Hej firren
Jag flikar in på några frågor ni ställde i förra inlägget. Varför inte trehjulingar är mera poppis - Jo dom som har MC-kort får såå mycket mera hoj för pengarna än vad en Trehjuling kostar. Och någon som är sugen på en scooter köper företrädesvis en 2 hjulig som är betydligt billigare.
(om man inte köper en T-max eller riktiga Stor-scooter pappan, en riktig hunk till scooter Gilera GP800. Italienare sätter turbo & lustgas på dom. Och på en bra dag så kör dom ledigt +230km/h utan turbo... bara som information då alltså.. hehe

En bild på GP800 med dam vid styret.
http://www.motocicliste.net/moto/gp800/gallery/1275-GILERA.GP800.jpgJag personligen hade önska den motorn i en Fuoco, då hade den fått den motorn den förtjänar pga vikthandikappet mot två hjullingarna. Men det är jag då..

Hoppsan det blev en avvikning från ämnet där... deet blir 60 sekunder tillägg då.. aj-då.

Och sedan moped modet har gått till att vara 99% scootermopeder så finns det ett litet inbyggt motstånd mot scooter för man inte vill bli påkommen som en "moppegubbe" , min egen teori då.

Och till frågan varför man inte har en vanlig MC. I mitt fall så har jag förbrukat ett par MC-kort. Flera rutiga å randiga skäl

att det blir trehjuling är att jag orkar inte ta nytt körkort med en ny ombyggd MC).
Det skulle inte vara en lek att försöka ta mc-kort med en scooter på +600 cc som det krävs för att få tungt kort, och så får du inte köra mc med växel.
Finns bara en praktisk mc med automat Aprilia Mana 850 åsså någon touringhoj Honda 1200 tror jag.
Har problem att växla med en benprotes av förklarliga skäl, Miste vänsterbenet i en mc-olycka när jag köpt min första tunga hoj.
- Länge sen nu. Och att nå ner på en praktisk mc att ta körkort med är oxå ett hinder när man är lite kort i rocken.
Sedan är det dyrt idag, Och jag har fått ta nytt kk för varje ny hoj för jag måste visa att jag kan köra dem. typ. Jag har provat bilar oxå, haft Off-roaders, Porschar billjuds bilar, jeepar, vanlig trike.. u- name it
Senast en fyrhjuling ombyggd med handväxel och sänkning & breddning osv, Allt för att duga på vägen och inte i leran, men man var bara i vägen upplevde jag det.. Grejer som inte lutar i kurvor ger aldrig samma känsla som en två-hjuling eller en Mp3-Fuoco.

Så efter första provkörningen med Draken som vi kallar den så sålde jag fyrhjulingen dirr!

Så nu har vi - Jag å Puman hittat vår grej! Jag gillar att köra och hon att åka med. och Fuocon transporterar oss fantastiskt bra, Och man får absolut mer uppmärksamhet än grabbarna med muller från USA, så man får inte vara blyg, det kan säkert alla här på forumet med en egen trehjuling hålla med om. Jeeee . grattis till oss!!
Oki doki! Dax å natta nu kl är 00:01 och det är Lördag nu.

så det är bäst att natta nu för imorgon så ska min bror få prova Draken,.. Han har nämnt att han är sugen. Sålt sin fyrhjuling nyligen. Saknar oxå A-kort så det kanske blir en potentiell trehjulingsåkare.