Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-22, 08:36:55
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Projekttrådar
| | |-+  Dubbel-Bajaj!
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 24 Skriv ut
Författare Ämne: Dubbel-Bajaj!  (läst 363202 gånger)
JanneHagnell
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 346

« Svara #150 skrivet: 2013-08-04, 21:02:44 »

Idag bjöd Bonnie på en härlig hemfärd från sommarstugan i den underbara sommarkvällen där en tunn jacka var precis lagom klädsel för att färdas i 30 knyck. Det är moppelycka, det! Cheesy
Mindre lyckligt när jag kom hem och frun kunde meddela att kyl och frys stått strömlösa flera dagar.  Men det är, som det heter, en annan historia.  Roll Eyes
Loggat
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #151 skrivet: 2013-08-05, 15:14:50 »

Fint med turen och lider med dig när det gäller kyl/frys har tyvärr hänt några ggr. här också pga. känslig jordfelsbrytare.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
JanneHagnell

« Svara #152 skrivet: 2013-08-05, 16:58:05 »

Ja, troligen jordfelsbrytaren som ställt till det här med, efter ett åsknedslag. Men skönt att ha den, som när jag för några år sedan lite stressat lyckades klippa av en strömförande kabel...
Loggat
JanneHagnell

« Svara #153 skrivet: 2013-08-05, 21:27:01 »

Sådär, nu är verkstaden uppmärkt som centrum för Bajajfantaster!

Fyren är för övrigt Långe Jan, lämpligt nog! Smiley
Loggat
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #154 skrivet: 2013-08-05, 22:30:41 »

Nu saknas bara tillstånd för lättservering av Indisk mat, typ papadums med mango chutney något som jag själv kan äta (tilltugg) oanade mängder av  Cheesy
(och det mesta annat också givetvis)

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
JanneHagnell

« Svara #155 skrivet: 2013-08-05, 23:15:34 »

Indiskt fik! Varför har jag inte tänkt på det??
Loggat
JanneHagnell

« Svara #156 skrivet: 2013-08-11, 17:46:58 »

Ah, semper loppis! Cheesy
Igår fyndade jag bland annat denna baklykta från en motorcykel (? Men den har inbyggd skyltbelysning), för överkomliga tio kronor.

Det var den rejäla reflexen jag var ute efter, då Bonnie saknar sin, men när jag nu har en hel lampa funderar jag på att parallellkoppla den med ordinarie bakljus också. Till att börja med blir det översyn och välbehövllig tvätt:

Vad tror ni den kan ha suttit på? Det står bla "Tipo" på den, så jag gissar att den är gjord i Italien.
Loggat
JanneHagnell

« Svara #157 skrivet: 2013-08-14, 16:27:05 »

Idag kopplade jag in lampan, med tre kablar för att i framtiden kunna ha bromsljus (fanns original på Sunny, men brytare och främre sladden monterades inte på Bonnie, däremot är det tre anslutningar i originallampan).

Efter lite kopplande fick jag igång den. Cheesy

Sedan skulle jag bara stänga av motorn och stänga bensinkranen - PLOPP och rinnande bensin!
Visade sig att min extra bensinkran vickat så mycket när jag stäng av och på att ena slangen dragits loss. Fick bli ett bastantare montage än buntband.
Loggat
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #158 skrivet: 2013-08-14, 17:50:48 »

Hej Janne ,

D e något rysligt vad du håller på och piffar och pufflar med dina Indier. Jag tror rentav av du kanske är lite sugen på att närvara vid en framtida? Scooterträff och berätta lite / mycket mera om vad som gjorts och vad som skall göras.. Du kan få åka bakpå Gullan då om du vill ??

Regniga hälsningar
Mieri

( oj , hur ska jag göra om det står mellan Janne H å Puman Ulrika som vill åka bakpå ? )
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
JanneHagnell

« Svara #159 skrivet: 2013-08-14, 18:07:54 »

Hej Janne ,

D e något rysligt vad du håller på och piffar och pufflar med dina Indier. Jag tror rentav av du kanske är lite sugen på att närvara vid en framtida? Scooterträff och berätta lite / mycket mera om vad som gjorts och vad som skall göras.. Du kan få åka bakpå Gullan då om du vill ??

Regniga hälsningar
Mieri

( oj , hur ska jag göra om det står mellan Janne H å Puman Ulrika som vill åka bakpå ? )

Ja, dessa val.... Cool
Loggat
JanneHagnell

« Svara #160 skrivet: 2013-08-14, 22:21:23 »

...och tack för berömmet! occasion14
Scooterträff låter ju alltid trevligt! scooter8
Loggat
JanneHagnell

« Svara #161 skrivet: 2013-08-20, 00:01:57 »

Hmm, var ute med Moppis1 idag och återigen samma sak: Går bra upp till drygt 25 och sedan börjar hon bluddra och vägrar gå högre. Ibland, särskilt i början på uppförsbackar, så kan hon rycka till och acca lite till men det upphör lika fort å så är bluddret tillbaka. Hon gick ju finfint upp till 35 på mätaren innan vi var på semester och efter två veckors stillastående var det så här. Har haft loss och rengjort fuggen, kollat avgassystemet (gick lika illa utan) och haft ur och rengjort stiftet. Den är dessutom tankad nyss, så det är färsk soppa.
HJÄLP!!
Loggat
Stig45
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 151

Kör: Yamaha Beluga -92
Kör2: Vespa Touring -60 (fn i småbitar..)
Kör3: ..och en massa annat 50-1200cc
Hemort: Småland

« Svara #162 skrivet: 2013-08-21, 07:28:07 »

Får man gissa?
"bränsleproblem" brukar ofta vara mer "softa" i sitt ingrepp på motorn..
"Tändningsproblem" ger lite vanligen mer "brutalt" ingrepp..Mer till-från-påverkan.. s a s
Du hade ju redan fibblat med gasare och stift??
jag skulle börjat med enkla grejer innan jag börjar riva ner alltför mkt..
Kollat att det rinner fram soppa från tanken? Kran, filter, slang, vakuum i tanken?
Tändkabel/hatt?
Högre belastning-> mer soppa -> högre komptryck -> svårare för gnistan? Den kan ibl då ta en enklare väg genom kabelsprickor än över stiftet..
Prövat med mindre elektrodavstånd?
Loggat
JanneHagnell

« Svara #163 skrivet: 2013-08-21, 11:07:08 »

Ja, efter att ha haft isär fuggen, kollat att bränslet strömmar bra, kört utan tanklock så har jag börjat fundera på stiftet. Ska testa ett annat.
Loggat
JanneHagnell

« Svara #164 skrivet: 2013-08-22, 18:32:47 »

Nu har jag bytt stift och återigen skruvat på blandningsskruven samt haft loss tanklocket, allt utan resultat. Fortfarande bluddraklubben över 25 km/h, hur stark och bra som helst under det. Nästan som om den hade varvtalsbegränsare...
Om ingen har några andra ideer så blir nästa steg renblåsning av bränsleslangar och kran (tror dock inte på det), annars får jag väl testa att dra på en annan förgasare?
Funderade också lite på CDI:n; kan fel på den ge dessa symptom? Ja, det är ju lätt att testa. Känns dock mer som bränslerelaterat.
Loggat
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 24 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.088 sekunder med 18 databasfrågor.