Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-18, 04:38:22
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Premiärtur
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 Skriv ut
Författare Ämne: Premiärtur  (läst 54185 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #60 skrivet: 2014-02-25, 00:49:54 »

Gullan har fått vårluft i sig idag !

Hon fick åka en omväg via Gillingebanan , Angarns Kyrka , Brottby & den numera klassiska ( Österåkers ) fängelsevägen . Lite snurr i Åkersberga sedan hem och väl där uppställning för några bilder . Handtagsvärme , nytt bakdäck och batteri tillhör nyinförskaffningarna som bland annat tillkommit 2014 . Och inte att förglömma... Kurvljusen som dom en gång var är numera varselljus , typ .
Det är fantastiskt vilken medicin det är att få ut och åka hoj igen . Jag blir som nyreparerad . Ett tag glömde jag nästan bort att jag är nyskild ? 



Hälsningar
TerapiMieri

Ps bilder kommer nog i efterhand .

Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 23
Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll



« Svara #61 skrivet: 2014-02-25, 08:41:57 »

nyreparerad

Mmm, att hojja funkar på samma sätt för mig med.
Glöm antidepresiva och smärtstillande - verkligheten kan vara så mycket effektivare!

 wav
Loggat



Motorburen Ungdom
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #62 skrivet: 2014-02-25, 11:21:13 »

bilder :

http://campl.us/kmSpmfC5sQa


Gullan
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Peter Björkdahl
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 325

Kör: Ducati Multistrada 1200
Kör2: Alfa Romeo Giulietta
Kör3: Piaggio Beverly 500
Kör4: Trek 7 FS elcykel
Hemort: Lidingö



« Svara #63 skrivet: 2014-02-25, 12:03:36 »

Ja, att ta en tur på kurviga vägar rensar huvudet bra  Smiley

//Peter Björkdahl
Loggat

Semester Stallone
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 18
Antal inlägg: 274

Kör: Honda SH300i (2017)
Kör2: Honda Hornet 900 (2006)
Kör3: Honda MSX125 (2017)
Hemort: Estocolmo



« Svara #64 skrivet: 2014-02-25, 12:08:32 »

Duktig mirakelkur även för oss krakar som kör året runt. En sån vansinnig lättnad att få köra av sig kontorsdammet. Man kan knappt fatta att det är tillåtet ens. Hur har myndigheterna lyckats missa detta?


Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2014-03-03, 16:57:08 »

Duktig mirakelkur även för oss krakar som kör året runt. En sån vansinnig lättnad att få köra av sig kontorsdammet. Man kan knappt fatta att det är tillåtet ens. Hur har myndigheterna lyckats missa detta?



Cheesy


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #66 skrivet: 2014-03-09, 01:28:01 »

Tjena,

Som några av er kanske vet sedan tidigare så blev det ingen scooterträff för mig på lördagsförmiddagen p g a storförkylning och det kan jag erkänna nu skilsmässodepp....
Jäklar vad det går upp å ner med hälsotillståndet kan jag berätta för er som inte redan visste det . Be prepared ! Eller rättare sagt , det går nog inte att förbereda sig för hur känslostormande det är med en skilsmässa . :-(
Men efter ytterligare några tråkiga timmar i tv- soffan hjälpte TriumphTomas mig med andra tankar :
Vi åker en sväng ? Lite motvilligt och snörvlande började jag och klä på mig stassen . Många lager med kläder blev det . Men solen sken plus att det var väl ca 8 grader i luften så det var nog ändå inte så himla jobbigt ?  Tomas och jag åkte först och tankade för att därefter åka till gyllene måsen i Hägernäs strax innan Täby , eller som jag brukar säga : Teeby .
En sorts senlunch blev det där . Sedan hemåt igen för Triumphåkaren var tvungen att hastigt & lustigt att åka hem . Tror det hade nånting med takpapp å göra .....
Men jag tyckte inte att det räckte så jag drog iväg norröver åkandes på stora och mindre vägar . Grus fanns på vägarna men jag fick inte släpp en endaste gång trots att det pinnades på hyfsat fort på Svensbodavägen .
Jag hamnade till slut hos min skilsmässopolare  Peter uppe i Bergshamra . Lite skilsmässosnack o d med tillhörande middag + montering av 1st ny köksblandare/ kran i köket så blev kvällen fullbordad . Gullan fick åka riktig mörkerkörning söderut mot hemtrakten .
Jag kom hem rätt sent men allt gick jättebra . 11 mil fick jag ihop . Men det bästa av allt är att mina "batterier" fick sig en riktig ( över) laddning ! Ta da så mycket bättre jag mådde efter denna lilla runda .

Bilder kommer strax nästan som vanligt .

Mieri me Gullan

http://campl.us/kLypeRRoGQS


Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mixen
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 24
Antal inlägg: 1394

Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna



« Svara #67 skrivet: 2014-03-09, 09:32:48 »

@mieri
bravo ...alltid lysande medicin o ta en sväng på tvåhjulingen....
kudoz tomas......
mixen
Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2014-03-09, 13:51:32 »

@mieri,
Skönt att du mår lite bättre.
En dag i taget och våren känns som att den kan komma riktigt tidigt något som i alla fall jag inte har något emot.

Verkligen gillat bristen på snöskottning i år jämfört med de senaste åren och el-räkningen är roligare den med.

Men som sagt en dag i taget och ut och träffa kompisar så fort du har ork över och helst även när du inte har ork för det.
Fika eller lunch eller något någon dag? bara ring.


-Tomas

Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #69 skrivet: 2014-03-09, 20:06:47 »

Ok , Tomas ,

Den där lunchen eller fikat kanske vi kan få överstökat nån gång i mars ? Annars får det bli april..

Dagens tur med Tomas & Susie bestod mest av norr om Åkersbergavägar + en hel del kaffe . Hamburgare å Cola för mig till sen lunch vid östanå färjeläger . M a o vid fastlandsfärjeläget till Ljusterö . Ca 13 mil fick jag ihop tillsammans med ett fantastiskt väder . Tomas å Susie avvek lite tidigare . Jag tog en x:a rensa hjärnansväng . Och se de funkade . Dagens bildskörd får visualisera dagen .

http://campl.us/dYMYJCcJEMm

M.

Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #70 skrivet: 2014-03-09, 21:35:50 »

Ok , Tomas ,

Den där lunchen eller fikat kanske vi kan få överstökat nån gång i mars ? Annars får det bli april..........
Inget som brådskar, mycket kvar av 2014.


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #71 skrivet: 2014-03-09, 22:46:20 »

Jo ,

2014 har ju precis bara börjat........ Men vilken början .

M.
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2015-03-09, 13:23:15 »

Jag/vi var säkert inte ensamma om premiärtur igår söndag i det superfina vädret  sunny
Våfflan (Sigtuna) är öppna delvis, står inget på hemsidan ännu men det är dom 
Riktigt bra på grusfronten också.

Definition av optimist, (brukar åka en sväng mitt i vintern om det passar sig, men inte i år)
Inte underhållsladdat inte bortkopplat batteri (larm/klocka) och inte startat under vintern, men räckte till det mycket långa startmotor "vevet" som behövdes innan den startade, nog segaste jag varit med om hitintills  Smiley

Iofs hjälpte kanske förvaringstemp på +5 med att det fanns så pass med pulver kvar i batteriet?


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Wiggo
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 4
Antal inlägg: 36

Kör: Piaggio MP3 500 ABS/ASR Business -14
Kör2: Vespa ET2 -99
Kör3: Diverse fordon som FM tillhandahåller
Hemort: Stockholm & Nylands län
GLVP - Gilla läget, var positiv!


« Svara #73 skrivet: 2015-03-10, 23:12:37 »

Då jag var uppbunden av andra åtaganden samt hade scootern på 500-milaservicen så missade jag sol och körning i söndags. Igår hämtades den dock ut och färden till Stockholm från Enköping gick bra. Lite svalt då resan inleddes först halvåtta på kvällen men skönt!
Idag blev det en jobbresa tur och retur till Livgardet i Kungsängen, i dagsljus!
Loggat

GMY//Wiggo
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 23
Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll



« Svara #74 skrivet: 2015-03-14, 20:33:52 »

Idag var det min tur att inleda säsongen med en 7-mila tur genom stan. Så från Järfälla körde jag utmed Mälaren, Hässelby strand, Blackeberg, Nockeby, Äppelvike, Alvik, Tranebergsbron, Kungsholmen, Stadshuset, Operan, förbi Grand och Nybrokajen, Strandvägen och så Djurgårdsbron till Rosendals trädgård för en fika med flickvännen.

Hängde ni med?  Cheesy

Hem blev det Bergslagsvägen och filtreringsövningar vid Brommaplansrondellen och Vällingby.

Och imorgon blir det en tur till Vegabaren i Haninge...
Loggat



Motorburen Ungdom
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.132 sekunder med 22 databasfrågor.