Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-18, 23:40:48
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Meka/Tillbehör/Extrautrustning
| | |-+  Scooter-skirt ("lap apron") i sverige?
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Scooter-skirt ("lap apron") i sverige?  (läst 7117 gånger)
Reject
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 6

« skrivet: 2009-10-10, 17:48:03 »

Var hälsade

Ni får ursäkta om jag inte börjar med en lång introduktion av mig själv, men jag var länge varit på jakt efter en, prismässigt överkomlig, s.k. "scooter skirt" eller "lap apron", som de heter på engelska.

Corazzo har en variant här:

http://corazzo.net/?q=node/191

Och så finns det denna:

http://scooterskirts.com/index.html

Som ni ser är de inte speciellt billiga. Är det någon som känner till en billigare variant och/eller om man kan få tag i dessa igenom en svensk återförsäljare?

Scoot on!  scooter
Loggat
V Saarela
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 130

Kör: Honda ANF 125 Innova
Kör2: Piaggio 250 MP3
Kör3: Honda NPS 50 Zoomer
Kör4: Div andra hojar

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-10-11, 07:02:43 »

99 dollar är väl inte dyrt. Med lite otur tillkommer ju moms o skatt på beställningar från over there.Skulle jag gissat prislappen i svensk butik utan att ha sett dom där nittionio dollrarna, så hade jag gissat på en prislapp mellan 1500-2000 kronor......minst.

Nåja, personligen skulle jag inte ta på mig en sån där damkjol  Smiley

Fransmännen har lite småkuliga lösningar till scootrar. Bl a ett vindskydd som sitter fast på nåt sätt i själva scootern istället. Materialet är mjukt.
Var på mc-mässa på hösten 2007 i Paris. Såg på stan redan då ett antal scooterister som körde runt med sådant skydd. Tyckte det såg varmt och rejält ut.
Har sett en fransk länk där dom tillverkade liknande till motorcyklar också.

Loggat

Återfallet
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 90

Kör: Yamaha X-Max 250 -07
Kör2: Så länge det går

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-10-13, 09:22:13 »

En sådan som man sätter fast i scootern finns som orginaltillbehör till Yamaha X-Max bl.a.: (Apron X-Max)

Jag tycker det ser lite farligt ut. Tänk om foten/benet fastnar på något sätt när man stannar vid ett rödljus. Har dock inte sett en sådan här i verkligheten så jag kan inte uttala mig om det egentligen.
Loggat
Reject
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 6

« Svara #3 skrivet: 2009-10-13, 18:44:49 »

Tackar för svaren

Återfall: mmm, har sett dom där i ett par olika varianter, men jag är också skeptisk. Ser inte helt säkert ut.

Saarela: jag råkar vara gammal svartrockare, så jag har haft på mig värre saker utan att skämmas  Cheesy

Jag får nog punga ut med pengarna verkar det som. Priset i sig är väl inte så farligt, speciellt inte med dollarkursen, men service nummer två på scootern skulle vara gjord för länge sen.........
Loggat
V Saarela
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 130

Kör: Honda ANF 125 Innova
Kör2: Piaggio 250 MP3
Kör3: Honda NPS 50 Zoomer
Kör4: Div andra hojar

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009-10-15, 05:19:55 »

Saarela: jag råkar vara gammal svartrockare, så jag har haft på mig värre saker utan att skämmas  Cheesy

Smiley
Loggat

Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.06 sekunder med 17 databasfrågor.