|
|
Karl
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134
Kör: Honda Sh 300 årsm 2012
Hemort: Göteborg
|
 |
« Svara #91 skrivet: 2011-10-26, 12:40:07 » |
|
Har vi tur blir det inget regn på Lördag och ganska varmt. Isåfall tar vi en tur på lite annorlunda vägar kring Kungälv med omnejd. Små krokiga asfaltvägar med mestadels fin asfalt, nån liten bit kan det va lite lappat och lagat. Tänkte att vi kör över Mysterna mot Kongahällavägen och genom gamla Kungälv och följer västra stranden av Göta älv över Dösebacka till Diseröd, därefter Prästvägen mot Kareby och strax före Kareby svänger vi höger och kör över Arnebo,sedan ner till Kareby där vi tar till höger mot Rörtången.Strax före rörtången tar vi Höger över Åseby mot Solberga, Jörlanda, Stenungsund,Ödsmål, Svenshögen, Huveröd, Hjärtum sedan ElClasico västra sidan Älven ner mot Kungälv där vi tar en fika och tjötar lite innan sista biten mot Göteborg. Vi får hoppas vädret står på vår sida så vi får en fin tur. mvh Karl.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TMax500
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 229
Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

|
 |
« Svara #104 skrivet: 2011-11-12, 11:36:20 » |
|
Mor'n, Har nu varit ute på tomten och inspekterat underlaget. Det är fortfarande frost i skuggan på vår altan. Snorhalt. Det är m a o risk för halka i skuggiga partier ute på vägarna. Och när jag kom hem på T-Max:en vid 20—tiden igår kväll så var det svart-is på vår lilla lokalgata. Snorhalt! Så jag fegar!  Blir kanske en liten eftermiddagstur i solen när det har tinat upp (är lite körsugen!) men just nu på morgonen så fegar jag ur. // TMax *har inte slutat köra, men gillar inte halka*
|
|
|
|
|
Loggat
|
Float like a butterfly, sting like a bee
|
|
|