Efter moget övervägande (nåja...) bestämde jag mig för att hotta upp den nyligen införskaffade T-maxen med nytt avgassystem. Valet föll på Acrapovic och inhandlades från CarpiMoto.com
Julen kom tidigt i år:

Jäklar va snyggt system:

Före:

Efter:

Efter-bilden gör inte riktigt hojen rättvisa. Det hade börjat mörkna och småregna och jag var mer sugen att köra än att fota. Jag ska se om jag inte kan ta några snyggare bilder framöver.
Snabbrecension: Snyggt som stryk! Det blev ett riktigt lyft utseendemässigt men då ska jag vara ärlig och säga att det saknas en skyddande plastbit på originaldämparen vilket tar ner utseendet en del. Med "
db killer removable silencer" monterad gav den ett potent men rätt diskret ljud. När jag tog bort den lilla rördelen fick jag en mullrande best. Den morrar rejält vid gaspådrag men återgår till mer mänsklig nivå när man slår av på accelerationen. Blev det någon prestandaökning? Nja, jag gissar att den är marginell.
Om CarpiMoto har jag bara gott att säga. 25 maj gjorde jag beställningen, 31 maj fick jag leveransen och ändå hade inte CarpiMoto avgassystemet på hyllan vid beställning. Snabbt, smidigt och proffsigt.
Så här första kvällen efter montering är jag mycket nöjd! Jag kör nog utan decibeldödaren ett tag bara för njuta av mullret, men jag gissar att jag monterar tillbaks den när jag lekt av mig.