Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-14, 11:23:54
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Vårrustning
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Vårrustning  (läst 9939 gånger)
hevil
Admin-hevil
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping

« skrivet: 2012-03-13, 23:55:29 »

börjar bli dax nu när värmen kommer lite smått.

Blir det fint till helgen så ska bakhjulet demonteras på Draken (Fuocon alltså) och det ska klämmas på ett 160 däck på den.

Ska bli intressant hur trångt det kommer att bli eller om det funkar över huvudtaget. Måste komma ihåg kameran bara. Roll Eyes

Dax för det ett olja och filterbyte ärdet oxå. så det hägrar oxå. Har planer på att byta främre blinkerserna till ett par andra får se hur deet blir.

Sedan något mindre roligt.

Beställde ett par justerbara bromsgrepp -billigt på vinst och förlust, för har lite koll på att vissa ducati kanske, kanske har samma eller liknande grepp pånågra av sina maskiner, det var 21 Januari. efter en tid så började jag maila och ringa och fråga om mina grepp till företaget. Inget svar på tele eller mail. efter ca 6 veckor så får jag mailsvar att det har blivit backorder på dessa grepp flera ggr.

(Ehh men som jag förstod så skulle dessa produkter vara på lager eftersom de var på rea.)

Ingenstans står det på hemsidan om deras produkter finns på lager eller ej. bara att "lägg i kundvagnen" Antog då naturligtvis att de hade produkten på lager och beställde, betalade förskott. För att slippa avgifter.

Men de kan skicka tebax mina stålar om de får mitt kontonr. De fick kontonr dirr.
Mailat igen och senast för 2 veckor sedan skulle de ha en "körning" för att återbetala mina penger

Påpekade oxå att det är oetiskt att sälja prylar som man inte kan leverera så NU har dom tagit bort produkten från hemsidan.

Än idag har jag inte fått mina grepp eller pengar. 2012-03-13

Jag brukar kolla recesioner på företag men inte denna gång. för det var billigt -och då fick jag bråttom det var ju outlet.. kan ju ta slut. Sedan har jag kollat på nätet och företaget har fått blandade recensioner.

Jag hänger inte ut någon men säger bara att det har inte funkat bra för mig iaf. Får jag mina stålar eller grepp så tänker jag givetvis skriva det här. Men just nu är jag besviken på mc online.se cussing

Nu hoppas vi på fint väder snarast så man kan börja åka och att kommun får fram sina sopmaskiner så allt farligt grus kommer bort.  headbang

EDIT - Nu har jag fått tillbaka mina pengar. Det tog en stund och irriterad blev man, Men jag är iaf inte lurad.2012-03-25

« Senast ändrad: 2012-03-25, 20:03:37 av hevil » Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #1 skrivet: 2012-03-14, 10:01:35 »

Citat
Nu hoppas vi på fint väder snarast så man kan börja åka och att kommun får fram sina sopmaskiner så allt farligt grus kommer bort. 

+1

Undrar hur 160-däck ter sig på Fuocon - och om de fortfarande klarar att snurra runt. Har du monterat en sån där hugger (stänkskärm) till bakhjulet? Blir intressant å se ifall bredare däck tar i den (eller fjädrarna, vet ej vad som hamnar närmast)... Hur som, ladda gärna upp ett par bilder när det är klart.

Själv står jag inför köp nu, bestämde mig till slut för att inte importera (mest brist på tid, har heller inte möjlighet för en utlandsresa på ett tag) och har begärt offerter från ett antal scooteråterförsäljare i Stockholmstrakten.

Så snart blir det  scooter8

...och så hoppas jag det löser sig med mc online, låter inte som ett proffsigt sätt att hantera en order på...
Loggat

Motorburen Ungdom
Calvin
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 92

« Svara #2 skrivet: 2012-03-14, 16:00:03 »

Yoss..

Vad är det Du är på jakt efter Huh? Såg till min stora stora glädje att den Svenska generalagenten har sänkt priserna på MP3 Yourban till 79 995 å med lite prut får man loss den för 74-75 000.. då börjar besväret med att importera själv nästan vara borta.
Loggat
Yoss

« Svara #3 skrivet: 2012-03-14, 16:12:40 »

Hej Calvin,

Jag är mest intresserad av MP3 med den "nya" 500cc-motorn (satt i Fuocon förr i tiden). Efter ett par samtal med återförsäljare så märker jag att de är berädda att sänka med flera tusenlappar under det rekommenderade pris som spg-motor har på sin hemsida (98 tkr), i synnerhet om man slår till på en del utrustning samtidigt.

Loggat

Motorburen Ungdom
Calvin
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 92

« Svara #4 skrivet: 2012-03-14, 16:18:48 »

Jo det har jag också märkt. Tydligen gick inte försäljningen särskilt bra förra året för någon handlare. Enligt "min" källa där jag har lämnar ett skambud på en Yourban till tjejen har många handlare det tufft. De behöver verkligen sälja något. För info. Handlaren har mellan 13-18% marginal på de större skotrarna och runt 20 för mopedern

Samt att det är "din" modell som gjorde att Yourbanen har gått ner i pris, då generalagenten ville ha en större prisglapp mellan "min" mindre modell och den större 500' an. Sååå TACK  notworthy
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012-03-14, 19:06:46 »

Hej alla!

Citat:
Jag hänger inte ut någon men säger bara att det har inte funkat bra för mig iaf. Får jag mina stålar eller grepp så tänker jag givetvis skriva det här. Men just nu är jag besviken på mc online.se Slut Citat.

Skit firma! Det känns rent ut sagt förjävligt att bli blåst på nätet. Jag har blivit det på E-bay en gång och var då inte rolig att snacka med. 

Jag har aldrig haft problem med http://www.easyparts.nl/
Dom är oxå snabba med leveransen om man inte beställer original kåpor etc. Då kan det ta 14 dagar.

Jag har en fråga, vad heter oljefiltret till fuoco motorn? Nummer och namn så att säga. Jag kan inte hitta det. Jag kan ju försöka läsa på filtret men det är slappare att fråga er där ute 

Jo det har jag också märkt. Tydligen gick inte försäljningen särskilt bra förra året för någon handlare. Enligt "min" källa där jag har lämnar ett skambud på en Yourban till tjejen har många handlare det tufft. De behöver verkligen sälja något. För info. Handlaren har mellan 13-18% marginal på de större skotrarna och runt 20 för mopedern

Samt att det är "din" modell som gjorde att Yourbanen har gått ner i pris, då generalagenten ville ha en större prisglapp mellan "min" mindre modell och den större 500' an. Sååå TACK  notworthy

Jag har läst på Modernvespa att flera återförsäljare får lägga ner mp3 i England. Dom är för dyra. Men det tycker ju inte polisen i London som har ett 20 tal mp3.

Även i Paris har polisen mp3 300cc
MaxiAvenue.com Scooter MP3 Piaggio Police Municipale
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Yoss

« Svara #6 skrivet: 2012-03-15, 09:19:31 »

Hehe, jag känner mig ändå nöjd eftersom de faceliftat MP3:an och uppdaterat motorn till den kraftigare Mastern från Fuocon (från 32 hk för 400cc till 40 hk för 500cc om jag minns rätt) utan att höja priset. Så jag bjuder på det!  Cheesy

hevil, sorry att vi nästan kapat din tråd!  Cheesy
Loggat

Motorburen Ungdom
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2012-03-15, 12:38:56 »

börjar bli dax nu när värmen kommer lite smått.

Blir det fint till helgen så ska bakhjulet demonteras på Draken (Fuocon alltså) och det ska klämmas på ett 160 däck på den.

Ska bli intressant hur trångt det kommer att bli eller om det funkar över huvudtaget. Måste komma ihåg kameran bara. Roll Eyes

Dax för det ett olja och filterbyte ärdet oxå. så det hägrar oxå. Har planer på att byta främre blinkerserna till ett par andra får se hur deet blir.

Sedan något mindre roligt.

Beställde ett par justerbara bromsgrepp -billigt på vinst och förlust, för har lite koll på att vissa ducati kanske, kanske har samma eller liknande grepp pånågra av sina maskiner, det var 21 Januari. efter en tid så började jag maila och ringa och fråga om mina grepp till företaget. Inget svar på tele eller mail. efter ca 6 veckor så får jag mailsvar att det har blivit backorder på dessa grepp flera ggr.

(Ehh men som jag förstod så skulle dessa produkter vara på lager eftersom de var på rea.)

Ingenstans står det på hemsidan om deras produkter finns på lager eller ej. bara att "lägg i kundvagnen" Antog då naturligtvis att de hade produkten på lager och beställde, betalade förskott. För att slippa avgifter.

Men de kan skicka tebax mina stålar om de får mitt kontonr. De fick kontonr dirr.
Mailat igen och senast för 2 veckor sedan skulle de ha en "körning" för att återbetala mina penger

Påpekade oxå att det är oetiskt att sälja prylar som man inte kan leverera så NU har dom tagit bort produkten från hemsidan.

Än idag har jag inte fått mina grepp eller pengar. 2012-03-13

Jag brukar kolla recesioner på företag men inte denna gång. för det var billigt -och då fick jag bråttom det var ju outlet.. kan ju ta slut. Sedan har jag kollat på nätet och företaget har fått blandade recensioner.

Jag hänger inte ut någon men säger bara att det har inte funkat bra för mig iaf. Får jag mina stålar eller grepp så tänker jag givetvis skriva det här. Men just nu är jag besviken på mc online.se cussing

Nu hoppas vi på fint väder snarast så man kan börja åka och att kommun får fram sina sopmaskiner så allt farligt grus kommer bort.  headbang

Trist med grejer som inte kom, har själv haft tur med att alltid fått vad jag beställt vilket är en hel del obskyra saker över åren.

Fast faktiskt just nu ser det ut som min första "bomkörning" är i faggorna på billiga beställda G9 lampor. (som är svindyra annars)

Men som sagt en del säljer som lagervaror utan att dom har dom så än kanske det inte är kört.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.179 sekunder med 21 databasfrågor.