Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-09, 16:25:33
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Fjollträskturer 2013
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Skriv ut
Författare Ämne: Fjollträskturer 2013  (läst 163612 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #45 skrivet: 2013-05-27, 12:04:06 »

Jo ,

Med " lite " bilder bifogat blir inläggena så mycket mer talande.

Mieri med soliga hälsningar
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Blomman
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 23

Kör: Burgman 650 -08
Hemort: Tyresö

« Svara #46 skrivet: 2013-06-12, 18:24:35 »

Mycket trevliga bilder Smiley
Loggat
mieri

« Svara #47 skrivet: 2013-06-12, 21:12:54 »

http://campl.us/i2kzFV3hxTM

Hmm, vad kan det vara som skymtar därborta ?

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #48 skrivet: 2013-06-13, 08:13:27 »

En alldeles nyuttagen Citroën DS3 Racing med 203 hästars turbofyra utvecklat i samarbete med BMW!

Vill ha, vill ha, vill ha!

Grin

Har du slagit till på guldvinge nu? Eller kikar du fortfarande?

BTW, apropå något helt annat, jag är sugen att köra lite i dina hemtrakter, typ Stavavägen, Rialavägen, Wira bruk. Har kört i de trakterna med bil och vägarna är helt fantastiska, vill köra med hoj med. Kan du tänka dig å följa med någon dag i mån av tid/sol?
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #49 skrivet: 2013-06-13, 11:05:40 »

Tjena Yoss,

Självklart ska vi ut å åka här framöver på dessa sköna vägar .

Vad det gäller Vingsökningen så vill jag be att få återkomma efter helgen eller så ? Lugn å fin.

Hälsningar
Hemlighetsfulla Mieri som kommer att fira med Champagne  inom en vecka?  Vem vet , kanske p g a ett Citroeninköp....
Loggat

Yoss

« Svara #50 skrivet: 2013-06-13, 12:11:43 »

May the force be with you, håller tummarna!

Cheesy

Vad gäller Rialavägen och Wira, jag hojtar till när det dyker upp tillfälle, eventuellt även ordnar en gruppkörning här på forumet om fler vill följa med. Wira café ska ha räkmackor hemma och det finns en hel del finfina vägar därikring...

Loggat

Motorburen Ungdom
Yoss

« Svara #51 skrivet: 2013-06-15, 17:54:32 »

Då mieri var bortrest så blev det bara jag och MP3:an som tog oss en Riala-runda:

Tog Norrortsleden/Roslagsvägen till Stavabacken där vi brukar utgå mot Gottröra och fortsatte norrut. Väl framme i Brottby svängde jag höger ut på gamla Norrtäljevägen.
Körde Rumsättravägen, en väldigt teknisk väg med många kurvor och en del skador att se upp med, fram till Wira bruk där jag tog en paus...

En hermelin bland katterna.  Cool

Helt godkänt fik, pluspoäng för atmosfär på uteserveringen då man sitter vid en porlande bäck.

Delar av bruket är bevarade i fint skick. Tyvärr så hade jag bara mobilkameran med mig så bilder från smedjeverkstan blev för mörka...

Ut på vägarna igen, från Wira är det en kort sträck söderut till Roslags-Kulla för att sedan svänga norrut på Svensbodavägen. Framme vid Bergshamra fortsatte jag på Underskogvägen som fortsatte norrut en bit för att sedan vika av rakt västerut fram till Riala. En riktigt härlig sträcka, nästan helt fri från trafik även mitt på dan.

Vid Riala tog jag Rialavägen tillbaka, den sträckan som de flesta förknippar med ordet Riala och vars storasta bit går utmed Långsjön. Bra beläggning, massvis med fin-fina kurvor och en del höjdskillnader. Och "vattenkänning" mest hela vägen. Fantastisk sträcka, hit vill jag komma tillbaka! På vägen hem blev det Sjöbergsvägen igen, den tål verkligen att köras åt bägge riktningarna.

Funderar på att organisera en liknande runda, är det några fler som är intresserade som vill följa med? Söndan efter midsommar kanske eller helgen därpå?

sunny
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #52 skrivet: 2013-06-17, 01:16:33 »

Fina bilder Yoss!

Mieri
Loggat

tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2013-06-17, 12:32:18 »

Fina bilder Yoss!

Mieri

Klart intresserad av att åka däruppe, trodde det inte var möjligt men löjligt lite tid så här långt igen till det väsentligaste, dvs fritid men optimistisk efter midsommar på den fronten.
Gillar skylten på slutet, klart kul.

-Tomas
« Senast ändrad: 2013-06-17, 12:49:41 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Yoss

« Svara #54 skrivet: 2013-06-17, 13:13:09 »

Tackar, det var verkligen en kul runda!

Ska försöka organisera något helgen 29 eller 30/6, hela midsommarhelgen blev precis helt uppbokat för mig.
Det kommer en separat tråd om några dagar!

Tomas, själv är jag på väg åt andra hållet (är snart ensam på jobbet då alla andra ska på semester) men tror jag kan hålla helgerna fria...

scooter
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #55 skrivet: 2013-07-18, 11:53:07 »

Hallå,

Jag har en skapligt oplanerad fritid nu i helgen vad det ser ut som just nu i alla fall. Nån som ska åka en sväng ? Tomas , är du på landet ? Kaffet på ?

Mieri
Loggat

mieri

« Svara #56 skrivet: 2013-07-20, 20:19:18 »

Hej där alla semesterfirare , inklusive mig själv,

Idag har jag och bekant Kenneth åkt drygt 23 mil. Riktigt lugn å finkörning. Inte en droppe regn vi på oss heller ej fått.
Bogesundsvägen tog vi bl a och den är inte någon höjdare i år . För herr Tingvall tyckte nog att nu ska vi jävlas med motorcyklisterna igen . På med oljegrus igen för tusan! Det blir Perfa.. Plus det " sidogruset" som verkar att en jäkla förmåga att sprida ut sig här å där på vägbanan ? Tänk hur konstigt det kan vara. Kan det vara någon som råkat spilla ?
För att göra vägen farlig för oss motorcyklister alltså. Vidare mot Rindö . Gjorde där 2 studiebesök på ön som rekommenderas . Först Rindö Redutt som är någon sorts försvarsanläggning från förr. Nerifrånbilderna på Gullan är därifrån. Sedan vimsade vi omkring lite hursomhelst nere vid gamla KA1 , mitt gamla lumpenställe som sedan ett okänt antal år sedan är nerlagt . Området håller på att lägenhetiseras ? Nytt ord igen som jag vill ha Googlebart ?
Jag tror stenhårt på detta område. Men det är klart, jag vet ju inte vilken nivå hyrorna ligger på ? Vidare mot Stenslättem / Värmdö och allt det där. Vi mellanlandade på Bullandö Marina. Bra hojstopp. Åkte sedan mot Gustavsberg och tog därefter gamla vägen / Lokala slingan så långt vi kunde. Sedan Älta o s v jordbro Tullinge . Åkte Bulten. Kaffe och sött på Rosenhillscafeet. Ja just det vi åt någonstans innan Bulten men kommer ej ihåg vad samhället hette? Däremot kommer jag ihåg att vi där träffade på en person som inte kunde erkänna att han innerst inne ville ha en Guldvinge?
Ja ja sedan började Kenneth antyda att han ville hem, och jag som trodde att vi skulle till Nyköping å vända Huh?
Hem kom vi för en stund sedan . Och Gullan hade då dragit drygt halvlitern Per mil.

Bilder finns, tack och lov inte så många. //  Mieri

http://campl.us/j4JZ5CPd6MS

« Senast ändrad: 2013-07-20, 20:25:13 av mieri » Loggat

mieri

« Svara #57 skrivet: 2013-07-21, 23:51:32 »

Hej,

Söndagen började lugnt med klippning av våran och grannens gemensamma häck. Alltså den grönfärgade, inte den hudfärgade. Sedan infann sig den där otroligt starka lusten av att dra iväg en sväng med vingen igen. Den stod fulltankad och klar så det blev norrut. Så krokigt som möjligt upp förbi Norrtälje . Älmsta nästa. Hälsade på en gammal chef där. En slät kopp kaffe utan socker & mjölk som vanligt. Lite nostalgisurr sedan iväg ut på Väddö . Åkte halvvägs upp mot Grisslehamn. Såg skylten som jag letade efter, stannade där och ringde våran kära BurgmanTomas för att få en slutgiltig vägbeskrivning. Trots min teflonhjärna så hittade jag dit på första försöket..
Väl där så blev Tomas sugen på en liten liten tur med vingen. Heidi hann också kasta sig själv upp bakpå. Dm kom tillbaka i ett likadant utförande som dom åkte iväg i = bra!
Sedan kaffe och mackor . Vissa hade mera honung på mackorna än andra ?? Gott och mättsamt hursomhelst. Solen sken och visst blåste det litegrann . Sedan avslutningsvis åkte Tomas och jag iväg på en liten sightseeingtur i området / stranden / havet med dom coola elmoppar som dom har. Mkt trevligt och miljövänligt var det.
Efter det så åkte jag iväg bort mot Trästabron som går från Väddö till fastlandet. Tog en bild på Gullan där . Fin bild om jag får säga det själv. Tillbaka igen mot Älmsta /Ortala för en snabbvisit hos min morbror med fru. Och ja , kaffe glass å jordgubbar där. Jäklar va kaffe jag druckit idag. Men det kostar på att åka runt och slangra på det här viset. Åkte därifrån ca 2130 mot hemåt. Hämtade stora polygripen som behövdes för ett litet panikrörmokaruppdrag hos morsan och farsan. Hemma efter 23. Då förtjänade jag en kall tyckte jag . Och nu är den slut!
Gonatt .

Mieri

http://campl.us/c8FkipirnX2
Loggat

Blomman
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 23

Kör: Burgman 650 -08
Hemort: Tyresö

« Svara #58 skrivet: 2013-07-22, 11:56:46 »

Mycket roligt och trevligt att läsa och se bilder  om dina upplevelser mieri   Smiley
Loggat
mieri

« Svara #59 skrivet: 2013-07-22, 12:34:06 »

Tack tack ,

Vi får se om eftermiddagen / kvällen kommer att bjuda på något läsvärt / sevärt ?

Mieri
Loggat

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.131 sekunder med 21 databasfrågor.