Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2018-01-18, 09:09:58
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Vinterträff i början av 2018? (i stockholm, läs de sista posterna i tråden för aktuell status) >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1802.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Annat
| | |-+  Den ”stora” ;) presentations tråden.
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] 3 4 5 Skriv ut
Författare Ämne: Den ”stora” ;) presentations tråden.  (läst 28644 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3304

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009-12-27, 13:32:41 »

Hej Sire_swe/Glenn och Välkommen till ScooterForum!  

Som Chivas sa kul Scooter jag har aldrig heller sett modellen innan, extra tillbehör är alltid trevligt.
Den ser riktigt trevlig ut, får slå upp lite fakta på nätet och kika.

Vi är som sagt var lite utspridda runt landet men några gånger har några av oss träffats en stund och tagit en tur och fler tillfällen lär det bli 2010.

Se till att börja med utbildningen så tidigt det går och med teorin så att du får ut så mycket som möjligt av nästa års säsong och ditt fina inköp  scooter

-Tomas

Edit in,
Ska försöka hitta en mordernare scooter för vinterbilden Wink
« Senast ändrad: 2009-12-27, 13:40:33 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sire_swe
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 5

Kör: Shenke 2007

« Svara #16 skrivet: 2009-12-28, 20:29:24 »

Chivas och tomas:

Man tackar och bockar  wave

Jag fortsätter skiva i följande tråd så vi slipper glida iväg från ämnet: http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,321.0.html
Loggat
TMax500
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 229

Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

« Svara #17 skrivet: 2010-02-09, 22:49:07 »

Hej, Ulf heter jag, 48 år, bor i Göteborg.

Har kört min TMax c:a 2000 mil sedan 2004. Hade innan den en Majesty 125. Tog mc-kort för att jag ville ha en Vespa. Men efter 50 mil på en 1984 års PX 200 så köpte jag en.... Yamaha! :-) Klassiska plåtscootrar är kul, men en "plastscooter" är oerhört mycket mer användbar i vardagen, och det var så jag såg det.

Har sedermera kompletterat stallet med en Triumph Thruxton och kör ibland familjens lilla 50 cc Peugeot-scooter - för snabba skubb till Hemköp... Lite väl fullt i garaget nu, faktiskt! :-)
Loggat

Float like a butterfly, sting like a bee
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010-02-10, 18:43:43 »

Hej TMax500/Ulf och Välkommen till ScooterForum! 

Låter som ett garage man blir glad av att bara gå in tycker jag.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
GrandDink-Slacker
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 5

Kör: Grand Dink 250

« Svara #19 skrivet: 2010-04-21, 11:47:06 »

Hej alla! Gino heter jag och jag är scooter-lös för tillfället  Sad , i sverige i alla fall, min grand dink 250 är kvar i spanien och väntar, levde upp en gammal dröm om att ta körkort i spanien och glida runt kusten där med frugan   och nu... been there done that!  Längtan till sverige blev stor efter 2 år så nu längtar jag att glida fram i svealand  
Letar efter en ny stor scooter i sverige, får se vad det blir men det lutar åt grand dink eller SYM GTS. Klart prisvärda.
Jobbar också som många här i data branschen och har precis fått jobb här igen  hello2
Ser fram emot att åka en sväng med er alla och längtar efter en längre tur söder eller norrut i sommar
Lite annat om mig:

-Hjälm, definitivt! skyddskläder lite si och så.... inte så smart kanske men jag har inte påstått att jag är en Einstein heller   Embarrassed

-Slacker är jag bara på fritiden, är annars en "Haj" på jobbet....

- 40 över imorgon... och livet blir bara bättre med åren

- Tyvärr inga barn än men längtar och jobbar på det...

- Speciella egenskaper: Trots att jag är kille kan jag faktiskt kamma mig och borsta tänderna samtidigt  

Ser fram emot att komma ut snart när jag väl införskaffat min skooter och fika eller dricka massor med lättöl!

Hörs!

Uppdatering 2011: Äger sedan 2010 en Grand Dink i Sverige också, men röd, hel nöjd med den också, dock är fjädringen lite hårt bak, annars underbar ekonomikst och rolig, billig att äga också...

« Senast ändrad: 2011-04-06, 19:53:18 av GrandDink-Slacker » Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010-04-21, 15:32:19 »

Hej GrandDink-Slacker/Gino och Välkommen till ScooterForum! 

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Balvin
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 19

Kör: Fuoco 500
Kör2: Skoda (bil?)
Hemort: Hässleholm

nya framdäck!

« Svara #21 skrivet: 2010-06-30, 14:00:03 »

scooter
Hej Bosse här.

58 år å aldrig kört motorcykel förr! Förra året blev polaren återfallsknutte och då kom suget litegrann, gick ett år
till å då blev suget för stort å syrrans kille köpte åxå motorcykel. Nu satt jag alldeles ensam. crybaby2 Har bara B-kort så
det såg inte ljust ut. Började titta etfer diverse trehjulingar och till sist hittade jag en Fuoco 500 i Trelleborg. 1:a Maj blev vi ihop,
jag och min Fuoco 500. Nu har vi kört ca 350 mil. Suget efter att ta MC-kort växer för var dag och förhoppningsvis blir det till
nästa sommar.

Bosse
Loggat
SlowC
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 3

Kör: Kymco Xciting 500
Kör2: VW Golf Plus TSI
Kör3: MTO Sport gyrokopter

« Svara #22 skrivet: 2010-07-08, 20:19:56 »

Hej Alla,

Nisse heter jag och är "sedan urminnes tider" finlandssvensk från Åbo, som är bosatt i Lund sedan drygt tre år tillbaka. Hade ett antal motorcyklar i åldern 16-22 år, men sedan kom det barn och annat emellan så det blev en paus på ett antal år. På senare tid har jag börjat köra tvåhjulingar igen, och tycker att det vore trevligt att skurra omkring på en maxi-scooter (nu när man ändå är 50+  Roll Eyes )

Jag är gift med en prima fru "sedan urminnes tider" och har två döttrar, 25 och 21 år, som bägge verkar i Åbo, Finland. Är mjukvaruingenjör till yrket, jobbar med dialysapparater, och flyger gyrokopter alltid när tid och väder medger. Umgås "virtuellt" med vår yngre dotter genom att spela World of Warcraft med talkontakt via Skype ca en gång i veckan.

Ser just nu fram emot att få min Kymco Xciting 500 i morgon. Den är årsmodell 2007, men endast rullat ca 200 mil. Ser verkligen fram emot att få börja köra scooter!

--Nisse
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2010-07-09, 11:25:52 »

Hej SlowC och Välkommen till ScooterForum! 

Grattis till din Xciting, man kan inte säga annat än att vädret är riktigt rätt för 2/3 hjul just nu  icon_sunny

Såg att du satte en Gyrokopter som ett av dina åketyg, eftersom jag är lite allmänt flygintresserad så kikade jag givetvis lite på den modellen, ser mer än kul ut!
Såg via ett bra youtube klipp att det finns en svensk importör.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Heidi
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 24

Kör: Yamati Cobra EU25

« Svara #24 skrivet: 2010-07-10, 22:19:28 »

Hej Alla,

Nisse heter jag och är "sedan urminnes tider" finlandssvensk från Åbo, som är bosatt i Lund sedan drygt tre år tillbaka. Hade ett antal motorcyklar i åldern 16-22 år, men sedan kom det barn och annat emellan så det blev en paus på ett antal år. På senare tid har jag börjat köra tvåhjulingar igen, och tycker att det vore trevligt att skurra omkring på en maxi-scooter (nu när man ändå är 50+  Roll Eyes )

Jag är gift med en prima fru "sedan urminnes tider" och har två döttrar, 25 och 21 år, som bägge verkar i Åbo, Finland. Är mjukvaruingenjör till yrket, jobbar med dialysapparater, och flyger gyrokopter alltid när tid och väder medger. Umgås "virtuellt" med vår yngre dotter genom att spela World of Warcraft med talkontakt via Skype ca en gång i veckan.

Ser just nu fram emot att få min Kymco Xciting 500 i morgon. Den är årsmodell 2007, men endast rullat ca 200 mil. Ser verkligen fram emot att få börja köra scooter!

--Nisse
Hej, kul med en annan finlandssvensk i forumet,      

MVH, en f.d  Helsingforsbo
Loggat
Strmbrg
**

Antal inlägg: 36

« Svara #25 skrivet: 2010-11-04, 17:29:41 »

Hej, jag heter Strmbrg.

Strmbrg har inget körkort.
För MC, alltså.

Han har faktiskt ingen scooter heller.

Inga barn heller, för den delen. (Vi vill inte ha några.)

Jag har beställt en 50cc klass 1 scooter för leverans lagom till femtiårsdagen i slutet av november.

Jag gissar att jag kommer att vara ganska nöjd med en 50:a, eftersom den är tänkt att puttra runt lite med, på landsbygden strax intill där jag bor.

Ett stort intresse är fotografering.
Tänker mej att det blir idealiskt att glida runt i maklig takt med kameran beredd. Man hinner upptäcka mer att plåta, om det går lite halvsakta, inbillar jag mej.

Fordonet blir en Vespa S50. Förvisso bellar en S125 inte så mycket mer, men eftersom MC-kort saknas och jag inte vill investera i det, så fick det bli på detta viset.

Lär väl ta med kameran och dokumentera uthämtningen och premiärresan hem från Vespa-Service.

Såhär ser den ut. Fast med tvåmanssadel.
Föll för den äckligt snygga färgen.

Och här nånstans skall den bo.

(Håller fn på med montage av skivor på väggarna.)

/Strmbrg,
« Senast ändrad: 2010-11-04, 23:14:39 av Strmbrg » Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2010-11-06, 07:27:14 »

Puttra runt och maklig takt är helt rätt och ja man ser en hel del om man håller ögonen öppna.
Gillar också färgen, tenderar att bli mycket svart svart grått grått. (inte bättre själv - svart Wink)

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Strmbrg
**

Antal inlägg: 36

« Svara #27 skrivet: 2010-11-19, 20:10:15 »

Nu har den kommit.
 Smiley
Ber om överseende med den sladdriga bildkvaliteten, hade bara jobbkameran tillgänglig.

Tillvald sportruta

Tillvald krombåge och tvåmanssadel.

Tillvald gummimatta, passformen var imponerande.

Nä, det är inte repor i kromet, det är min fåniga "lugg" som speglas i panelen.
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2010-11-21, 00:27:41 »

Grattis!
Ser riktigt trevlig ut.
Ta det försiktigt om det blir lite provåka med den.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Bengan
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 65

Kör: T-Max 500 -02
Kör2: Vespa Sprint -67
Kör3: VW Sharan -03

« Svara #29 skrivet: 2011-06-02, 16:33:14 »

Så har jag sålt min Burgman och köpt en T-Max istället:

Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 5 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.258 sekunder med 21 databasfrågor.