Idag kom de bruna grabbarna från UPS med paketet från Milano

.
Det var bara att avbryta vad man höll på med och ta fram bits-mejseln och börja skruva!
Själva jobbet att byta ruta var ganska enkelt om man vet att man skall ta bort piaggiomärket från vänster sida i färdriktningen (Styrbord).
Rutan sitter med 6 skruvar i gummibussningar, dessa får man flytte med till den nya rutan, sen är det bara att skruva in rutan och sätta tillbaka listen igen. Det tog kanske trekvart, men då är jag lite försiktig då jag skruvar i saker som jag inte vet hur de hänger ihop...
Nå, men hur blev det då? Är det dragfritt?

Rutan går som sagt att justera i höjdled efter önskad nivå. Jag har provat runt lite, mest i motorvägsfart, eftersom det är där jag använder scootern mest. Skickar man upp rutan ända upp, kan man sitta och vissla utan visir, men då kommer virveln ner och skjuter på i bakkant på hjälmen, ganska obehagligt.
men en så där 2/3 upp så kan man fortfarande åka i motorvägsfart utan visir, visst lite dragigare, man slipper i princip hela turbulensen.
So far så är jag helnöjd, men låt mig nöta lite mil i lite olika väder, så lovar jag att komma tillbaka med mer intryck
/ H