Hej!
har idag en piaggio hexagon 150cc men har nu hittat en Burgman 400-/2002 750mil.
mcfirman vill ha 35000kr för den verkar vara rätt pris?
Vilka fel/brister var det på denna årsmodell?
Det är en ganska tung mc så frågan är den slö med sina 32hkr eller kan man hänga med i trafiken på riksvägen?
Jag kör som sagt en Burgman 400 -99. Jag köpte den bara för att jag tycker att det är så coolt med maxiscooter! Jag struntar i hur många Ica-kassar jag får plats med, jag bryr mej inte om hur mycket den drar per mil eller vad försäkringen kostar. Det kvittar vad den gör 0-100 på. Jag älskar min scooter och ler varje gång jag åker iväg. Jag vänder mej alltid om för att ta en sista titt när jag parkerat den.
När jag köpte den var jag ute efter en scooter som var möjlig att köra längs E4:an utan att plåga skiten ur den och utan att den skulle kännas vinglig. Det klarar min Burgman med råge! Jag kan ligga och köra en bra bit över tillåten hastighet och det känns ändå tryggt och stabilt samtidigt som motorn arbetar inom komfortzonen.
Den är rätt lång så det är inte världens smidigaste maskin i stan. Vill man i första hand ha en scooter för att kryssa mellan bilarna i stan är det nog inget förstaval.
Prioriterar du att köra snabbt finns det hundratals motorcyklar som går snabbare. Prioriterar du packning och komfort så köp en Gold Wing. Vill du kryssa mellan bilarna i stan funkar säker den du har i dag bättre till det. Men vill du ha en scooter att älska så köp en Burgman!
Det är ju ingen dålig budget du har. Om jag var du skulle jag kika på T-max också. Provkör och jämför!