Tjabba.
Nu har jag varit ute och fotat lite på min T-Max 2011.
Vill påpeka att jag bytt ut orginalstyret mot en helt ny styrkrona ifrån Rizoma, då det inte gick att byta styret utan detta stora ingrepp.
Anledningen till att jag gjorde detta var att jag ville höja styret så att jag fick en behagligare körställning. Visst gjorde detta en stor skillnad men jag monterade även vinklingsbara raisers. Med detta nu monterat på hojen är det en helt underbar touring maskin.
Så vill ni som har en T-Max sitta rakare i ryggen, byt ut till detta och ni kommer att uppleva detta som en helt annan maskin. Har även bytt variatorn till en J Costa, detta gjorde nu hojen komplett.
Har nu provat att dra med sporthojar och drar dessa till ca 50km/h, sedan är man torsk men vad tusan inte illa för 44hk. Provade nu även att dra mot BMW´s båda nya scotrar, dessa drog jag upp till ca 120 sedan kom dom sakta förbi. Men mer om detta i en recension jag kommer att skriva inom kort.
Nu skall jag försöka få till detta med bilderna, vet inte riktigt hur man gör men jag får väl prova mig fram...

Den första bilden är själva orginalstyret

Andra bilden är den nya styrkronan ifrån Rizoma

Detta är med Rizomas styrkrona och de extra vinklingsbara raiser monterade

Ett exta GPS fäste jag fick bygga, gjort av en klädkrok i aluminium

Nu till själva monteringen av min I-Pad och I-Phone

Lilla GPS´en monterad

Nu även med Yamaha´s 50liters topbox monterad

I-Pad hållaren som är köpt på Swedol i Uddevalla.
Har nu kört 2380 mil med min T-Max på 13 månader, så enligt min uppfattning är detta i dagsläget troligtvis den mest kompletta scotern ute på marknaden. Jag har fått många sporthojsåkare att gråta inombords då de allt som oftast blir avhängda på kurviga vägar. Det är helt otroligt vad man kan få ur en T-Max men en riktigt bra variator.
Jag återkommer som sagt med en recension snart i en annan tråd då jag och en kompis körde skiten ur BMW´s båda nya scotrar. Vi hade min moddade T-Max som referens när vi i torsdags satte BMW´s nya scotrar på ett hårdtest.
Det var såååååå jäkla kul. Mer om detta snart.
Hare nu gått alla fartälskare och passa på att åka så mycket ni kan