Hej!
Hade varit jättekul att träffas men eftersom jag bor i västra Göteborg tycker jag det blir för långt att köra en vardagskväll. Hoppas att det kommer fler tillfällen.
/Anders
Jo, det är en bit. Men det är ju scooteråkning, så det är ju rent nöje! :-)
Bor själv i västra Gbg och tänkte mig ta gamla Boråsvägen, den är hyggligt underhållande med en blandning av 70/50/90-vägar. (40:an är ju inte kul, så den glömmer vi...)
Sista biten tänkte jag mig "snedda" från Sjömarken till Sandhult och Fristad vidare mot mot Vänga (Sandhult-Fristad är markerad på Ducatiklubbens karta över vägar som är extra körvärda.)
Tar nog c:a (drygt) en timma dit.
Hem igen kan man köra norrut en bit på 42:an, och sedan svänga av ännu en "markerad" väg (tack, Ducceklubben!) vid Ljurhalla, mot Bälinge. Därifrån ut en bit på E20, svänga söderut på väg 180 inne i Alingsås, och sedan ta vägen över Ödenäs till Hindås (även den sträckan är markerad av Duccefolket och riktigt bra - kurvig och vacker!). Hindås hem via gamla Boråsvägen, inklusive sträckan längs Landvettersjön - som bara den är värd en resa.
Summering: en skön kvällstur på mestadels roliga vägar i vacker svensk landsbygd. Har gjort liknande flera gånger de senaste veckorna. Man hinner en bra bit, och kan ändå vara hemma i vettig tid innan det mörknar.
Så, har jag sålt in den här trippen nu så att du hänger på i alla fall?? :-) Vi kan samåka om du vill. Jag lämnar Gbg vid 17-tiden och vi bör vi vara framme strax efter 18.00. Blir vi sena så får Lennart m fl vänta lite... :-)
// Ulf