Så har jag då kört mina första 500 mil på min Burgman 650. Så här långt är jag nöjd med vad jag fått för pengarna. Har gjort några dagsturer på 40 mil som längst men ändå.
Det verkar som den drar strax under 0,5 l/mil vid blandad körning på automatväxel. På landsväg drar den strax över 0,4 l/mil. Då kör jag på manuell växel och använder OD när det går.
Jag tycker man sitter ganska skönt även vid lite längre etapper.
Rutan jag köpte från ClearView Shields i USA blev perfekt för mig. Lagom mycket förhöjd, tintad och med ventilationen som extra tillbehör. Har även en Givi E55 Maxia 3 Tech topbox som jag tycker är helt OK. Köpte två väskor anpassade för topboxen. En har jag förstås i topboxen och den andra passar perfekt under dynan. Bra vi övernattningar och semester.
Jag gillar särskilt det stora utrymmet under dynan. Perfekt när man åker och handlar.
Jag fick till, vad jag tycker själv i alla fall, en bra plats för montage av min GPS. Den sitter nu precis i underkant av instrumentpanelen på styret vid Burgmanmärket. Det blev stadigt och bra utan vibrationer. Jag har använt originaldelarna för montering som följde med min Zumo 550 plus ett fäste från RAM som heter RAM-347U.
http://www.ram-mount.com/CatalogResults/PartDetails/tabid/63/partid/082065077045051052055085/Default.aspxNärmast står en tur till Idrefjäll på programmet. Sen blir det lagom att göra en 600-milaservice vid hemkomsten.