Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-22, 15:01:34
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Norge Tur - v27 Juli 2012 (posta om du är intresserad)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Skriv ut
Författare Ämne: Norge Tur - v27 Juli 2012 (posta om du är intresserad)  (läst 101593 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2012-06-14, 22:53:29 »

Tror att jag är enda från ostkusten i alla fall som det ser ut just nu eller?
Så jag anpassar mig till er på solsidan, övertygad om att det blir bra.

-Tomas

Ps,
Bokat låter helt Ok i mina öron då slipper man "bekymra sig över"/"bränna tid" på att leta boende, det är så pass få dagar så att "spontanitet" nog kanske bättre byts mot tanke/planering? för att få ut mesta möjliga av turen.

Ps2,
@Karl, TMax500, GileraGP800,
Uppskattar engagemanget som sagt
« Senast ändrad: 2012-06-15, 00:42:23 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #61 skrivet: 2012-06-15, 08:32:52 »

Hej, ( mest Thomas)

Ja, i nuläget ser det i alla fall ut som du är den enda från ostkusten. Men om tid & rätt fortskaffningsmedel finnes till hands när det är skarpt läge så finns jag där som en eventuell reserv om t ex ett avhopp skulle ske?

Soliga ostkustshälsningar
Mieri

Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2012-06-15, 08:40:57 »

Hej, ( mest Thomas)

Ja, i nuläget ser det i alla fall ut som du är den enda från ostkusten. Men om tid & rätt fortskaffningsmedel finnes till hands när det är skarpt läge så finns jag där som en eventuell reserv om t ex ett avhopp skulle ske?

Soliga ostkustshälsningar
Mieri

själv,
Håller ett par sådana här så får vi se som sagt om det löser sig för dig.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Karl
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Honda Sh 300 årsm 2012
Hemort: Göteborg

« Svara #63 skrivet: 2012-06-15, 15:01:28 »

Tycker Gilera gp 800 har ett mycket bra förslag med sin färdplan, detaljerat med körtid och avstånd. Kanske är första dagen 26 mil för gbg och 38 för sthm lite kort, kunde för min del vara cirka 10-15 mil längre men ni från sthm tycker kanske det är lagom för er med 38 mil så den saken tycker jag att ni kan bestämma. Men det är vackra vägar Gilera förslår. Väg 5 mellan Skei och sogndal är en ganska snabb väg. Vi får passera en betalstation som för bilar är ganska dyr men för mc vet jag inte, men kan inte vara så dyr. Sedan har vi en tunnel som är cirka en mil lång och när vi kommer ut ur tunneln har vi en häftig glaciär på v sida. Lämplig rastplats finns vid denna. Till Mieri vi har inga reserver alla som vill åka med är givetvis ordinarie. Kul om du kan åka med oss hoppas du får nått att åka på. Annars kanske ni ryms två på Thomas hoj. Det sista var ett dåligt skämt. När vi fått klart vilka som vill åka med verkar Erik ordna bokningar för vår skönhetssömn. Men glöm ej att på många ställen får man ha eget sänglinne och handdukar det går på vissa ställen att hyra men det är inte billigt. Tycker bitarna börjar falla på plats för en trevlig resa.
mvh Karl.
Loggat
Karl

« Svara #64 skrivet: 2012-06-17, 09:40:23 »

Pratade med Erik och Michael "Gilera" igår och vi föreslog att vi här i väst skulle mötas nånstans och koppla upp Facetime via I-pad ev I-phone, eller ansluta via Skype med er i Stockholm så kan vi ha en bättre kontakt typ telefon-bild konferans. Om du Thomas har tillgång till I-phone eller I-pad med facetime ev skype  vore det bra om vi kunde på så sätt samlas och alla samtidigt kan göra sin röst hörd.Om  du tycker det  låter intresant kan du skriva en rad, eller slå mig en signal så får vi stämma av en tid för det hela. Erik har åtagit sig ordna bokningar för övernattning, men han vill gjärna veta hur många vi blir. Här från Gbg är vi för närvarande tre och från Sthm Thomas och förhoppningsvis Mieri och nån fler. Om det är flera som är intresserade vore det bra om ni hör av er på denna tråd. Datum för avresa kan vi spika via Facetime, Skype. Samt kan vi spika andra detaljer. Ha det gött alla.
mvh Karl.
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2012-06-17, 17:00:36 »

Låter som bra förslag, och signal är slagen  Smiley

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
TMax500

Antal inlägg: 229

Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

« Svara #66 skrivet: 2012-06-18, 08:45:11 »

Ojdå, här händer det saker! Bara man är utloggad några dagar (Norge/Dala-tur) så hinner det hända mycket. Jag får nog slutligen anse mig avbokad från turen. Dels tror jag att scootern säljs, dels har familjen bokat en Greklandsresa 3/7 (man får ju ta sitt ansvar för grekerna, och handla lite i deras tavernor så att de kan ha råd att gå i pension vid 50...  Wink)

Annars så låter det bra. Tror också att vissa etapper kan göras längre. Men det är ju jag det. Vi gjorde 220 mil i helgen, i friskt tempo, från onsdag kl 18 till söndag kl 20. En 70-miltur upp till Stöten (inkl en hel del omvägar), 2 dagsturer à 40 mil, och en 70-miltur hem igen (inkl en hel del omvägar) från Stöten till Göteborg. Det blir långa dagar. Men just på den här resan så gällde vägupplevelser tyngre än andra faktorer (mys, sevärdheter, fika å så) - "milen är målet"!
Loggat

Float like a butterfly, sting like a bee
erik
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 20

Kör: BMW C650GT
Hemort: Kungsbacka

« Svara #67 skrivet: 2012-06-19, 14:18:36 »

Efter mötet igår så är det nu bokat hela vägen.

Start : 2/7, Göteborg-Arvika-Hamar(eller från Stockholm). Därefter till Tangenodden Camping söder om Hamar.
3/7 Hamar - Åndalsnes Hytte på Trollstigen Camping (2 nätter)
Dagsturer till Ålesund och Trollstigen - Geiranger.
5/7 Åndalsnes - Övre Eidfjord (vid Hardangerfjorden , hytte på  Säbö Camping.
6/7 övre Eidfjord - Oslo , hytte vid Bogstad Camping.
7/7 hemresa
Sänglinne ingår inte någonstans,  men kan hyras, mellan 80- 100 NOK per gång. På Säbö Camping ingick inte heller täcken eller kuddar! kan hyras (hittar inget pris på det). Fast hytten var billig. Kanske bäst med sovsäck? Alla campingar finns på Norsk Campingguide om ni vill kolla bilder.
OBS - det finns plats för 5 personer i alla hytter , alltså plats för en till, men anmäl er snarast, annars blir vi 4 stk.Jag ska återkomma med lite rutter från Google kartor.

Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2012-06-21, 23:53:10 »

Tack för infon. Erik  icon_thumleft
Har ett brett sovtäcke som är 150cm  Smiley som blev inköpt för ett par år sedan efter att letat rigoröst efter en sommarsovsäck som var bred/lång (hatar trångt) och gick då helt bet på det.

Funderar starkt på att ta med det schabraket i alla fall eller kanske täcke/kudde/lakan i packsäck, fast det blir rätt stort för lite 

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
erik
**

« Svara #69 skrivet: 2012-06-25, 20:21:36 »

Det blev lite fel med länkar, kolla Gilera 800:s karta istället. Vi hade ett snack och kom på att vägen via övre eidfjord är lite väl lång, länken föreslår en annan väg. Åndalsnes-stryn-sogndal-gol-oslo, totalt 65 mil på 2 dagar. Ska jobba på att hitta ett nytt boende i trakten av Sogndal/Sognefjorden istället. Kanske Tomas slipper släpa på ett stort täcke ? Går det att mötas i Arvika kl 13.00 ? Från Arvika c:a 16-17 mil till campingen.
« Senast ändrad: 2012-06-25, 21:12:47 av erik » Loggat
GP800

Antal inlägg: 183

Kör: BMW K1600GT -13
Kör2: Gilera GP839 -11 (Till salu 49k)

Norway - 2012

« Svara #70 skrivet: 2012-06-25, 20:24:16 »

1: GBG: http://goo.gl/maps/Tsdz Sthlm: http://goo.gl/maps/jYNj
2: http://goo.gl/maps/QZuA
3: http://goo.gl/maps/Uju4
4: http://goo.gl/maps/Ai9r
5: http://goo.gl/maps/Rvqe

PS: Mieri , fixa dig en knallert och häng med  thumbsup
« Senast ändrad: 2012-06-25, 21:27:33 av GileraGP800 » Loggat

Bitcoin is the Internet, applied to Money.
Karl

« Svara #71 skrivet: 2012-06-25, 22:18:55 »

Nu är det upp till Micke Gilera gp 800 att stå för vad han lovat. Han skall nämligen via Smhi fixa vädret. Ser ut som han har ett tufft jobb framför sig. Men vi får väl lita på honom.
Loggat
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #72 skrivet: 2012-06-26, 09:21:00 »

Hej alla tappra Norgeplaneraråkare,

Ja vi får se hur det blir med min medverkan? Har inte shoppat loss på något nytt objekt än. Tidsbrist,midsommarfirande , regnhelvetet som suger musten ur en.  Men  rent krasst ser det inte just nu ut som jag hänger med.
Men man vet aldrig?

Ha de //   Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
erik
**

« Svara #73 skrivet: 2012-06-26, 13:09:17 »

Klart med sista hytten; jag har bokat en hytte på kjörnes camping i sogndal istället för Eidfjord, http://www.kjoernes.no/starteng.htm,
 dom har däremot filtar och täcken ! så det behöver man inte släpa med utan lakan och örngott skall räcka. lite planering bara, jag har insett att jag har gjort en tankevurpa - jag bokat 2 nätter i Åndalsnes men det innebär inte 2 dagar i Åndalsnes. Jag skrev 2 dagsturer men det blir svårt. Vi har onsdagen att köra runt i området. Iof så tar Hamar - Åndalsnes ca 5 timmar, det finns ju tid för en tur både upp och ner för Trollstigen på tisdagkvällen. På torsdagmorgon behöver vi köra vidare söderut igen.  Går det bra om vi möts i Arvika kl 13.00 ?, där väg 61 från Karlstad möter väg 175 från Säffle finns en McDonalds , bra riktmärke. Där finns också några mackar så både magen och skotrarna blir mätta innan vi drar vidare.
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2012-06-27, 15:59:00 »

@GileraGP800 & Erik,
Tack för kartlänkarna, ska mata in lite i gps'n alltid kul pysselsättning.

Låter fint med att bara behöva ta med lakan och att vara i Arvika 13.00 ska gå fint som jag ser det.

Nu är det upp till Micke Gilera gp 800 att stå för vad han lovat. Han skall nämligen via Smhi fixa vädret. Ser ut som han har ett tufft jobb framför sig. Men vi får väl lita på honom.
Wink

@Mieri,
Ja vi får väl hoppas för "Man vet aldrig" delen i din post Wink

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.112 sekunder med 18 databasfrågor.