Hej Ciao och Välkommen till ScooterForum!

Inga evighetsmaskiner, de med mindre dimension på däcken sliter dessa fortare (mindre rulldiameter) och scooter som så är ofta väsentlighterna hyffsat inbyggda så enkla saker som ett byte av tändstift kan vara ett litet företag osv.
Fördelarna är förstås ofta automat, skyddat och mycket utrymmen för mat osv, finns top och sido boxar på mc också förstås.
Jag tror en del av det där med scooter (i alla fall i mitt fall) är att jag alltid gillat konceptet sedan jag provade en Puch Alabama för många år sedan.
Försök läsa upp på din tilltänkta kandidat på forum runt om klotet, desto kändare/vanligare modell desto enklare att hitta information, och sök och ta hänsyn om möjligt på just den årsmodellen du funderar på. Då vissa årsmodeller (som alltid) kan ha mer eller mindre problem/lättare svårare med reservdels-hållningen, ny-design osv.
Kolla var har du för serviceställen i närheten, och lyssna om dom tror att dom raskt kan få dig och din tilltänkta maskin ut på gatan igen om något skulle gå sönder.
Och vad är långt för en scooter?
Vet faktiskt inte själv, men jag vet från att läst mycket på
http://burgmanusa.com forumet att det finns många som gått långt, som alltid märke, kvalitet, storlek, konstruktion, miljö osv men som sagt ingen siffra.
-Tomas