Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2018-10-17, 13:49:06
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Ny pendlare (stockholm) säger hej.
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Ny pendlare (stockholm) säger hej.  (läst 691 gånger)
Gubb3n
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 2

Kör: peugeot metropolis 400 ie
Kör2: hyundai i40
Hemort: Göteborg

« skrivet: 2017-10-27, 00:47:16 »

Hej,

Exilgöteborgare.

32 år.

Jobbar natt/kväll & utgår från klarabergsviadukten, skrikit mig hes i eftermiddagsköerna, slagits om parkeringsplatser och kommit försent pga pendeltåg med signalfel i snart ett år.

Men så hittade jag en blocketannons & har nu tuggat ca11 mil med min Peugeot Metropolis 400.

Några frågor till er som kört mer än en vecka:

Handvärmare/handskydd? (oklart vad dom egentligen heter men har sett några utav er utrustade med vad som ser ut som tumvantar fastmonterade till handtaget)
vad rekommenderar ni?

Jag köpte min Metropolis begagnad och fick med lås och kätting, men då fälgarna är så förbannat små är det ett riktigt meck att få igenom kedjan, tips på lås? bygellås?

När slutar ni köra för säsongen? när det blir minusgrader? när snön kommer?
Loggat
mixen
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1357

Kör: t-max 530
Kör2: KTM690 ENDURO
Hemort: dalarna

« Svara #1 skrivet: 2017-10-27, 19:18:06 »

jag kör så länge jag kan  Smiley
för min del är det väglag o temp som avgör.........mixen
Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
Yoss

Antal inlägg: 1224

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #2 skrivet: 2017-10-29, 16:42:19 »

Hej Gubb3n och välkommen till oss scooteristi!

Jag förstår vad du menar, pendlingsångesten i Stockholm har säker lett till minst 1/3 av förtidssjukskrivningarna här... Kan bli helt galet frustrerande ibland. Nu är det så att jag pendlar bortom innerstan så jag har oftast inte använt min MP3:a till det utan mer som ett nöjesfordon. Men jag har snappat upp att scooteristi som pendlar under de kalla månaderna älskar framförallt eluppvärmda handtag. Några har även slagit till på batteridrivna uppvärmda handskar. Vintertid så är det ofta vinterdäck som åker på samt ibland "vinterkjolen" från t.ex. Tucano Urbano... HÄR kan du läsa lite mer om att höst/vinterrusta en Metropolis, bl.a. styrmonterade handskar...

Själv så kör jag året runt men vintertid endast riktigt fina dagar då det är helt torrt - då räcker det med ordentligt med kläder och fastmonterade handskydd och jag slipper skifta till vinterdäck... Nån enstaka minusgrad funkar bra med innerstadshastigheter, men har inte kört när det var kallare än -5.

Och så grattis till nyförvärvet, fick köra Metropolisen ett par gånger och den kändes som en välbyggd hoj!

Loggat

Motorburen Ungdom
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3376

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2017-11-02, 03:08:31 »

Hej och  !
Som sagt.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.095 sekunder med 21 databasfrågor.