Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2018-10-22, 11:26:05
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Ej MC-klassade Scooters
| | |-+  Lycklig pappa!
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Lycklig pappa!  (läst 2596 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1367

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Elcykel 7 vxl Batavus
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« skrivet: 2011-05-24, 10:14:23 »

Hej allihopa,

Igår Måndagen 23 maj tog min dotter Amanda EU moppekort ! Det har varit lite nervöst sista dagarna kan man lugnt säga. Bara ett par timmar efter uppskrivningen så åkte vi & shoppade loss på en Yamaha Slider-07. MYCKET trevlig moped om jag får säga det själv. ps morfar betalade..
Så igår kväll var Amanda & jag på en Tmax ute och övningskörde . Prioriterade de besvärliga partierna till skolan. Men det blev en hel del friåkning, bl a det största parkeringshuset..
Så kom vi hem ca kl 22 & tänkte väl sätta punkt för 2-hjulsåkningen , nä då hoppade storebror Rasmus in i handlingen och föreslog till Amanda att hon skulle prova mopedbilen Aixam 721 - 05 som han haft sedan 2 år tillbaks. Så blev det , det blev i stort sett samma åkning som med Slidern fast nu med 4 hjul och med pappa höger fram! Fy fasen vad mina barn har det som jag skulle vilja haft det när jag var i deras ålder.  Men jag stornjöt.
När mamma frågade i morse om Amanda sovit bra så sade hon att hon drömt om mopeden... Det är så att man blir tårögd på riktigt.

Det var bara det jag ville förtälja.

Regniga hälsningar
Mieri Tmax - 01
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3379

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-05-24, 20:58:43 »

Grattis!
Vet själv hur stolt/glad man blir när det går bra för dom "små" liven.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri

Antal inlägg: 1367

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Elcykel 7 vxl Batavus
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #2 skrivet: 2014-04-24, 12:32:15 »

Slidern är såld sedan nåt år tillbaks . Tur är väl det annars skulle väl kosan bära hitåt ?

http://www.bike.se/nyheter/video-skoter-i-skatepark-92692

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.078 sekunder med 21 databasfrågor.