Hej
Nybliven ägare till en Gilera Fuoco, har dock en fråga.
Har vid tillfälle fått maskinen att tuta vid start(precis som ett billarm måttligt roligt)... avhjälpt med lite gas.
Samt när man låser "framvagnen"...
Vad beror detta på? (hydraliktryck?var fylla på om så behövs?)
Vore tacksam för lite hjälp :-)
Yoss hann med ett fint inlägg medan jag skrev det här.
Du får se det här inlägget som en parentes.
Yoss kan man alltid lita på 
Det här var knepigt.
Jag har kollat runt på Brittiska och Amerikanska forum (nåja ett i USA som har det mesta,
http://modernvespa.com/forum/forum13) det brittiska tog inte ens upp problemt men det gjorde man i USA.
Tydligen drabbar det bara Gilera fuoco. Att det rör sig om hydraultrycket var alla överens om. Även låsningen av framhjulen var inblandad.
När du gasar med hjulen låsta, så släpper ventilen som håller framhjulen.
Enligt vissa amerikaner, så är det obalans i hydraulsystemet.
Dom låste framhjulen, slog av tändningen.
Tog sedan tag i styret och välte över tyngden mellan hjulen farm och till baka.
För att återställa larmet, så slog dom på och av tändningen tre gånger med hjulen olåsta.
Det här låter knäppt men alla var överen om att det rör sig om ett hydraulfel.
MEN, dom skriver att du skall ha en röd varningslampa lysande. Men det är dom inte överens om.
Ingen skriver om att det skulle läcka hyrdaulolja. Systemet är väldigt säkert gjort.
Man skall ha i åtanke att Piaggio även tillverkar mindre trafikflygplan, så dom är inte helt korkade på hydraulik.
En sak var alla överens om och det är även jag. Låt en återförsäljare koppla in en dator för att leta felet.
Datorn registrerar och lagrar fel.
Lågt batteri har jag varit med om när laddningsregulatorn lade av och jag körde bara på batteriet.
Till slut stannar ju scootern. Då är det så fiffigt ordnat att ventilen som stryper hydrauliken till framhjulen fungerar även vid 10 volt.
Någon varning för låg spänning finns inte. För mig tändes inte ens laddningslampan.
Ge inte upp. Du har fått tag på en scooter som är grymt skön att köra och som du kommer att ha mycket glädje av.
Ok, ibland tycker man att folk glor men det är på scootern och inte på dig.
Jag tog tjuren i örat och vid en rastplats i Sjötorp parkerade jag bland en hel "flock" (dom är alltid i flock) HD'n.
Snubbarna som ägde bågarna kom ner från fiket och vräkte ur sig frågor och var faktiskt imponerade av all teknologi.
Fast det är ju föga förvånande

Att själv dribbla med hydrauliken, det tror jag inte på. Man får ta bord allt plast i fronten för att komma åt hydrauliken.
Välkommen till forumet föresten