Hej!
Jag är ny här och anledningen till att jag hittade hit är att jag köpte en Piaggio MP3 500 Sport för några dagar sedan. Har läst igenom lite av trådarna som redan finns här och ni verkar vara ett glatt gäng!
Jag har inte något MC-kort och jag känner nog att det vore bra att ta en eller två körlektioner så att man blir säker på vägarna.
Hur tror ni dem reagerar på körskolan om man vill komma dit och lära sig körteknik på en trehjuling?
Hej quint

Jag la för en tid sedan ut två länkar om MC körning.
Dom är bland annat ämnade 50 plusare som fick A-kort på köpet en gång i tiden.
När det gäller en MP3, så fungerar den lika dant som en tvåhjuling med undantag för att du kan låsa dina framhjul
när du står stilla. (upprepning, för det viste du redan. Jag är tjatig ibland (ofta).
Om man läser på forum i USA och England där det finns många MP3'or, så skriver dom att det kan uppstå (obs kan) problem
att låsa hjulen vid varje rödljus i en stad. Man måste få in tekniken att komma iväg utan att sätta ner fötterna.
Många har den tekniken men ibland brister det i att det kan vara något i trafiken som gör att det är ett osäkert sätt
att komma iväg. Vad jag kan förstå inkl. mig själv, så sätter dom flesta ner fötterna och avvaktar grönt ljus.
Jag tror att du kan få alla tips du behöver från det här forumet.
Yoss har lagt upp en länk och kan vara samma som jag har på sidan här nedan.
Där finns en annan länk som du också kan titta på.
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,291.0.htmlKjelle