Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-16, 09:40:46
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Bilister får korkskruvnacke
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Bilister får korkskruvnacke  (läst 5189 gånger)
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« skrivet: 2009-10-06, 13:06:48 »

När jag började köra Piaggio mp3 250, så var en "trehjuling" något som fick dom flesta att se ut som fågelholkar. Det var våren 2007 som det hela började.
Första tanken var, va fan glor dom på? Det var inte mig som stirrade på utan scootern naturligtvis. Piaggion var svart och syntes kanske inte så mycket i bilisternas ögon.
Ett undantag, rödljus. Här börjar nackarna skruva sig. Man kunde se i en bil en chafför som vrider nacken bakåt för att se på konstigheten samtidigt som hans kvinnliga medpassagerare ligger över både växelspak och hans knä för att se på "rymdvarelsen".
Passageraren i baksätet har lyckats få ner sidorutan och hänger halvägs ut genom bilen.

Nu har jag en Gilera fuoco (röd). Man kan ju inte på stå att det har blivit mindre nackgymnastik efter vägarna när man har en fuoco. Ibland ser det ut som om nacken på bilisten låser sig och han får köra hem med kroppen på tvären. Alla har sett en tennismatch på TV. Huvudena böljar fram och tillbaka. Så ser det ut om man åker lite långsamt i en bilkö på Essingeleden där man kan få en fil som går lite snabbare än den som knappt rör på sig. Man kan undra hur många nackspärrar man har åstadkommit.

Är jag ensam att uppleva det här eller har du någon kul att berätta när det gäller uppmärksamheten över just din eller någon annans "trehjuling?
Jag har blivit totalt utskrattad när jag passerade en högstadieskola med den mp3 250 jag hade förut. Jag åkte förbi samma skola ett år senare med min Gilera fuoco. Ingen skrattade!
Har en Gilera med sitt uppkäftiga yttre högre status?  Inga skratt men nackarna däremot, dom vred sig ordentligt Smiley
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-11-13, 13:59:10 »

Nu har det gått 2 år sedan du gjorde detta inlägg och mp3 tycks vara nästan lika ovanlig som då, jag har alldrig stött på någon likasinnad då jag varit ute på tur.

Medtrafikanter och forgängare dras fortfarande med nackspärr, vissa ordinära motorcyklister har lärt sig att hälsa men för många är vi fortfarande ett mysterium.

Nu blir det ändring på de skånska vägarna när vi i vår mp3 grupp blivit 8st, hoppas bara det inte blir för många dödsfall då folk vrider sig ur led när vi far förbi!

Många MC-förare hälsar på mig, jag blir lika snopen varje gång och hinner inte få upp näven för att hälsa tillbaka.

Jag tycker att det har lugnat ner sig lite med korkskruvnackar sedan 2007. Nu mera får jag istället frågor om scootern.

Kjelle
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.074 sekunder med 21 databasfrågor.