Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-09, 16:32:37
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Fjollträskturer 2013
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12 Skriv ut
Författare Ämne: Fjollträskturer 2013  (läst 163628 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #75 skrivet: 2013-10-12, 08:52:20 »

Jo det var de där bilderna & den lilla sammanfattningen från våran fredagstur igår,

Och som tidigare nämnt så var det kanonväder med ca 11 grader plus i luften, i alla fall så länge solen behagade att synas. Burgman650 Tomas , Hoffcat å jag var de som kunde slita sig bort från en " vanlig arbetsdag" . Jag plockade ihop runt 15 mil och drygt 30 bilder på denna tur som startade från Åkersberga strax efter lunchtid. Rullade norrut längs med gamla norrtäljevägen . Med som vanligt ibland stora avvikelser. Strax efter Furusundsinfarten tog vi vänster in vid "Linneladan" som är en grusvägssnutt som bl a innehåller bilderna på oss med ett sorts slott i bakgrunden . Vid grusvägs slut tog vi vänster som jag kallar genvägen mot Finsta, kurvigt och lantligt så det förslår. Anlände Finsta med omnejd . Sedan mot Lohärad och runtikring Malsta trakterna . Sedan tvärsvägar mot Vätö, frågade efter myspysfikaställe ? Fanns inte riktigt sades det . Så det fick bli en fika inne i centrala Norrtälje istället . Bilder på det finns med . Då var klockan efter 4 nånting . Efter fikat bytlånade Tomas å jag . Och än en gång så måste jag säga att åka på en Burgman 650 är en mycket trevlig och vilsam upplevelse . Nästan som på en Guldvinge.
Runt kl 18 tror jag att vi skildes åt utanför mitt hem i Åkersberga .

http://campl.us/haYDfsRWTJi

Mieri

Ja just det ! Grattis till din nya hoj Hoffcat! :-) en Honda Varadero modell nyare. Välutrustad dito.
Jag har haft en själv men en 99 som var uringul / silvermetallic.

« Senast ändrad: 2013-10-12, 08:57:25 av mieri » Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri

« Svara #76 skrivet: 2013-10-12, 10:40:00 »

Hej det var jag igen,

Någon som vill hänga på imorgon söndag på en rejäl tur ? Okänt mål , kanske mot mixenland? Fast han vet inte om det själv . H-p , TriumphTomas + fru å jag i nuläget är förmodligen på.
Det är inte alls skrivet i sten att färdriktningen skall gå norröver.

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2013-10-12, 10:50:22 »

Fina bilder och fin skrivning och Tack för bytlånet, känns lite mäktigt/kul att "ratta" det "tonnaget".
Radion funkade häpnadsväckande bra även med proppar och i högre hastighet.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri

« Svara #78 skrivet: 2013-10-12, 18:07:25 »

Tjolahopp,

Efter att hjälpt TriumphTomas med att köra 2 stora släpkärror med trädgårdsavfall till tippen på förmiddagen så avnjöts eftermiddagen i motorcykelns tecken idag igen .  ( Ibland )hastigt & lustigt svischade vi ihop ca 17 mil. Målet med dagens tur var att åka 0 motorväg till Uppsala fram å tillbaka för att hämta lite kvarglömda jobbgrejer på ett hotell där.... Tomas är en rackare på de där med krumelurvägar där borta. :-).

http://campl.us/eLGaEyMfaYS

Mieri som sett mycket gula löv idag !
Loggat

mixen

Antal inlägg: 1394

Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

« Svara #79 skrivet: 2013-10-13, 18:11:15 »

ok....hemma utan incidenter.......
tack alla för den trevliga turen.....
hinner inte lägga ut några bilder men gissar att
dom andra gör det.......
mixen
Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
mieri

« Svara #80 skrivet: 2013-10-13, 19:16:03 »

Bra att du kom hem hem helskinnad mixen,

Vi Åkersbergabor kom hem för ca en 1/2- timme sedan. Våran hemresa gick bra den med .

Vi som deltog var:

Me myself Mieri som fick ihop 25 mil till idag = drygt 55 mil blev det i helgen !
TriumphTomas med fru Susie
H-p med sin Kawasaki 1400 supersporttouringjärnet
H- p : s kompis Henrik från Årsta med en GSX 1100 Suzuki  med höj å sänkbart kåpglas ,elektrisk.
Erik från Hägernäs med sin Yamaha TDM 850
Anders från Täby med omnejd åkte på en värsting Yamaha R1, snygg sak må jag lova.
1st mix som vi mötte upp i Uppsala

Då blev vi allt som allt 8st då da. Vi hade det utlovade finvädret med oss hela tiden . Oootroligt vackert är det ute längs med vägarna. Speciellt när det rätta ljuset infinner sig . Som redan antytts så mötte vi Stockholmare upp mixen i Uppsala vid Biltemaparkeringen. Åkte sedan faktiskt mot mixenland men inte hela vägen till Avesta men nästan . En bit efter Pelle Svanslösvägen " Skogstibble" så hamnade vi till slut på en pizzeria som hade tid med oss........... Efter väl godkänd lunch så for mixen åt sitt håll och vi åt vårat håll. Med solen på våran styrbordssida nästan hela hemvägen så kom vi då som sagt tidigare hem för en stund sedan . Ja i alla fall vi Åkersbergabor , de andra vet jag inte ? Men det gick nog bra.

Bilder kommer strax / om en stund.

Mieri

Loggat

mieri

« Svara #81 skrivet: 2013-10-13, 19:30:32 »

Bra att du kom hem hem helskinnad mixen,

Vi Åkersbergabor kom hem för ca en 1/2- timme sedan. Våran hemresa gick bra den med .

Vi som deltog var:

Me myself Mieri som fick ihop 25 mil till idag = drygt 55 mil blev det i helgen !
TriumphTomas med fru Susie
H-p med sin Kawasaki 1400 supersporttouringjärnet
H- p : s kompis Henrik från Årsta med en GSX 1100 Suzuki  med höj å sänkbart kåpglas ,elektrisk.
Erik från Hägernäs med sin Yamaha TDM 850
Anders från Täby med omnejd åkte på en värsting Yamaha R1, snygg sak må jag lova.
1st mix som vi mötte upp i Uppsala

Då blev vi allt som allt 8st då da. Vi hade det utlovade finvädret med oss hela tiden . Oootroligt vackert är det ute längs med vägarna. Speciellt när det rätta ljuset infinner sig . Som redan antytts så mötte vi Stockholmare upp mixen i Uppsala vid Biltemaparkeringen. Åkte sedan faktiskt mot mixenland men inte hela vägen till Avesta men nästan . En bit efter Pelle Svanslösvägen " Skogstibble" så hamnade vi till slut på en pizzeria som hade tid med oss........... Efter väl godkänd lunch så for mixen åt sitt håll och vi åt vårat håll. Med solen på våran styrbordssida nästan hela hemvägen så kom vi då som sagt tidigare hem för en stund sedan . Ja i alla fall vi Åkersbergabor , de andra vet jag inte ? Men det gick nog bra.

Bilder kommer strax / om en stund.

Mieri

Ps, det finns en bild på det som jag tror är världens mest sönderlästa Ducatikarta. Cylinderbilderna är på den gamla BMW GS1200 & den nya 1200:an. Bilder i länk som vanligt.

http://campl.us/bZb97wAiLRi
Loggat

Blomman
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 23

Kör: Burgman 650 -08
Hemort: Tyresö

« Svara #82 skrivet: 2013-10-14, 09:00:20 »

Mycket trevliga bilder från mieri som vanligt  scooter
Loggat
mieri

« Svara #83 skrivet: 2013-10-14, 09:24:12 »

Tack tack Blomman ,

Jag är lite smånöjd själv för jag är faktiskt inte med på ett enda riktigt kort . Man kan skymta mig i H-p:s hastighetsmätare men det är nog allt . Gullan är med desto mer...

Vill du hänga på någon gång så är du förståss väldigt välkommen . Scooteråkarna blir inte flera å flera om man säger så .

Mieri
Loggat

mieri

« Svara #84 skrivet: 2013-10-14, 14:23:40 »

Hallå hallå ,

När jag nu kollar " klart.se" om vad vädret kunna bli nästa helg så ser det ju jättelovande ut .
Friskt... men soligt . Vi får väl hoppas på att det håller i sig . vem e på ? mixen , pizza i Öregrund ? Eller palt i Nora Kjelle ?
H-p du kommer eller hur . Yoss ?

Han den där mieri med värmepaket på sitt åkdon = fjollträsksregionen blev helt plötsligt skitstor
Loggat

Blomman
**

« Svara #85 skrivet: 2013-10-14, 15:29:20 »

Båtupptagning i helgen så för mig är det kört Sad
Loggat
mieri

« Svara #86 skrivet: 2013-10-14, 16:06:06 »

Ja ack ja dessa båtar ,

Jag håller tummarna för att det inte kommer snö i slutet av denna vecka som dom håller på och tjatar om i radion . ?
Jag antar att du Blomman inte heller vill se någon snö riktigt än .

Mieri
Loggat

Blomman
**

« Svara #87 skrivet: 2013-10-14, 21:14:36 »

Nej snö vill jag inte ha än för jag kör min Burgman till jobbet varje dag oavsett vad termometern står på, men
när snön kommer ställer jag in för den är inte rolig att halka omkring med Smiley
Loggat
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #88 skrivet: 2013-10-15, 07:16:51 »

Bra initiativ Mr.M!

Jag har lovat en Uppsalabo att hänga med honom nästa helg på säsongens sista ride (för honom), men jag håller ett öga på denna tråd.
Ska se om jag kan övertala honom så att vi kan svänga åt "rätt håll" och joina er...

scooter8
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #89 skrivet: 2013-10-15, 10:01:47 »

Hej Yoss,

Det var länge sedan vi sågs . Bra att du håller koll på den viktigaste tråden som finns??
Vi hörs mer om det här när helgen knackar på dörren . Och när vädret är mera precist .

Mieri som förmodligen inte heller gillar å halka omkring med en Vinge i halkan ?
Loggat

Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.162 sekunder med 21 databasfrågor.