Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-25, 22:37:29
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Annat
| | |-+  Bra chatprogram för mobilen och pc
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Bra chatprogram för mobilen och pc  (läst 5031 gånger)
Chivas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 7
Antal inlägg: 123

Kör: Burgman 650 -08



« skrivet: 2009-08-23, 22:40:28 »

Ett bra chat program som jag kan rekommendera är Palringo för mobiltelefoner (windows mobile, Iphone, Android mm.) men även pc.  Palringo klarar flera chat protokoll, MSN, ICQ, Gtalk, Facebook etc. Men den har även ett eget chatprotokoll som fungerar utmärkt.

Jag har använt detta program i mobilen sen ett år tillbaka. Och det är det programmet som jag använder mest i luren.
Palringo klarar text, bild och ljudmeddelanden. En smidig grej är gruppfunktionen, man kan skapa en grupp med personer (t ex. medlemmar på Scooterforum), då kan man enkelt skicka meddelanden till alla i gruppen samt att man även kan se var alla personer är på en karta.

Då programmet alltid är igång i bakgrunden (om man vill) så kan man snabbt och enkelt chatta med folk.

Det vore kul om vi på Scooterforum kunde köra detta då är det enkelt att skicka ut en förfrågan om vi ska köra en sväng, kolla forumet eller något annat.
Programmet är gartis och laddas ner på Palringo.com. Mitt nickname är Chivas.

Daniel

Loggat
Jonas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 6
Antal inlägg: 134

Kör: Piaggio Mp3 400



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-08-23, 23:37:41 »

Hm, måste kolla upp det där. Vill dock inte alltid vara anträffbar för hela min msn-lista. Måste få arbeta ifred. Vidare; måste man koppla upp sig mot internet för att det ska fungera? Ska i ärlighetens namn också erkänna att jag börjat tröttna på alla teknikprylar och program som "man måste ha". Men jag kan också se fördelar med att snabbt kunna nå en grupp med ett kort mess, men det kan jag redan idag med min Nokia N95. Vad är skillnaden? Att skicka meddelanden med Palringo, är det gratis?

Ska läsa mer om det imorgon kväll.
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Blogg: http://mcliv.wordpress.com/
Chivas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)
****

Karma: 7
Antal inlägg: 123

Kör: Burgman 650 -08



« Svara #2 skrivet: 2009-08-24, 00:16:54 »

Man måste ha tillgång till internet i luren och det rekommenderas att man har fri data då den ligger och kollar om det har kommit nya meddelanden, så det kan bli en hel del data som skickas. Som sagt helt gratis och är ett mycket enkelt program. Vill man inte var "synlig" under vissa tider går det också bra eller så stänger man av vissa tjänster, kanske MSN, men har övriga på.

Då många andra av mina kompisar använder just Palringo så är det smidigt
Men det är ju inte ett måste att just köra detta program då andra kan köra andra apps som klarar ICQ, MSN, men hittills så har jag inte sett något lika bra program.

En liten undersökning kan vara på sin plats - använder ni luren att chatta med? Och i så fall vilket program?

Daniel
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.073 sekunder med 21 databasfrågor.