Hej alla!!
I dag hade jag chansen att testa toppfarten, - naturligtvis på en avlyst bana. Eller hur!! .
För en gång skull ensam på hojen. Passade på att plocka av top-boxen,
Och av en slump så fanns det en chans till en WOT.. googla..

Och efter en avsevärd acceleration så infann sig exakt en hastighet av 160 km/h enligt mätaren. Med J-Costa variator, Buller + Luft åsså var föraren nog lite nödig oxå + hemlängtan.
Men det måste ju backas upp av en GPS så man får verklig fart. - En annan dag..
En enkel matematisk övning som spekulerar i att hastighetsmätaren har 7% fel så blir verklig fart 149 km/h - vilket är en vanlig avvikelse i ca 110 kmh.
Åsså kommer det en kommentar till körningen av föraren!!! kommentaren lyder!!

, Hunk Golden säger . - " Eh.. hojen va stabil som Alban. Inte en darr fast det blåste bra!.. bakifrån.. räknas det??
Åsså tebax till studion..
Ett stoort tack till Hunk Golden!
Och socialstyrelsen informerar... Vad vi kan förnimma är att efter en tur i hastigheter över 150 -200 så infinner sig en vansinnigt njutbar fartblindhet. som är exxtremt förrädiskt farlig om man inte är van vid det! När man halverar farten så känns det som man kan¨bara kliva av..
SÅ ta det lungt där ute..

Ha ha!

Bra skrivet!

En perfekt beskrivning. Jag förmodar att topphastigheten inte prioriteras av dig (förståndigt).

Var det inte så att du ville ha mer pulver i spisen när du hade medresenär?
Vad jag kan förstå, så är du supernöjd.
Brorsan har köpt en ny stor BMW på 1600cc. Derygt 170 hästar.
Jag klev upp baktill, elekroniken ställde automatiskt in den ökade vikten efter det att brorsan fick gå in i en
popup panel. Sedan bar det i väg till en lång industriraka som saknade andra fordon.
Så drog han på, från 0-200 på 6 sekunder. Det var otäckt. Jag trodde hjälmen skulle blåsa av.
Jag återvände till min "trötta" fuoco och var nöjd med min toppfart trots allt.
Det är riktigt roligt att läsa din upplevelse av J Costa.
Kanske det är så att jag som åker solo kan vara utan en J Costa.
Tack för att du tar dig tid att skriva ner allt hevil. Alltid kul att läsa

<kjelle