Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-20, 06:23:43
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Spana in Quadro 4 motions "plagiat" av en mp3?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6 Skriv ut
Författare Ämne: Spana in Quadro 4 motions "plagiat" av en mp3?  (läst 64886 gånger)
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 23
Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll



« Svara #15 skrivet: 2013-05-06, 14:52:23 »

Jodå, jag märkte det också (litet utrymme under sadeln). Men jag gillar att det finns ett par ordentliga fack vid styret + ciggtändaruttag där.

Jag vet att det finns infällbara passagerarfotstöd på Yourban, men de är i minsta laget jämfört med de plattor som man såg på Puggen (men samtidigt ändå mycket bättre än de "hälstöd" som finns på MP3:an)...

Det jag oroar mig för är hur all denna teknik (främst elektronik) kommer att fungera efter några år av året-runt trafik. Jag skriver detta eftersom jag är tredje generationens biltransport-fransos (farfar körde Renault, farsan Citroen, jag har fastnat för Peugeot) och jag har lärt mig att ta det här med elektroniken i franska bilar med en viss skepsis...

 Cheesy
« Senast ändrad: 2013-05-06, 14:59:09 av Yoss » Loggat



Motorburen Ungdom
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #16 skrivet: 2013-06-26, 11:42:03 »

Test i "fastbikes.se.


http://www.fastbikes.se/index.php/2012-12-19-07-20-47/provkoert/6413-quadro-350d-2013-provkord


Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 24
Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen


Sliter bakdäck :)


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2013-06-26, 19:50:34 »

Hmm!

Ena hjulet lättar, det gör inget framhjul på en fuoco. Jo när styret tar i backen.
Stabil med fötterna uppe, kanske det men hur många har fötterna uppe vid stillastående på en mp3:a?

23 hästar, vad har en piaggio 300cc?
Jag hade 21 på min gamla mp3:a 250cc

Jag byter inte min fuoco mot den här maskinen 

Ok jag kommer inte mer än drygt 500 mil på ett bakdäck med mitt sätt att köra men det
kan det vara värt Smiley

Lite rullstolsvarning kanske på utseendet  med dom stora framhjulen? Eller???

Kjelle
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
masun
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 5
Antal inlägg: 79

Kör: Piaggio MP3 Yourban 300
Hemort: Stockholm

« Svara #18 skrivet: 2013-06-26, 20:49:43 »

Yourban har 22,5hk och båda väger runt 200kg så prestandan borde vara likvärdig. Men om Piaggio släpper sin 350 blir det lite annat, 33hk i den :-)

Hursomhelst, kul att det kommer ut fler på marknaden..det borde också driva Piaggios utveckling framåt!
Loggat
hevil
Admin-hevil
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 20
Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping



« Svara #19 skrivet: 2013-06-27, 12:57:02 »

Jag önskar att det skulle komma en effektstarkare maskin än Fuocon, det vore perffa att använda drivlinan från GP 800:an 

http://www.autocoops.com/wp-content/uploads/2012/09/Gilera-GP-800-2.jpg


världens snabbaste skoter!!

eller

http://www.ralepi.com/2009-aprilia-mana-850-gt/aprilia-mana-850-gt-2009-picture-02

automathoj.. 
Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Nex
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 8
Antal inlägg: 128


« Svara #20 skrivet: 2013-06-27, 13:03:11 »



Ok jag kommer inte mer än drygt 500 mil på ett bakdäck med mitt sätt att köra men det
kan det vara värt Smiley

Kjelle

Hur lyckas du med det? Wink Jag har snart kört 400 mil och mitt bakhjul är som nytt! Tom 2 rader kvar från varje kant med "dubbarna" från tillverkningen kvar! Wink
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 24
Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen


Sliter bakdäck :)


Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2013-06-27, 15:52:02 »



Ok jag kommer inte mer än drygt 500 mil på ett bakdäck med mitt sätt att köra men det
kan det vara värt Smiley

Kjelle

Hur lyckas du med det? Wink Jag har snart kört 400 mil och mitt bakhjul är som nytt! Tom 2 rader kvar från varje kant med "dubbarna" från tillverkningen kvar! Wink

Jag tror det beror på var och hur man bor.
Körstilen blir där efter.

Jag som bor mitt i skogen med en länsväg som närmaste större väg och kan dra på ganska snabbt.
Jag kör nästan alltid för fort pga dom långa avstånden samt avsaknad av både fordon och bebyggelse.

Vad händer då, jo bakdäcket blir väldigt varmt.
Då kan man ju fundera på om jag har för lågt ringtryck? Oh nej, jag har till och med testat
olika ringtryck för att spara däck.

Ponera att jag skulle bo i tätbebyggt samhälle och dom första kilometrarna är begränsade
till låt oss säga 40 - 50 km/t sedan kanske det blir 70 Km/t plus framförvarande fordon.
Jag tror att däcket skulle hålla bättre då.

Nu sticker jag ut på länsväg 244 och drar iväg genast upp till cirka 100 - 110 Km/t !
Jag åker till örebro ett par gånger i veckan, jag behöver aldrig stanna!!
det är bara att köra på. Vägen till Örebro är begränsad till 90 Km/t Samt 100 Km/t.
För att inte ligga i vägen, så blir det 100 - 120 Km/t.

Däcket får aldrig vila, det är ständigt varmt.

Jag körde först på Citygrip. Det däcket blir väldigt varmt. Kör på Heidenau (tyska däck)

Jag har bytt framdäck edast en gång vid 1400 mil.


Men det här är en teori som inte håller. Framdäcken borde också slitas ut.

Vi kan kanske vara överens om att jag kör som ett "svin"  laughing7
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
hevil
Admin-hevil
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 20
Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping



« Svara #22 skrivet: 2013-06-27, 22:29:08 »



Ok jag kommer inte mer än drygt 500 mil på ett bakdäck med mitt sätt att köra men det
kan det vara värt Smiley

Kjelle

Hur lyckas du med det? Wink Jag har snart kört 400 mil och mitt bakhjul är som nytt! Tom 2 rader kvar från varje kant med "dubbarna" från tillverkningen kvar! Wink

Jag tror det beror på var och hur man bor.
Körstilen blir där efter.

Jag som bor mitt i skogen med en länsväg som närmaste större väg och kan dra på ganska snabbt.




Jag kör nästan alltid för fort pga dom långa avstånden samt avsaknad av både fordon och bebyggelse.

Vad händer då, jo bakdäcket blir väldigt varmt.
Då kan man ju fundera på om jag har för lågt ringtryck? Oh nej, jag har till och med testat
olika ringtryck för att spara däck.

Ponera att jag skulle bo i tätbebyggt samhälle och dom första kilometrarna är begränsade
till låt oss säga 40 - 50 km/t sedan kanske det blir 70 Km/t plus framförvarande fordon.
Jag tror att däcket skulle hålla bättre då.

Nu sticker jag ut på länsväg 244 och drar iväg genast upp till cirka 100 - 110 Km/t !
Jag åker till örebro ett par gånger i veckan, jag behöver aldrig stanna!!
det är bara att köra på. Vägen till Örebro är begränsad till 90 Km/t Samt 100 Km/t.
För att inte ligga i vägen, så blir det 100 - 120 Km/t.

Däcket får aldrig vila, det är ständigt varmt.

Jag körde först på Citygrip. Det däcket blir väldigt varmt. Kör på Heidenau (tyska däck)

Jag har bytt framdäck edast en gång vid 1400 mil.


Men det här är en teori som inte håller. Framdäcken borde också slitas ut.

Vi kan kanske vara överens om att jag kör som ett "svin"  laughing7





Hehe.. Jag borde ta med ett 160 däck till dej så du har lite extra gummi att slita på .. 
Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 24
Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen


Sliter bakdäck :)


Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2013-06-28, 08:13:58 »

Har du plats för däcket?

Har jag plats utan modifiering, så köper jag det.
Då får du gärna ta med det.
Då slipper jag köpa ett nytt i framtiden.
Jag har precis köpt ett nytt som posten har slarvat bort Sad

Jag tänke kränga på det nu i Juli.

Du läste rätt, dom har slarvat bort däcket  

Så komprimerat j...a sjukt!  BangHead

Det kommer väl fram. Det försvann den 25/6, skulle ha levererats den 24/6 av lantbrevbäraren som ringde en signal
till min mobil, konstaterade att jag inte var hemma. Lämnade kvar däcket i Nora. Där körde posten tillbaka däcket till
sorteringen i Örebro. Sedan dess är det borta.
Jag ringe Västerås (all post går först till Västerås) - Ditt paket är under utredning! Fick jag till svar.
- Under utredning, vad är det?
- Man söker ditt paket!
Det är så galet. Däcket har varit i Nora för utkörning av lantbrevbärare men körs tillbaka till Örebro där man sedan inte kan hitta det.

Posten.... evil6

Ursäkta alla läsare som har ordning på torpet! Jag har helt ramlat utanför topikens ämne!  Sad
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
hevil
Admin-hevil
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 20
Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping



« Svara #24 skrivet: 2013-06-28, 10:32:27 »

Har du plats för däcket?

Har jag plats utan modifiering, så köper jag det.
Då får du gärna ta med det.
Då slipper jag köpa ett nytt i framtiden.
Jag har precis köpt ett nytt som posten har slarvat bort Sad

Jag tänke kränga på det nu i Juli.

Du läste rätt, dom har slarvat bort däcket  

Så komprimerat j...a sjukt!  BangHead

posten suger.. 

däcket går på, men jag får kolla om jag kan bunta med däcket, för jag tror inte puman vill ha den runt halsen på vägen upp

, hehe.. kanske kommer på nån lösning. 

Det kommer väl fram. Det försvann den 25/6, skulle ha levererats den 24/6 av lantbrevbäraren som ringde en signal
till min mobil, konstaterade att jag inte var hemma. Lämnade kvar däcket i Nora. Där körde posten tillbaka däcket till
sorteringen i Örebro. Sedan dess är det borta.
Jag ringe Västerås (all post går först till Västerås) - Ditt paket är under utredning! Fick jag till svar.
- Under utredning, vad är det?
- Man söker ditt paket!
Det är så galet. Däcket har varit i Nora för utkörning av lantbrevbärare men körs tillbaka till Örebro där man sedan inte kan hitta det.

Posten.... evil6

Ursäkta alla läsare som har ordning på torpet! Jag har helt ramlat utanför topikens ämne!  Sad
Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 24
Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen


Sliter bakdäck :)


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2013-06-28, 11:43:51 »

"däcket går på, men jag får kolla om jag kan bunta med däcket, för jag tror inte puman vill ha den runt halsen på vägen upp"

He he! Nä Nä, jag kan förstå det  Grin

Eget rum häri kåken är fixat, så ställ er in på det Smiley
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
hevil
Admin-hevil
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 20
Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping



« Svara #26 skrivet: 2013-06-28, 22:26:49 »

Jag har måttat lite ikväll.. puman får då låta bli mellanmål och kvällsfika veckan innan så funkar det.. sulan åker med..   

Nu hoppas vi att det blir kanonväder när det gäller! 

Isf frågar jag om det finns läge för att grilla lite på kvällen, även ev ifall det är dåligt väder? Alla gillar väl någon form av förkolnat kött på sommaren?

i värsta fall körv-i-bröd för de klentrogna..   

Jag erbjuder mig till att vara förste grillmäster om tillfälle ges. Ge mig fisk - fågel - vitt/rött kött så förkolnar jag det till belåtenhet!!

Så länge det inte rinner regnvatten i nacken på mig!  hehe. 

Om läge finnes så tar jag med  någon balja med "ZuperSweetHOTHickorySmokeZpecialGrillZås" OBS  beroendeframkallande - och jag langar inte...  hehe ..  headbang




Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 24
Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen


Sliter bakdäck :)


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2013-06-29, 16:43:00 »

Jag har måttat lite ikväll.. puman får då låta bli mellanmål och kvällsfika veckan innan så funkar det.. sulan åker med..   

Nu hoppas vi att det blir kanonväder när det gäller! 

Isf frågar jag om det finns läge för att grilla lite på kvällen, även ev ifall det är dåligt väder? Alla gillar väl någon form av förkolnat kött på sommaren?

i värsta fall körv-i-bröd för de klentrogna..   

Jag erbjuder mig till att vara förste grillmäster om tillfälle ges. Ge mig fisk - fågel - vitt/rött kött så förkolnar jag det till belåtenhet!!

Så länge det inte rinner regnvatten i nacken på mig!  hehe. 

Om läge finnes så tar jag med  någon balja med "ZuperSweetHOTHickorySmokeZpecialGrillZås" OBS  beroendeframkallande - och jag langar inte...  hehe ..  headbang

Låter helt rätt, grillningen alltså Smiley
Klart att du är mäster! Själv är jag kass på att grilla.

Grillen är under tak.

SÅSEN låter grymt bra  Grin

Altanen är öppen så bra väder vore toppen.
Käkar man ute, så är en varm tröja ett plus.


Kjelle
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2013-07-01, 12:22:40 »

Jag har måttat lite ikväll.. puman får då låta bli mellanmål och kvällsfika veckan innan så funkar det.. sulan åker med..   

Nu hoppas vi att det blir kanonväder när det gäller! 

Isf frågar jag om det finns läge för att grilla lite på kvällen, även ev ifall det är dåligt väder? Alla gillar väl någon form av förkolnat kött på sommaren?

i värsta fall körv-i-bröd för de klentrogna..   

Jag erbjuder mig till att vara förste grillmäster om tillfälle ges. Ge mig fisk - fågel - vitt/rött kött så förkolnar jag det till belåtenhet!!

Så länge det inte rinner regnvatten i nacken på mig!  hehe. 

Om läge finnes så tar jag med  någon balja med "ZuperSweetHOTHickorySmokeZpecialGrillZås" OBS  beroendeframkallande - och jag langar inte...  hehe ..  headbang

Låter helt rätt, grillningen alltså Smiley
Klart att du är mäster! Själv är jag kass på att grilla.

Grillen är under tak.

SÅSEN låter grymt bra  Grin

Altanen är öppen så bra väder vore toppen.
Käkar man ute, så är en varm tröja ett plus.


Kjelle




-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
gadus
Gäst
« Svara #29 skrivet: 2013-07-03, 21:10:48 »

Men det här är en teori som inte håller. Framdäcken borde också slitas ut.

Fast bakdäcket är tjockare/större, så det borde kylas långsammare än de "mindre" framdäcken" Dessutom deformeras slitbanan i bakdäcket lite när hjulet driver. Dvs så gott som hela tiden, och då alstras värme
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.335 sekunder med 22 databasfrågor.