Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-09, 16:27:49
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Fjollträskturer 2013
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Skriv ut
Författare Ämne: Fjollträskturer 2013  (läst 163619 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #120 skrivet: 2013-11-03, 17:33:41 »

Hallå,

Jag trodde inte att det skulle bli något åkt denna novemberhelg . Men det blev det . Jag tog en eftermiddagssväng nu här idag på eftermiddagen . Mulet som efter ett tag övergick i regn . Allt gått bra förutom att jag missade färjan från Ljusterö till fastlandet med sekunder . Å då regnade det .
Jag mötte inte en enda hoj. ? Med andra ord en liten roslagssväng med inslag av 1 st ö = Ljusterö .
Inte frusit så jättemycket , det var trots allt 10 plusgrader när jag åkte hemifrån .

Bilder från detta :   http://campl.us/k7LkEufit4u

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mixen

Antal inlägg: 1394

Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

« Svara #121 skrivet: 2013-11-03, 21:02:34 »

fina bilder som vanligt
själv vaknade jag m kristallsjuka i morse  Sad
inge mer körning i år gissar jag  confused2
mieri får kanske överväga dubbdäck på gullan framöver Wink
mixen
Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #122 skrivet: 2013-11-04, 13:27:10 »

Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #123 skrivet: 2013-11-04, 16:17:41 »

Jo ,

han satt uppsatt i busskuren där då....
Känner du honom Yoss ?

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri

« Svara #124 skrivet: 2013-11-04, 16:20:45 »

Men jag menar absolut inget negativt , jag tycker han marknadsför sig själv mycket bra .
Se och lär . En kul kille helt enkelt . " Extremt långsamma promenader "  =  :-)

Mieri
Loggat

Yoss

« Svara #125 skrivet: 2013-11-05, 11:55:55 »

Negativt eller positivt hann jag inte reflektera över, han fick mig att skratta högt mitt i ett kontorslandskap på en måndag - det ska han ha creds för!

BTW, hann med en stress-stadsrunda igår efter jobbet. Ängslades fram och tillbaks i säkert två timmar eftersom väderprognosen sa regn under kvällen samtidigt som det var torrt ute på vägarna. Bestämde mig i sista stunden.

Körde ungefär samma rutt som vi körde med mr. mix förra veckan ner till Sjöstaden och sen fick jag köra fort hem då regnet började närma sig söderifrån - klarar mig med endast ett par droppar på visiret men bara tio minuter efter att jag parkat blev det ordentligt blött.

Snart är det maj igen!  sunny
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #126 skrivet: 2013-11-05, 17:03:31 »

Då mieri var bortrest så blev det bara jag och MP3:an som tog oss en Riala-runda:

Tog Norrortsleden/Roslagsvägen till Stavabacken där vi brukar utgå mot Gottröra och fortsatte norrut. Väl framme i Brottby svängde jag höger ut på gamla Norrtäljevägen.
Körde Rumsättravägen, en väldigt teknisk väg med många kurvor och en del skador att se upp med, fram till Wira bruk där jag tog en paus...

En hermelin bland katterna.  Cool

Helt godkänt fik, pluspoäng för atmosfär på uteserveringen då man sitter vid en porlande bäck.

Delar av bruket är bevarade i fint skick. Tyvärr så hade jag bara mobilkameran med mig så bilder från smedjeverkstan blev för mörka...

Ut på vägarna igen, från Wira är det en kort sträck söderut till Roslags-Kulla för att sedan svänga norrut på Svensbodavägen. Framme vid Bergshamra fortsatte jag på Underskogvägen som fortsatte norrut en bit för att sedan vika av rakt västerut fram till Riala. En riktigt härlig sträcka, nästan helt fri från trafik även mitt på dan.

Vid Riala tog jag Rialavägen tillbaka, den sträckan som de flesta förknippar med ordet Riala och vars storasta bit går utmed Långsjön. Bra beläggning, massvis med fin-fina kurvor och en del höjdskillnader. Och "vattenkänning" mest hela vägen. Fantastisk sträcka, hit vill jag komma tillbaka! På vägen hem blev det Sjöbergsvägen igen, den tål verkligen att köras åt bägge riktningarna.

Funderar på att organisera en liknande runda, är det några fler som är intresserade som vill följa med? Söndan efter midsommar kanske eller helgen därpå?

sunny

Hej ,

Jag kollade lite snabbt vad som försigått i detta ämne tidigare i år och upptäckte då dessa fina " Yossbilder " som är väl värda att titta på igen .

Mvh en nostalgisk Mieri

Loggat

Yoss

« Svara #127 skrivet: 2013-11-05, 18:35:47 »

Ah, nån vecka innan midsommar var det. Sen åkte vi nästan samma vägar när vi körde till Öregrund.

Saknar Rumsättravägen, den är riktigt teknisk och kurvig in absurdum.
Dock inte mixen-godkänd då beläggningen är alltför sliten...  Cheesy
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #128 skrivet: 2013-11-05, 18:57:07 »

Mixen :

Känn inte pressen å byta till något fjädringsvänligare tills nästa säsong ...

För min egen del så vet väl de flesta att min säsong inte är slut än . Har någon slutat åka hoj 2013 än ?
På fredag eftermiddag blir det nog en liten tur igen för min del . Jag ska göra allt för att finna flera läsvärda kontaktannonser ute på fältet . ?
Ja just det , jag kom på att jag skulle gåggla på " kristallsjuka " . Hörs om det .

Snart Familjen Dafgårds lasagne tillagat av mig stående på bordet bara så ni vet .

Mieri
Loggat

mieri

« Svara #129 skrivet: 2013-11-05, 19:03:25 »

Mixen :

Känn inte pressen å byta till något fjädringsvänligare tills nästa säsong ...

För min egen del så vet väl de flesta att min säsong inte är slut än . Har någon slutat åka hoj 2013 än ?
På fredag eftermiddag blir det nog en liten tur igen för min del . Jag ska göra allt för att finna flera läsvärda kontaktannonser ute på fältet . ?
Ja just det , jag kom på att jag skulle gåggla på " kristallsjuka " . Hörs om det .

Snart Familjen Dafgårds lasagne tillagat av mig stående på bordet bara så ni vet .

Mieri

Oj oj , det var "godartad lägesyrsel " vilket det även kallas . Typ sånt som man / jag nästan alltid får när jag varit på 25, 30, 40, 50 och kanske 60 års kalas t ex .........

Krya på dig mixen. 

Mieri som skojar lite grann
Loggat

mixen

« Svara #130 skrivet: 2013-11-06, 07:08:28 »

hade tur det var bara ett litet anfall ,men otäckt för det......
känner en tjej som hade i tre månader......
mixen
Loggat

tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #131 skrivet: 2013-11-08, 13:37:27 »

fina bilder som vanligt
själv vaknade jag m kristallsjuka i morse  Sad
inge mer körning i år gissar jag  confused2
mieri får kanske överväga dubbdäck på gullan framöver Wink
mixen
Krya på dig, jag hoppas att du mår bättre.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mixen

« Svara #132 skrivet: 2013-11-08, 16:31:31 »

tack....
jodå jag är helt okej......var bara litet anfall.....
tittar på annonser dagligen på scootrar...men kosingen finns inte ännu
har körförbud på kymcon pga glömska att besikta Embarrassed
mixen
Loggat

mieri

« Svara #133 skrivet: 2013-11-08, 20:07:07 »

Aj aj mixen , körförbud . Det är det minsta jag har på Gullan . Krya på dig .

Jag har varit ute på en 4 timmarssväng här nu på eftermiddag / kvällen . Blev bara 12 mil , men å andra sidan så har det lagts ner lite extra energi , tror jag ? På att få till ännu mer talande bilder med hur en novemberfredag upplevs i fjollträsk . En scooterforumare dök först upp i backspegeln strax utanför Naturhistoriska muse'et innan Sthlm för att sedan vinkande köra om mig , det var Peter numera Ducati Multistrada Björkdahl . Du var väl på hem för att ha fredagsmys förstår jag ?
Ja ja bilderna får väl vara med och tala även denna gång .

http://campl.us/hRsy9HSLcVo

Skål önskar Mieri
Loggat

mieri

« Svara #134 skrivet: 2013-11-09, 18:39:40 »

Tjena i regnovädret ,

Jag följde upp gårdagens åkning med lite mera åkning idag . Blev mest lite här runtikring . Ett fikastopp här & ett annat där... Bara grått grått som sedan följdes av blött blött . Nu blev ni riktigt åksugna eller hur ?  Men lite traktor-tema skulle jag nog kunna säga att det blev :-) tror inte att ett endaste försvarsbetonat  fordon kom med på bild denna gång heller. Det är nästan så att t o m jag börjar se slutet på denna hålla i styret med motor säsongen är slut .

Hörs. //. Mieri

http://campl.us/eewGPLaXXhY
Loggat

Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.187 sekunder med 22 databasfrågor.