Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2018-11-17, 04:04:55
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Forumträff 15 eller 16 december? läs mer i den här tråden för aktuell status, kudoz mixen >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1846.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Meka/Tillbehör/Extrautrustning
| | |-+  Akrapovic avgassystem
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Akrapovic avgassystem  (läst 2658 gånger)
Bengan
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 65

Kör: T-Max 500 -02
Kör2: Vespa Sprint -67
Kör3: VW Sharan -03

« skrivet: 2011-05-31, 22:24:02 »

Efter moget övervägande (nåja...) bestämde jag mig för att hotta upp den nyligen införskaffade T-maxen med nytt avgassystem. Valet föll på Acrapovic och inhandlades från CarpiMoto.com

Julen kom tidigt i år:

Jäklar va snyggt system:

Före:

Efter:

Efter-bilden gör inte riktigt hojen rättvisa. Det hade börjat mörkna och småregna och jag var mer sugen att köra än att fota. Jag ska se om jag inte kan ta några snyggare bilder framöver.

Snabbrecension: Snyggt som stryk! Det blev ett riktigt lyft utseendemässigt men då ska jag vara ärlig och säga att det saknas en skyddande plastbit på originaldämparen vilket tar ner utseendet en del. Med "db killer removable silencer" monterad gav den ett potent men rätt diskret ljud. När jag tog bort den lilla rördelen fick jag en mullrande best. Den morrar rejält vid gaspådrag men återgår till mer mänsklig nivå när man slår av på accelerationen. Blev det någon prestandaökning? Nja, jag gissar att den är marginell.

Om CarpiMoto har jag bara gott att säga. 25 maj gjorde jag beställningen, 31 maj fick jag leveransen och ändå hade inte CarpiMoto avgassystemet på hyllan vid beställning. Snabbt, smidigt och proffsigt.

Så här första kvällen efter montering är jag mycket nöjd! Jag kör nog utan decibeldödaren ett tag bara för njuta av mullret, men jag gissar att jag monterar tillbaks den när jag lekt av mig.
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3387

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-06-02, 20:38:43 »

Vackert! 

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
TMax500
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 229

Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

« Svara #2 skrivet: 2011-06-07, 17:16:01 »

Snyggt! Kikade också på Acrapovic häromåret, men valde till slut Leo Vince. Det skiljde ett par tre tusen kronor... Då. Idag vet jag inte. Vad fick du ge för ditt system?
Loggat

Float like a butterfly, sting like a bee
Bengan
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 65

Kör: T-Max 500 -02
Kör2: Vespa Sprint -67
Kör3: VW Sharan -03

« Svara #3 skrivet: 2011-06-07, 20:43:29 »

Plastbiten på originaldämparen var trasig när jag köpte moppen. Det gör väl inte så mycket, det är ju bara att köpa en ny tänkte jag men den gick på nästan 1500 spänn!! Hutlöst! Då började tanken gro i mig... om man skulle lägga en slant extra och uppgradera både utseende och ljud... Man ska inte börja tänka i dom banorna! Notan slutade på knappt 6000 kr.
Loggat
kamikazekalle
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 2

« Svara #4 skrivet: 2011-09-18, 10:21:33 »

En Akrapovic-kollega till Bengan från Aubagne i närheten av Marseille:

Han berättade att han kör ihop med ett maxiscooter-gäng som är väldigt noga med utseendet på scootrarna. Han trodde dock att Akrapovic kommer från Sverige, men han var inte den ende fransmannen jag träffade på semestern som blandade ihop Slovenien och Sverige.

Trimmat hade han gjort också, och det var ett sagolikt klipp i den när han åkte.

Det finns en hel del snygga stylade scootrar just runt Marseille. Det är iofs mängder av scootrar i södra Frankrike överhuvudtaget, men Marseille stack ut en aning från de andra orterna jag passerade.

Ursäkta bildkvaliteten, men jag kunde inte gärna be honom baxa runt scootern så jag skulle få medljus. Fick bli blixten istället.

Butiken i bakgrunden är sport- och frilufts-butiken Decathlon i Aubagne. 8000 kvm. Dom har nästan allt.

/Calle
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.098 sekunder med 22 databasfrågor.