för att sedan vika av rakt västerut fram till Riala. En riktigt härlig sträcka, nästan helt fri från trafik även mitt på dan.   Vid Riala tog jag Rialavägen tillbaka, den sträckan som de flesta förknippar med ordet Riala och vars storasta bit går utmed Långsjön. Bra beläggning, massvis med fin-fina kurvor och en del höjdskillnader. Och "vattenkänning" mest hela vägen. Fantastisk sträcka, hit vill jag komma tillbaka! På vägen hem blev det Sjöbergsvägen igen, den tål verkligen att köras åt bägge riktningarna.   Funderar på att organisera en liknande runda, är det några fler som är intresserade som vill följa med? Söndan efter midsommar kanske eller helgen därpå?  Hej , Jag kollade lite snabbt vad som försigått i detta ämne tidigare i år och upptäckte då dessa fina " Yossbilder " som är väl värda att titta på igen . Mvh en nostalgisk Mieri
|
|
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|