Då har det kopplats tass-värmare både åt Mig och Bönan.. och det gick bra... Men viken tiiiid det tog.. Italienarna måste ha mängdrabatt på skruv..

det fanns hur många skruv som helst på Draken "Fuocon".

Skruv som man inte hittar först men sedan man slagit knut på sig och tittat med spegel till att det finns otal med skruvar som inte har någon praktisk funktion förutom att bara vara där för estetikens skull.
Effektiv arbetstid blev 10 timmar.. men till mitt försvar ska väl sägas att jag är noggrann.. andra skulle säga "petig" -vet inte vad dom menar med det..

Det blev handtagsvärmare fram från Oxford - modell sport. Och vanliga plattor som man limmar fast på styret.
Eller i detta fall på de rör som passageraren håller sina tassar runt..med en 3-läges strömbrytare "full - off - halv" med ett motstånd för halv effekt där jag bränner 10-20Watt för kråkorna , inte en idealisk lösning men annars hade jag behövt 2 växelrelän ytterligare.
Oxford handtagen har fullt elektronisk justering med 0-förluster. Fick styrningen för handtagen fram på en av skruvarna till vänster backspegel. Styrboxen under näbben nånstans vid instrumentet.

Knappen till Bönans värmare hamnade mellan pakethållaren och sadeln. Just där satt det en skruv som hade nada funktion. borrade upp hålet till rätt dimension och filade lite bort grader. borrade hål in till sadelboxen högtupp på varje sida.. Omöjligt att hitta.
Och monterade knappen så att den känns intuitivt rätt, fullkräm framåt- halvkräm bakåt off - rakt upp. och en svart gummituta på för vattentäthet och stelthmode.

elen var tänkt att kopplas så att endast kunna sätta på värmarna när halvljuset är tänt. men det blev ett tankefel där.. helljus då..hmm.
Så jag tjuvade styrström från parkeringsljuset, via nummerskyltsbelysningen. Då kan det aldrig dsra ur batteriet om man skulle glömma värmarna på!

Efter vad jag läst om handtagsvärmare och styren så bestämde jag att pröva öka verkningsgraden för handtagsvärmarna för Bönan då.
Då löpte de grå knölarna amok.. Jag virade först ett varv dubbelhäftande tejp, sedan vanlig aluminiumfolie - "läst att det reflekterar värme"

Sedan isolerings tejp, limmade på plattorna i lämplig vinkelför bäst värme för händer och fingrar, för de räcker inte helt runt. ytterligare ett lager eltejp. Och till sist virade jag sådan linda som är lite soft och man lindar bockstyren till racercyklar med.
Passade på att koppla in positions ljus under de bakre kosmetiska sidogallren när det ändå var öppet där. Det blev najs!

, undrar vad bilprovningen säger om orange sidomarkeringar?

Torrkörde värmarna och allt fungerade, Nu är det bara en provtur som behövs för att verifiera effektiviteten oxå.
Som det inte räcker så var vi idag i Gbg och köpte två stycken 125:or till Junior, en körklar Yamma RD och en komplett i molekyler. Så fritidsproblem har man ju inte...