Då blir det rapport på det här..

I morse packades matsäcken med biker-baguetter, och ett par liter fryst vatten som törstsläckare/kylklampar. även sötdricka/kaffe.
och Draken fick några liter V-Power och sedan bar det iväg. Med förväntan kan tilläggas. - Är dessa bättre?? Var det värt Pengarna?? osv..
Idag har det körts 26mil varierande landsväg, även samma vägar som kördes förra fredagen.. av ren slump.

skillnaden märktes dirr vi blåste över första järnvägsöverfarten i full fart.. bara flöt över, istället för att studsa över, som jag tidigare upplevde det.. Där blev man riktigt sugen på att köra på dålig väg!!

Det kan noteras att hojen är mycket trevligare att köra och att stötigheten är mycket mindre än med original stötdämparna.
Maskinen är njutbart mer följsam, och inte alls lika ansträngande att köra som innan. Det är jobbigt att köra när man hoppar omkring och man aktivt väjer för hålor och gupp för att slippa skakas omkring. Med den gamla fjädringen så kändes det som man tappade fästet i gupp och att man ville ha mer marginaler för man inte viste vart det skulle studsa.
Idag har vi haft följe med olika gäng med hojar och det är inga problem med att hålla deras tempo fast jag haft passagerare och åkt på risiga vägar..

.
Och att man bara kör utan att behöva väja för alla tjälskott.
Jag är nte alls lika trött som jag kan vara efter tidigare turer.
Kan nämna att skillnad märks inte på fin landsväg,eh. Förrutom när man drar över en järnvägsövergångar förståss

.
Förr så upplevde jag att man studsade över, men idag.. frupp och fjädringen sväljer guppet och dämpningen följer med och dämpar rörelsen precis som man önskar.

T.o.m Bönan uppärksammade att det gick softare... och det va ju bra. ... att hon inte märkte att det gick fortare hehe

Helt klart värt varje krona för mig som kör med pasagerare ofta och när jag åker själv kör ganska "aktivt", Nu har jag inte kört själv än, Men det kommer... Ska bli mucho intressant!!
Ps. Vädrets makter har varit med oss idag och det varit solsken nästan hela tiden, 200 startande på Trollbaikers Poker-run. Hade färg-drag. men det sprack. Men vad gör det när man njuta av krokiga vägar, massa fint väder och trevliga mäniskor och gott fika.

Nu Pizza + Pilsner.. det är man förtjänt av