Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-03-29, 08:21:18
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Göteborg med omnejd
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20 Skriv ut
Författare Ämne: Göteborg med omnejd  (läst 193945 gånger)
Karl
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 10
Antal inlägg: 134

Kör: Honda Sh 300 årsm 2012
Hemort: Göteborg

« Svara #225 skrivet: 2012-09-04, 11:10:16 »

Nu till helgen 8-9 sep undrar jag om det finns intresse för en hösttur om vädret är okey. Planerad rutt är Gråbo, Sjövik,Alingsås,Hjälmared,Ödenäs, Hindås och Göteborg. Lördag eller Söndag bestäms av vädret. Det blir cirka 15 mil. Om det finns intresse kan ni skriva en rad på detta forum.
mvh Karl.
Loggat
Sasukee-
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 3

Kör: Nexus 500



« Svara #226 skrivet: 2012-09-05, 13:25:19 »

hejsan alla jag är ny här på formet o så är jag nybliven scooter ägare en Nexus 500 då. skulle jätte gärna komma på en scooter träff! då jag själv bor i göteborg så passar den här helgen jätte bra.
Mvh Filip
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #227 skrivet: 2012-09-05, 18:19:59 »

Hej Sasukee- och Välkommen till ScooterForum! 


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Ingemar Anderson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 23

Kör: Vespa 300 GTS
Hemort: Göteborg



« Svara #228 skrivet: 2012-09-05, 20:11:35 »

Ingemar är sugen på en lördagstur.
Loggat
x-max
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 4
Antal inlägg: 46

Hemort: VästraFrölunda



« Svara #229 skrivet: 2012-09-05, 22:16:24 »

Hade gärna hängt på men x-maxen är inne och får lite omvårdnad och är inte klar till helgen. :-(
Loggat
Karl
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 10
Antal inlägg: 134

Kör: Honda Sh 300 årsm 2012
Hemort: Göteborg

« Svara #230 skrivet: 2012-09-06, 09:13:28 »

Då träffas vi kl 11,00 lördag vid Stigs Center. Men kom fulltankade. Vi stannar förslagsvis och fikar i Brobacka, men vi tar även en och annan bensträckare efter vägen vid nån lämlig plats.
mvh Karl.
Loggat
GP800
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 12
Antal inlägg: 183

Kör: BMW K1600GT -13
Kör2: Gilera GP839 -11 (Till salu 49k)
Hemort: Göteborg


Norway - 2012


« Svara #231 skrivet: 2012-09-06, 21:48:25 »

Skall försöka komma loss, har massa spikat i helgen men en tur på lördag borde funka.
Loggat



Bitcoin is the Internet, applied to Money.
Ingemar Anderson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 23

Kör: Vespa 300 GTS
Hemort: Göteborg



« Svara #232 skrivet: 2012-09-07, 17:28:21 »

 Ingemar kommer inte. Skruv i framdäcket. Suck.
Loggat
GP800
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 12
Antal inlägg: 183

Kör: BMW K1600GT -13
Kör2: Gilera GP839 -11 (Till salu 49k)
Hemort: Göteborg


Norway - 2012


« Svara #233 skrivet: 2012-09-07, 18:34:20 »

Aj..  inget roligt..  tror dock att de flesta däckfirmor kan plugga det medans man väntar..
( scooter Hade hoppats på att få se lite snygg röd italensk design på lördag.. )
håller tumarna att det löser sig för dig...
Loggat



Bitcoin is the Internet, applied to Money.
Ingemar Anderson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 23

Kör: Vespa 300 GTS
Hemort: Göteborg



« Svara #234 skrivet: 2012-09-08, 18:08:24 »

Jag upptäckte skruvjäveln kl.17 i går så det var kört.
Loggat
Ingemar Anderson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 23

Kör: Vespa 300 GTS
Hemort: Göteborg



« Svara #235 skrivet: 2012-09-08, 18:09:12 »

Hoppas ni fick en fin tur. Suck.
Loggat
erik
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 20

Kör: BMW C650GT
Hemort: Kungsbacka



« Svara #236 skrivet: 2012-09-09, 16:54:02 »

Hoppas ni fick en fin tur- kunde inte denna helgen. Lördagen borde väl ha funkat, sol fast ganska blåsigt. Jag tänkte åka med min mc-klubb förra söndagen (tillhör min arbetsplats) de flesta kör glidare. När jag kom dit så var det lite regnigt men inget störtregn, men det gänget enades direkt om det var bäst att åka hem igen ! Grabbarna var väl rädda om kromet, tur att vi scooterister inte har såna problem  ;Det verkar som vi som kör scooter är betydligt mindre rädda för dåligt väder. Jag jobbar nästa helg men vi kanske kan ta en tur 23/9 ? Vi får höras framöver. Jag har lite ideer om körvägar som jag skrev om i våras.
Loggat
Karl
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 10
Antal inlägg: 134

Kör: Honda Sh 300 årsm 2012
Hemort: Göteborg

« Svara #237 skrivet: 2012-09-09, 21:13:03 »

Lördagens körning blev det inte mycket av, vi var två man som mötte upp. Michael gilera gp 800 och undertecknad. Vi drog till Bike och kollade in BMW scotrarna. Micke testade 600 gt och var ganska intreserad så till våren kanske vi får se honom på en BMW. Vi får hoppas Erik får bättre med deltagande om han anordnar en körning om en par veckor. Vore synd annars. Funderar på att låta min SH 300 få sällskap i garaget av en mc till våren, en fjr 1300 skulle sitta fint. Får fundera i vinter och se vad som händer.
mvh Karl.
Loggat
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #238 skrivet: 2012-09-10, 09:14:25 »

Tjena allihopa men mest Karl,

Tråkigt att ni inte blev fler. Men säsongen börjar ju lida mot sitt slut för vissa? Men inte för mig på ett tag i alla fall. kunde ge mig fasen på att du inte skulle sålt Silvervingen! Då hade du sluppit gå i FJR 1300 tankar.. Tänk vad mycket pengar du hade sparat..
Skojar bara, shoot! Man lever bara en gång = köp nu, tidig julklapp till dig själv?
Själv var jag ute på en roslagstur igår- söndag. Lite kyligt var det men solen sken mestadels.
Åkte hemifrån ca 1030. Norrtälje,Vätö,Älmsta'Hallstavik,Ronöhölmsvägen,Hargshamn sedan innervägen till eller mot Östhammar dvs Sandikavägen som är väl värd å åka mest för att det är förmodligen upplands sämsta men samtidigt roligaste asfaltsväg? Så ända in i H- E mycket tjälskott på den vägen som övergått till små & stora kratrar.. men. De e bara å hålla farten hög så flyger vingen över alla ojämnheter.
sedan gjorde jag diverse småbesök här och där runtikring Östhammarsregionen. En del grusåka blev det oxå! Vingen fungerar alldeles utmärkt på detta underlag. Men TMaxen var ännu bättre på detta underbara underlag. Vid halvfemtiden började jag fundera på returen hem? samma väg hem? Tråkvägen? Eller Knutbyvägen? ta da! Knutbyvägen förståss. kanonkurvig, bra asfalt osv. Så hem blev det Gimo, Knutby,Rånäs ,Rimbo sedan krumelurÖsteråkersanstaltsvägen hem till " Berga"
Hemma vid 7 tiden. Då var frugan nästan klar med middan. Fy fasen vilken höjdardag!
Vem hänger på nästa gång? - den frågan gäller förståss mest oss ostkustare. Men den som orkar utav er västrare , kom hit vetja.

Härliga måndagshälsningar
En skitnöjd FJS- ägare som heter " Mieri"
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #239 skrivet: 2012-09-10, 09:24:25 »

Tjena allihopa men mest Karl,

Tråkigt att ni inte blev fler. Men säsongen börjar ju lida mot sitt slut för vissa? Men inte för mig på ett tag i alla fall. kunde ge mig fasen på att du inte skulle sålt Silvervingen! Då hade du sluppit gå i FJR 1300 tankar.. Tänk vad mycket pengar du hade sparat..
Skojar bara, shoot! Man lever bara en gång = köp nu, tidig julklapp till dig själv?
Själv var jag ute på en roslagstur igår- söndag. Lite kyligt var det men solen sken mestadels.
Åkte hemifrån ca 1030. Norrtälje,Vätö,Älmsta'Hallstavik,Ronöhölmsvägen,Hargshamn sedan innervägen till eller mot Östhammar dvs Sandikavägen som är väl värd å åka mest för att det är förmodligen upplands sämsta men samtidigt roligaste asfaltsväg? Så ända in i H- E mycket tjälskott på den vägen som övergått till små & stora kratrar.. men. De e bara å hålla farten hög så flyger vingen över alla ojämnheter.
sedan gjorde jag diverse småbesök här och där runtikring Östhammarsregionen. En del grusåka blev det oxå! Vingen fungerar alldeles utmärkt på detta underlag. Men TMaxen var ännu bättre på detta underbara underlag. Vid halvfemtiden började jag fundera på returen hem? samma väg hem? Tråkvägen? Eller Knutbyvägen? ta da! Knutbyvägen förståss. kanonkurvig, bra asfalt osv. Så hem blev det Gimo, Knutby,Rånäs ,Rimbo sedan krumelurÖsteråkersanstaltsvägen hem till " Berga"
Hemma vid 7 tiden. Då var frugan nästan klar med middan. Fy fasen vilken höjdardag!
Vem hänger på nästa gång? - den frågan gäller förståss mest oss ostkustare. Men den som orkar utav er västrare , kom hit vetja.

Härliga måndagshälsningar
En skitnöjd FJS- ägare som heter " Mieri"

ja just det, det blev totalt 28 mil då för mig denna söndag.   // mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.123 sekunder med 22 databasfrågor.