Ohoj alla ute i sommar-sverige!
Idag blev det tid för lite mekande och jag fortsatte att utrusta min Burgman med lite tillbehör som jag tror kan göra åkandet lite trevligare eller roligare. Lagom låg budget också för den delen, med prylar inköpta på Biltema. Några kanske minns gashjälpsflärpen jag installerade för ett tag sedan. Efter det följde lås för bromsskivan och påminnelsesnodd, också från Biltema.
Men nu till dagens bravader som krävde lite större insats (arbetsmässigt)...
1. Först ut en dryckeshållare. Monterades utan större problem vid fästet för vänster backspegel. Kanske inte nåt helt nödvändigt tillbehör, men när man svänger förbi McD för att hämta med en påse mat så kan det vara bra att kunna ställa drickan i nåt, påsen kan man ju alltid ta mellan benen.

2. Sedan monterade jag ett 12V-uttag. Tänkte att det kunde vara bra att få fram lite ström nån gång, om man vill ladda mobilen eller köra med GPS. Biltema hade ett bra med vattentätt lock. Jag borrade ett lagom hål i plasten på högra sidan ovanför prylfacket (efter att ha kollat att det inte var nåt därunder). Sladdar pillade jag ut direkt till batteriet och anslöt direkt på polerna, fast med en säkring på pluspolen. Jag använde inte den fyrkantiga täckbiten som syns på bilden.

Nu återstår bara att hitta ett bra ställe att fixa till fäste för hållaren till min PDA/GPS och sen är man redo för lite utflykter! Kanske går det att sätta i plasten runt styret, på nedre delen där det är en blank fyrkantig yta, eller på det lilla platta utrymmet nere mellan handbromsen och tändningslåset. Men det får bli senare, först måste jag fixa ett fäste för hållaren.