Hej alla scooteristi!
Kjelle från Nora i Bergslagen bjuder in till en två- och trehjulsträff och har bett mig organisera det här på forumet.

När: lördag 10/8 till söndag 11/8.
Var: Nora, ett par mil norr om Örebro. Många sköna vägar finns i omgivningen, flera går genom fin natur eller utmed sjöar som finns i närheten. Missa inte möjligheten att delta i en äkta scooterkortege genom Nora centrum för att parkera på torget och invadera lokala konditoriet. Efter noggrann kontroll kan jag även meddela räkmackor och morotskakor finns det gott om i dessa trakter.
Kjelle tar en sightseeingtur genom Nora och filmarHur: Jag föreslår att vi "seglar iväg" tidig lördag morgon från Nordvästra Stockholm. Håller vi oss till tråk-E18 så tar det ca tre timmar (25 mil), men inget stoppar oss att utforska någon roligare väg.
Tänk dock på att Kjelle kommer att ta oss med på en rundtur i Nora-trakterna med en del fina vägar. Kanske bäst att komma fram snabbt för att sedan ägna resten av tiden åt roligare vägar?
Övernattning: Ett fåtal sovplatser (4-5) finns hos Kjelle, blir vi fler så behöver det fixas boende över natten. Kjelle har kommit med ett flertal förslag: B&B, vandrarhem, camping - det mesta i Nora men om allting skulle visa sig vara uppbokat så finns det ett par andra alternativ i närliggande småorter samt även i Örebro som ligger tre mil söderut.
Övernattningsalternativ i NoraIntresseanmälan: För att kunna boka i tid om vi blir fler än 5, så skapar jag en namnlista. Skriv in dig i namnlistan om du är sugen att följa med och ange även det högsta beloppet du är beredd att betala för boende om du har en smärtgräns (min går vid ca 600 kr/natten).
Jag behöver ha ett svar senast 30/6 för att kunna sätta igång och leta boende för alla. Kommer man på att man vill följa med efter att denna deadline har gått ut så är man naturligtvis välkommen, men då får man söka efter boende själv.
Namnlista, intresserade som vill följa med till Nora (uppdateras allteftersom):
1. Yoss
2. Mixen
3. Hevil
4. Mrs. Hevil
5. Tomas
6. Mrs. Tomas (eventuellt)
7. MartinB
8. GileraGP800
9. Mieri
10. Hoffcat
Stort tack till Kjelle som bjuder in och hojta till om ni har några synpunkter vad gäller organiseringen av resan!
Väl mött!