Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-08, 07:13:16
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Tips Givi Airflow
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Tips Givi Airflow  (läst 9246 gånger)
Henkes
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 54

Kör: Piaggio MP3 400, Såld
Kör2: BMW r850r
Kör3: golf....
Kör4: Yamaha Aerox
Kör5: KTM Duke 125 (om jag lyckas stjäla tillbaka den från grabben)
Hemort: Åkersberga

« skrivet: 2012-05-07, 12:46:55 »

Hej där alla trehjulingsåkare!
Jag är en av årets alla gröngölingar, både här i formuet, och ute på vägarna.
Jag köpte mig en en begagnad 400 i Malmö för några veckor sedan. Körde upp den till Stockholm, bara för att möta årets sista snöfall, men det gick bra iaf. Bilen har stått parkerad sedan dess, det är ju hur kul som helst!
Det enda som stör mig är den grova turbulensen kring huvudet, så nu har jag beställt mig en Givi Airflow. Den skall dyka upp i dagarna, så skall vi se om den är så bra som de säger. Jag återkommer med en rapport om det stämmer.
När jag sökte efter rutan så fanns det en mängd varianter på pris, men tänkte att jag skulle dela med mig av den site som jag kunde hitta med lägst pris. Givirutan kostar mig 1230 spänn inkl frakt från Milano. http://www.tagoscooter.com/en/piaggio/334_334_400_mp3_miclt_2007-2010/windshields/6838_windshield_givi_airflow_with_fitting_kit_-_cod.af504_-_transparent.php
De verkade ligga lågt i pris på andra delar med, men det är mest en känsla..

/H
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-05-07, 13:33:44 »

Hej och Välkommen till ScooterForum Henkes! 

Grattis till shoppingen!  occasion14

Jag ser fram emot och höra hur det gick med din variant av moddning för turbulens.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #2 skrivet: 2012-05-07, 13:59:16 »

Hej där alla trehjulingsåkare!
Jag är en av årets alla gröngölingar, både här i formuet, och ute på vägarna.
Jag köpte mig en en begagnad 400 i Malmö för några veckor sedan. Körde upp den till Stockholm, bara för att möta årets sista snöfall, men det gick bra iaf. Bilen har stått parkerad sedan dess, det är ju hur kul som helst!
Det enda som stör mig är den grova turbulensen kring huvudet, så nu har jag beställt mig en Givi Airflow. Den skall dyka upp i dagarna, så skall vi se om den är så bra som de säger. Jag återkommer med en rapport om det stämmer.
När jag sökte efter rutan så fanns det en mängd varianter på pris, men tänkte att jag skulle dela med mig av den site som jag kunde hitta med lägst pris. Givirutan kostar mig 1230 spänn inkl frakt från Milano. http://www.tagoscooter.com/en/piaggio/334_334_400_mp3_miclt_2007-2010/windshields/6838_windshield_givi_airflow_with_fitting_kit_-_cod.af504_-_transparent.php
De verkade ligga lågt i pris på andra delar med, men det är mest en känsla..

/H

Hej Henke(s),

Tänkte bara säga hej till dig här på forumet oxå. Det var jag som kom fram & hälsade på dig när du stod med din Mp3 utanför Willys - Å-Berga.

Hör av dig om du ev vill ut å åka. Välkommen in i turbulensklubben förresten...

Mvh  //  Mieri  TMax - 01 " kanske året ut?.......

Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Henkes

« Svara #3 skrivet: 2012-05-08, 21:22:09 »

Idag kom de bruna grabbarna från UPS med paketet från Milano  hello2 .
Det var bara att avbryta vad man höll på med och ta fram bits-mejseln och börja skruva!
Själva jobbet att byta ruta var ganska enkelt om man vet att man skall ta bort piaggiomärket från vänster sida i färdriktningen (Styrbord).
Rutan sitter med 6 skruvar i gummibussningar, dessa får man flytte med till den nya rutan, sen är det bara att skruva in rutan och sätta tillbaka listen igen. Det tog kanske trekvart, men då är jag lite försiktig då jag skruvar i saker som jag inte vet hur de hänger ihop...
Nå, men hur blev det då? Är det dragfritt? icon_santa
Rutan går som sagt att justera i höjdled efter önskad nivå. Jag har provat runt lite, mest i motorvägsfart, eftersom det är där jag använder scootern mest. Skickar man upp rutan ända upp, kan man sitta och vissla utan visir, men då kommer virveln ner och skjuter på i bakkant på hjälmen, ganska obehagligt.
men en så där 2/3 upp så kan man fortfarande åka i motorvägsfart utan visir, visst lite dragigare, man slipper i princip hela turbulensen.
So far så är jag helnöjd, men låt mig nöta lite mil i lite olika väder, så lovar jag att komma tillbaka med mer intryck

/ H

* mp3 changing screen2.jpg (42.17 KB, 459x768 - visat 1099 gånger.)
Loggat
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012-05-09, 17:55:29 »

good post

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Henkes

« Svara #5 skrivet: 2012-05-21, 11:28:09 »

Nu har jag lagt en några tiotal mil bakom mig i olika väder med nya rutan (Givi Airflow).
för att sammandfatta det hela, jag är helnöjd! Turbulensen som orginalrutan bidrar med har reduserats kraftigt. Jag fick ett gnek (gnissel) i rutan, då passformen mot den y-formade täckplasten var så där, men det verkar ha gnisslat färdigt efter några dagar.
Ett oväntat pluss är att den nya nederdel av rutan ger lä över handtagen. Kan klämma många mil landsväg innan man kommer på att man glömt handskarna hemma.
 sunny

/H
« Senast ändrad: 2012-05-21, 11:40:38 av Henkes » Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.087 sekunder med 22 databasfrågor.