Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-13, 19:40:10
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Besiktning Fuoco
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Besiktning Fuoco  (läst 5864 gånger)
Skald6
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 11

Kör: Gilera Fuoco
Hemort: Östergötland

« skrivet: 2012-07-20, 14:15:51 »

Då var det imorse dags att besiktiga Fuocon. Mycket trevliga herrar som mötte upp på bilprovningen.

Första gången de sett en sådan maskin... Hmm hur skall vi lyfta denna så vi kan snurra/känna efter glapp i framhjulen Huh? Jag vågar inte sätta en domkraft under den.....
lösning bidde att låsa framvagnen och att jag fick luta maskinen :-) så ett framhjul var i luften åt gången. Sen blev det inte mycket mer till test.

Sen efter en provtur så frågade besiktningskillen om han fick ta ett par bilder när han satt på maskinen :-)
Visst sa jag fota på du bara.

De hade inget att klaga på.

Summa summarum mycket nöjda besiktningsmän och en Fuoco som de inte kunde hitta något konstigt med.
Loggat
gadus
Gäst
« Svara #1 skrivet: 2012-07-20, 19:41:26 »

Jag hade liknande erfarenhet, dock utan fotografering. Besiktningsmannen ägnade också 15 minuter minst på att justera ljuset, utan vare sig knorr eller förmaning. Jag tycker det var mycket bra kundservice.
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012-07-21, 19:21:46 »

"inte mycket till test"  laughing7

Jag håller med.

Här har du min besiktning i år: http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,793.msg4975.html#msg4975

/ Kjelle
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Skald6
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 11

Hemort: Östergötland

« Svara #3 skrivet: 2012-07-21, 19:47:58 »

Kan bara hålla med ungefär samma behandling jag fick Smiley

Tyckte det hela var en trevlig upplevelse tackvare att de var så trevliga/nyfikna på vad det var som rulla in i besiktningshallen  Smiley
Så jag hoppas på samma visa vid nästa besiktningstillfälle.
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.056 sekunder med 20 databasfrågor.