|
|
|
|
Greenvalley
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 18
Kör: Piaggio MP3 500 Business -12
Kör2: V70
Kör3: Askeladden 505 Freestyle
Kör4: Specialized
Hemort: Stockholm/Gröndal

|
 |
« Svara #47 skrivet: 2013-04-21, 19:08:57 » |
|
Premiärtur var det inte i den meningen men premiär"lång"tur, var det. :sunny:Lämnade Fjollträsk via Alvik, Bromma, Solvalla och västerut. Slutmålet strax utanför Västerås, Gångholmen, hälsade på föräldrar och visade upp Scoot, så att dom förstår vad det handlar om!  Fortsatte efter lite gott kaffe norrut till Hökåsen, demonstrerade återigen Scoot för syrra med man, som för övrigt är gammal enduroåkare. Stor uppståndelse på gatan, verkar som det inte rullar några trehjulingar i Västerås!? Så småningom hemåt via Tortuna, Hummelsta och ut på E18 i söndagstrafiken. börjar kännas bekvämt att passera den stillastående infartstrafiken i västerort och kring Bromma - Skönt! Kan efter dagens äventyr konstaterar att det blir ganska ordentlig turbulens efter alla övriga fordon... Helt klart skönare att åka mindre vägar!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiggo
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)

Antal inlägg: 36
Kör: Piaggio MP3 500 ABS/ASR Business -14
Kör2: Vespa ET2 -99
Kör3: Diverse fordon som FM tillhandahåller
Hemort: Stockholm & Nylands län
GLVP - Gilla läget, var positiv!
|
 |
« Svara #51 skrivet: 2014-02-18, 14:11:13 » |
|
Tja, om man bortse från temperaturen så är det ju vackert ute idag i Stockholmstrakten - lycka till Yoss och njut. Visserligen står min mp3:a i garage under kapell på annan ort men håller prognosen för helgen kan det ändå bli en tur.  Just nu susa jag omkring i lägre hastigheter med lill-Vespan i stan' - ganska skoj det med.
|
|
|
|
|
Loggat
|
GMY//Wiggo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

|
 |
« Svara #58 skrivet: 2014-02-23, 19:19:00 » |
|
@Yoss,  Vi får hoppas på en tidig fin vår, har inte känts lika förtvivlat och bistert som ifjol. Mieri, kanske en säsongsutflykt till hemorten för blivande gulan för provtrampning? -Tomas Jag ska åka till några utvalda personer som ägare till " gulor.. " här framöver. . Och som inte bor så himla långt bort heller . Gullan kanske får ut & åka en sväng imorrn ? Mieri
|
|
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
|
|