Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-20, 15:55:11
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Maxi Scooters
| | |-+  Burgman 400
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Burgman 400  (läst 14471 gånger)
Bengan
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 65

Kör: T-Max 500 -02
Kör2: Vespa Sprint -67
Kör3: VW Sharan -03

« skrivet: 2008-06-22, 10:54:19 »

Hej!

Köpte en Burgman 400 igår. Känns hur bra som helst! Har kört Vespa några år nu, men ville ha något mer tillförlitligt. Dessutom tycker jag det är rätt coolt med maxiscootrar. Har kvar min Vespa Sprint -67, den ser jag mer som ett projekt än som ett fordon.

Jag är från Övik, finns det fler norrlänningar här?

Loggat
Alingsåsar´n

Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink

Jag har en Kymco Xciting

« Svara #1 skrivet: 2008-06-23, 16:56:03 »

Hej Bengan 

Välkommen i gänget. Har själv en något mindre scooter Kymco grand dink 250cc. Är själv mycket nöjd med den. Varför blev det scooter för dig? Hur använder du den? Till jobbet eller nöjeskörning?

Hittade en länk med recensioner av din maskin.

http://www.bike.se/review/view.php?id=842
Loggat
Bengan

« Svara #2 skrivet: 2008-06-23, 17:45:10 »

Hej Bengan  

Välkommen i gänget. Har själv en något mindre scooter Kymco grand dink 250cc. Är själv mycket nöjd med den. Varför blev det scooter för dig? Hur använder du den? Till jobbet eller nöjeskörning?

Tack för det!

Varför scooter? Det började med en Vespa PX200 -86 som var helt underbar, så skönt med ett fordon med själ! Fastnade i Vespaträsket och insåg att det fanns ännu snyggare scootrar, så jag sålde PX:en och köpte en Sprint -67. Vacker som en kvinna!! Tyvärr blir det mer skruva än köra så jag ville ha något mer tillförliltligt.

Jag har varit i Rom två gånger och min bild av Romarna är kostym (eller åtminstone kavaj) och maxiscooter. Jag använder inte kavaj i jobbet så ofta men har ändå nån slags vision att ha en cool look när jag glider fram.

Jag försöker argumentera för mej själv att jag köpt scootern för att det är praktiskt, men i själva verket handlar det 100% om känslor. It´s all about style!
« Senast ändrad: 2009-06-17, 17:04:19 av Bengan » Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008-06-24, 01:18:12 »

Bengan!

Grattis till inköpet,    occasion14

Jag stod själv och velade mellan en Yamaha Majesty YP 250 och en Burgman 400 för några år sedan, det blev då Yamahan mest av ekonomiska skäl då det var enklare att hitta en riktigt fin sådan för "hyggliga" pengar.    dontknow scooter

Var Ö-Viks bo själv mellan 5 till 18 års ålder, numera bor jag NV om Stockholm. (född i Luleå)

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Bulwark
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 2

« Svara #4 skrivet: 2009-06-12, 19:26:10 »

Hej!

har idag en piaggio hexagon 150cc men har nu hittat en Burgman 400-/2002 750mil.
mcfirman vill ha 35000kr för den verkar vara rätt pris?
Vilka fel/brister var det på denna årsmodell?
Det är en ganska tung mc så frågan är den slö med sina 32hkr eller kan man hänga med i trafiken på riksvägen?
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009-06-13, 11:25:00 »

Hej Bulwark och till Scooter Forum.

Bengan här kör en Burgman 400, vi hoppas att han får syn på den här posten.
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,41.0.html

Men jag har svårt att tro att den skulle kännas slö, hyfsat med kusar på den.

När det gäller pris använder jag ofta den här siten som  kollar på de flesta stora annons siterna för att få en "känsla",
http://www.allaannonser.se/

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Bengan

« Svara #6 skrivet: 2009-06-17, 17:28:58 »

Hej!

har idag en piaggio hexagon 150cc men har nu hittat en Burgman 400-/2002 750mil.
mcfirman vill ha 35000kr för den verkar vara rätt pris?
Vilka fel/brister var det på denna årsmodell?
Det är en ganska tung mc så frågan är den slö med sina 32hkr eller kan man hänga med i trafiken på riksvägen?

Jag kör som sagt en Burgman 400 -99. Jag köpte den bara för att jag tycker att det är så coolt med maxiscooter! Jag struntar i hur många Ica-kassar jag får plats med, jag bryr mej inte om hur mycket den drar per mil eller vad försäkringen kostar. Det kvittar vad den gör 0-100 på. Jag älskar min scooter och ler varje gång jag åker iväg. Jag vänder mej alltid om för att ta en sista titt när jag parkerat den.

När jag köpte den var jag ute efter en scooter som var möjlig att köra längs E4:an utan att plåga skiten ur den och utan att den skulle kännas vinglig. Det klarar min Burgman med råge! Jag kan ligga och köra en bra bit över tillåten hastighet och det känns ändå tryggt och stabilt samtidigt som motorn arbetar inom komfortzonen.

Den är rätt lång så det är inte världens smidigaste maskin i stan. Vill man i första hand ha en scooter för att kryssa mellan bilarna i stan är det nog inget förstaval.

Prioriterar du att köra snabbt finns det hundratals motorcyklar som går snabbare. Prioriterar du packning och komfort så köp en Gold Wing. Vill du kryssa mellan bilarna i stan funkar säker den du har i dag bättre till det. Men vill du ha en scooter att älska så köp en Burgman!

Det är ju ingen dålig budget du har. Om jag var du skulle jag kika på T-max också. Provkör och jämför!
Loggat
Bulwark
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 2

« Svara #7 skrivet: 2009-06-17, 19:57:30 »

Jag är en s.k återfallsknutte så helt grön på två  hjul är jag inte.
denna scooter verkar en trevlig bekantskap åker nog och tittar på 02an för 35000 kr
ang budget så finns det scootrar som kostar över 100 000 kr
mvh bulwark icon_salut
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.109 sekunder med 21 databasfrågor.