Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-16, 23:08:22
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Meka/Tillbehör/Extrautrustning
| | |-+  Leg cover regnskydd för benen
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Leg cover regnskydd för benen  (läst 18766 gånger)
cribbe8
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 11

« skrivet: 2011-08-22, 07:50:45 »

Finns det någonstans i Sverige (eller någon annan stans)  man kan köpa leg cover till scootern? Har en kymco people 250, och på den finns det ju värme på benen, vore perfekt med ett leg cover nu när hösten kommer.
Har letat som attans men inte hittat något. Svårt att veta vad man ska söka på, några förslag?
Loggat
ljs-s
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 316

Kör: Yamaha X-Max 250 ABS
Kör2: Kawasaki ER5
Hemort: Sundsvall

« Svara #1 skrivet: 2011-08-22, 08:36:05 »

Finns för en tusing på ebay:
http://viewitem.eim.ebay.se/KYMCO-PEOPLE-250-BIONDI-COPRIRAPIDO-WINTER-LEG-COVER/270743234437/item
Loggat

-----
Finns det någon scooter åkare i Sundsvall som är sugen på att åka en tur så hör gärna av dig.
cribbe8
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #2 skrivet: 2011-08-23, 07:19:32 »

Det vart ett Tucano urbano ifrån easyparts.nl 938:- inkl frakt.
Loggat
ljs-s

Antal inlägg: 316

Kör: Yamaha X-Max 250 ABS
Kör2: Kawasaki ER5
Hemort: Sundsvall

« Svara #3 skrivet: 2011-08-23, 08:05:56 »

Nice  Cheesy
Loggat

-----
Finns det någon scooter åkare i Sundsvall som är sugen på att åka en tur så hör gärna av dig.
Peter Björkdahl

Antal inlägg: 325

Kör: Ducati Multistrada 1200
Kör2: Alfa Romeo Giulietta
Kör3: Piaggio Beverly 500
Kör4: Trek 7 FS elcykel
Hemort: Lidingö

« Svara #4 skrivet: 2011-10-11, 09:29:42 »

Jag tycker att leg cover låter vettigt men jag har aldrig provat. Är det så att det leder in den uppvärmda luften från kylaren också?
Loggat

Peter Björkdahl

« Svara #5 skrivet: 2011-10-11, 21:15:50 »

Det är just för att slippa att dra på sig en massa långkalsonger och regnbyxor som jag tänkte att scooter är en bra kompromiss (istället för mc). Framför allt att dra av sig alla kläder när man kommer till jobbet.
Men det är lite kyligt om låren just nu så jag funderade på om inte dessa leg covers som är så vanliga i t ex Paris skulle passa bra på min C1 eller ännu hellre på en eventuellt framtida T-max eller så.

Min fråga, låter de den uppvärmda kylarluften passera genom detta Tucano Urbano?

Den du tipsade om från Louis var väldigt prisvärd (€40 inkl frakt) men verkar inte ha riktigt samma konstruktion.

//Peter Björkdahl
Loggat

Peter Björkdahl

« Svara #6 skrivet: 2011-10-11, 21:25:00 »

Jag googlade lite och hittade här...
http://www.tucanourbano.it/main/termoscud.aspx

t ex denna info...
"Termoscud® leg cover is fitted with a thermal control system – patented system - which recycles hot air from the radiator outlets. When closed, the two side deflectors trap hot air inside the leg cover, thus keeping the rider nice and warm. When open, by means of the two Velcro tabs, the hot air is allowed to escape, allowing the rider to use the leg cover on warmer days without overheating, and at thesame time facilitating engine cooling. The thermal control system is very fast to use."

Låter vettigt men man hinner nog inte få hem det innan snön kommer kanske...

//Peter Björkdahl
Loggat

tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011-10-13, 21:00:10 »

Jag har sett några när jag varit i Italien som kör med dom och det ser inte så jobbigt ut att "hala ut" benen, är inte hundra på hur det "funkar" men det ser som sagt inte jobbigt ut, i alla fall på avstånd.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
gadus
Gäst
« Svara #8 skrivet: 2011-10-31, 17:42:46 »

Kör en sådan här sedan två säsonger: http://www.hondamc.com/homc/ImageViewAcc.aspx?type=acc&accid=08T56KTF800A Inköpt på Honda-butiken

Fungerar suveränt, inga problem att sätta ned fötterna eller dra upp dem igen, tack vare förstyvningarna som gör att skyddet håller formen. Praktisk genomskinligt vattentätt fack "på knäna" för telefon, gps, karta etc. Jag kan också fälla upp en "hakklapp" för att skydda bröstet mot regn etc. Sitter runt midjan som ett förkläde. Fungerar också som skyddsöverdrag på sadeln etc vid parkering.

Jag burkar vika ihop det i topboxen vid behov (får inte vara en för liten topbox), eller trä in låset i en av öglorna
Loggat
TMax500
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 229

Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

« Svara #9 skrivet: 2012-02-20, 09:06:04 »

Är du nöjd?? Funderar på att köpa en jag med. http://www.tucanourbano.it/main/termoscud.aspx

Såg massor av Tocano Urbano Termoscud i Rom i helgen. Det verkade vara den enda produkt italienarna använde. Såg inga andra varumärken - alla verkade köra med samma. Det borde vara ett gott betyg.
Loggat

Float like a butterfly, sting like a bee
cribbe8
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #10 skrivet: 2012-03-20, 21:02:51 »

Är du nöjd?? Funderar på att köpa en jag med. http://www.tucanourbano.it/main/termoscud.aspx

Såg massor av Tocano Urbano Termoscud i Rom i helgen. Det verkade vara den enda produkt italienarna använde. Såg inga andra varumärken - alla verkade köra med samma. Det borde vara ett gott betyg.

Jo, helnöjd, körde i höstas till snön la sig. Varmt och skönt och tort på benen. När man parkerar så viker man bara ut en liten extra bit som täcker hela sadeln, så en är torr och fin när man ska åka hem. Regnar det mycket så stoppar man en del av skyddet under jackan. På så sätt blir det ingen skarv i skrevet där vattnet kan rinna ner.
Åkte hem genom stan i ösregn ca 40 min och var snustorr.

Köpte den på vespa service thulegantan 39 i sthlm http://tucanourbano.se/ då easyparts.nl inte kunde leverera.
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.111 sekunder med 21 databasfrågor.