Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-18, 14:30:55
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Välkommen
| |-+  Förslag till förbättringar samt eventuella fel och annat forumrelaterat
| | |-+  Medlemsinfo
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Medlemsinfo  (läst 14794 gånger)
Alingsåsar´n
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink

Jag har en Kymco Xciting

« skrivet: 2008-06-15, 18:58:10 »

Jag har inte något förslag på förbättringar av själva forumet men tycker att ni som är medlemmar skulle kunna vara lite frikostigare med info om er själva. Framförallt ort och vilken maskin man kör skulle vara intressant.
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008-06-24, 01:05:30 »

Ska bättra mig,

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Jonas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Piaggio Mp3 400

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-05-31, 11:22:57 »

Det borde finnas ett fält bland profilinställningarna där man fyller i vilken scooter som man kör. Sen borde forumet kunna promotas bättre (bli synligare på nätet). Jag har i flera veckor sökt efter mc- och scootersidor/forum utan att hitta denna. Av en ren slump trillade jag dock in här idag. Sökte på Maxiscooter. Jag har förstått när jag surfat runt att det är fler än jag som letar efter svenska forum på nätet som handlar om maxiscooters.

Jag blir snart ägare till en Piaggio Mp3 400 och att hitta andra ägare till denna modell är i princip omöjligt. Jag ska i alla fall försöka dra mitt strå till stacken och försöka promota för det här forumet. Vill som ny medlem också passa på att tacka Admin som startat upp forumet. Jag har själv drivit två relativt stora forum och vet att det kräver tid och engagemang.
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Blogg: http://mcliv.wordpress.com/
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009-05-31, 18:07:18 »

Hej Jonas,

till ScooterForum.

Jag ska se om jag inte kan få till det där med vad man åker på i profilen, labbar lite just nu och det ser lovande ut.
Promotering är alltid bra, desto fler desto bättre (tror jag i alla fall Cheesy)).

Jag vet inte om du såg promo bilder här som man kan länka till?
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,20.0.html

Men om ni postar länkar så tänk på att inte alla är "glada" för sådant, så posta på "rätt" ställe.

-Tomas

Edit in,

Jag har fixat till det nu,

Klicka på "Profil" knappen,
I menyn till vänster "Ändra i profil" välj "Profilinställningar",

Längst ner så kan man skriva in vad man åker på om man vill, finns utrymme för flera som jag vet en del har.

Resultatet är att det syns till vänster om din post ihop med den övriga informationen.

-Tomas

« Senast ändrad: 2009-05-31, 18:43:09 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
Jonas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Piaggio Mp3 400

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009-05-31, 18:46:10 »

Snabbt jobbat. Kul att på ett enkelt sätt se vad folk här sitter på.  thumbsup
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Blogg: http://mcliv.wordpress.com/
El Garto
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 4

Kör: Aprilia Atlantic 500cc

« Svara #5 skrivet: 2010-01-17, 15:47:18 »

Jag har inte något förslag på förbättringar av själva forumet men tycker att ni som är medlemmar skulle kunna vara lite frikostigare med info om er själva. Framförallt ort och vilken maskin man kör skulle vara intressant.

Ja, och ort borde framgå i medlemslistan så att mant ex kan kontakta medlemmar i närområdet.
Loggat

Its not the fart that kills, its the smäll.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2010-01-17, 20:57:16 »

Ja, och ort borde framgå i medlemslistan så att mant ex kan kontakta medlemmar i närområdet.
Hej El Garto och Välkommen till Scooter Forum!

Ingen dum ide, det finns fem slot för vad man åker på, så ska nog ta och använda sista av dessa och ändra till Ort/område istället så att dom som vill kan ange det.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
peku
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 1

« Svara #7 skrivet: 2010-01-21, 13:58:32 »

headbang :peku kör burgman 650
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2010-01-22, 15:14:23 »

Hej Peku och Välkommen till Scooter Forum! 

Du får lägga upp en bild på åket i galleriet,
http://www.scooterforum.se/forum/index.php?action=gallery;cat=1

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Alingsåsar´n
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 62

Kör: Kymco xciting
Kör2: Kymco Grand Dink

Jag har en Kymco Xciting

« Svara #9 skrivet: 2010-08-17, 16:57:58 »

Vill bara gratulera dig Tomas till att vi nu är 150 medlemmar. Jag vet att du var beredd att lägga av i början eftersom aktiviteten var så låg. Jag höll själv en låg profil under några år eftersom jag tyckte att ingenting hände. Nu är jag i fall glad över att vi är några stycken som ser ut att kunna göra gemensamma turer.

Jag vill passa på och upprepa det jag sagt tidigare att om vi som är medlemmar anger vår hemort så är det lättare att kunna kontakta dom som finns i närområdet för att informera om lokala grupper o träffar.

Någon tyckte också att sidan skulle "promotas mer". Jag har lagt upp en gruppsida på facebook som jag kallar scooterforum, sweden. Huvudsyftet är att nå ut med webbsidan www.scooterforum.se.

Till sist. Folk från andra länder brukar också vilja surfa runt och besöka intressesidor och skaffa kontakter osv. Vi kanske skall ha en tråd där vi enbart kommunicerar på engelska.
Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010-08-18, 16:18:06 »

Vill bara gratulera dig Tomas till att vi nu är 150 medlemmar. Jag vet att du var beredd att lägga av i början eftersom aktiviteten var så låg. Jag höll själv en låg profil under några år eftersom jag tyckte att ingenting hände. Nu är jag i fall glad över att vi är några stycken som ser ut att kunna göra gemensamma turer.

Jag vill passa på och upprepa det jag sagt tidigare att om vi som är medlemmar anger vår hemort så är det lättare att kunna kontakta dom som finns i närområdet för att informera om lokala grupper o träffar.

Någon tyckte också att sidan skulle "promotas mer". Jag har lagt upp en gruppsida på facebook som jag kallar scooterforum, sweden. Huvudsyftet är att nå ut med webbsidan www.scooterforum.se.

Till sist. Folk från andra länder brukar också vilja surfa runt och besöka intressesidor och skaffa kontakter osv. Vi kanske skall ha en tråd där vi enbart kommunicerar på engelska.

Men i ärlighetens namn så ska ni gratulera er själva också, inget forum (levande) utan medlemmar som postar ibland, det hela började som lite "terapi" men visst är det jättekul när det så sakta växer. (mest er förtjänst)
Ni som är här ofta ser att medlemsantalet hoppar upp och sedan ned och det beror på att jag kategoriskt tar bort registreringar som inte är korrekta/tveksamma typ med länkningar i profilen till o-bra sidor.

När det gäller hemort så är det ett bra förslag  icon_thumleft och jag ska lägga till ett fält "Hemort:" efter "Kör:" fälten i profilen som visas när man postar något.

&-Tack för promot, skadar aldrig.

Jag ska fundera på en tråd med Engelska, tyvärr har de allra flesta utländska besök så här långt varit ena eller andra formen av reklam alternativt försök att posta länk till sida som ger virus eller något annat tveksamt, senast igår tror jag något om Nikon kamera som länkade till sådan sida, om någon hann se den posten innan jag tog bort den.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2010-08-18, 17:03:45 »

................Jag vill passa på och upprepa det jag sagt tidigare att om vi som är medlemmar anger vår hemort så är det lättare att kunna kontakta dom som finns i närområdet för att informera om lokala grupper o träffar....................
Funktionen är tillagd nu, tack för förslaget  icon_thumleft

.................2010-08-18, Lagt till så att man kan ange sin hemort så att detta syns när man postar, kudoz till Alingsåsar´n för idén. Klicka på "Profil" knappen, I menyn till vänster "Ändra i profil" välj "Profilinställningar", längst ner så kan man skriva in var man bor typ stad/område för enklare kontakt för scooterturer. Resultatet är att det syns till vänster om din post ihop med den övriga informationen................

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.138 sekunder med 21 databasfrågor.