Hej Gubb3n och välkommen till oss scooteristi!
Jag förstår vad du menar, pendlingsångesten i Stockholm har säker lett till minst 1/3 av förtidssjukskrivningarna här... Kan bli helt galet frustrerande ibland. Nu är det så att jag pendlar bortom innerstan så jag har oftast inte använt min MP3:a till det utan mer som ett nöjesfordon. Men jag har snappat upp att scooteristi som pendlar under de kalla månaderna älskar framförallt eluppvärmda handtag. Några har även slagit till på batteridrivna uppvärmda handskar. Vintertid så är det ofta vinterdäck som åker på samt ibland "vinterkjolen" från t.ex. Tucano Urbano...
HÄR kan du läsa lite mer om att höst/vinterrusta en Metropolis, bl.a. styrmonterade handskar...
Själv så kör jag året runt men vintertid endast riktigt fina dagar då det är helt torrt - då räcker det med ordentligt med kläder och fastmonterade handskydd och jag slipper skifta till vinterdäck... Nån enstaka minusgrad funkar bra med innerstadshastigheter, men har inte kört när det var kallare än -5.
Och så grattis till nyförvärvet, fick köra Metropolisen ett par gånger och den kändes som en välbyggd hoj!