mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

|
 |
« Svara #75 skrivet: 2013-10-12, 08:52:20 » |
|
Jo det var de där bilderna & den lilla sammanfattningen från våran fredagstur igår, Och som tidigare nämnt så var det kanonväder med ca 11 grader plus i luften, i alla fall så länge solen behagade att synas. Burgman650 Tomas , Hoffcat å jag var de som kunde slita sig bort från en " vanlig arbetsdag" . Jag plockade ihop runt 15 mil och drygt 30 bilder på denna tur som startade från Åkersberga strax efter lunchtid. Rullade norrut längs med gamla norrtäljevägen . Med som vanligt ibland stora avvikelser. Strax efter Furusundsinfarten tog vi vänster in vid "Linneladan" som är en grusvägssnutt som bl a innehåller bilderna på oss med ett sorts slott i bakgrunden . Vid grusvägs slut tog vi vänster som jag kallar genvägen mot Finsta, kurvigt och lantligt så det förslår. Anlände Finsta med omnejd . Sedan mot Lohärad och runtikring Malsta trakterna . Sedan tvärsvägar mot Vätö, frågade efter myspysfikaställe ? Fanns inte riktigt sades det . Så det fick bli en fika inne i centrala Norrtälje istället . Bilder på det finns med . Då var klockan efter 4 nånting . Efter fikat bytlånade Tomas å jag . Och än en gång så måste jag säga att åka på en Burgman 650 är en mycket trevlig och vilsam upplevelse . Nästan som på en Guldvinge. Runt kl 18 tror jag att vi skildes åt utanför mitt hem i Åkersberga . http://campl.us/haYDfsRWTJiMieri Ja just det ! Grattis till din nya hoj Hoffcat! :-) en Honda Varadero modell nyare. Välutrustad dito. Jag har haft en själv men en 99 som var uringul / silvermetallic.
|
|
|
|
« Senast ändrad: 2013-10-12, 08:57:25 av mieri »
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|