Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-16, 11:34:47
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Jag brukar få stirrande blickar!
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Jag brukar få stirrande blickar!  (läst 9658 gånger)
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« skrivet: 2009-06-02, 11:02:17 »

Jag har cirka 10 mil till Sjötorp vid Vänern. Solen stekte och jag bestämde mig för att åka dit.
Resan dit går via både snirkliga och spikraka vägar. Många MC ägar hälsade och jag hälsade tillbaka när jag hann med. Jag var och blir aldrig beredd på att sätta upp handen icon_scratch men vad gör det. Det är kul att dom hälsar på en scooter resonerar jag.

Vad finns det i Sjötorp? Ja inte mycket men en sluss från och till Vänern via Göta kanal samt en del fik.
Väl framme så möttes jag av en djungel av MC'n. Jag som har en Gilera fuoco fick som vanilgt massor med blickar och höjda ögonbryn. Allt krom, svullna motorer, bakdäck som en Scania. Jag drog mig lite åt sidan av någon anledning.
Cirka 25 meter till och med icon_silent Jag är hobbyfotograf, så det blev en del bilder. Jag fick se att det stod ännu flera MC längre ner mot Vänern intill ett fik. Äh va fan, tänkte jag. Jag tar tjuren vid hornen och åker ner dit.

Sagt och gjort, det är lite nedförsbacke samt en del farthinder, så jag får gasa till i mellanåt. Det hörde MC folket
och tappade nästan mazarinen i kaffet. Minst 30 ansikten som liknade fågelholkar stirrade på mig när jag parkerade
mitt i mellan några hojar som hade mer krom en en amerikansk bil fråm 50 talet.
Några reser sig upp och kommer ner till mig. Jag skall tillägga att samtliga var 50 plus.
Jag var redo för smällen, garven och håningarna. Men..Nej!! Inget sådant alls!

- Vilken häftig grej du har, sådan har jag aldrig sett förut! Det var den vanligaste frasen.
Sedan undrade dom hur den fungerade rent tekniskt osv.
Jag blev så förvånad, alla var vänliga och alla betraktade min fuoco med respekt.
Nu var det jag som tappade hakan. Den hänger fortfarande ner en bit och jag jobbar på att få upp den.
Jag började inse att jag hade fått om bakfoten. Man stirrar på dom två framhjulen inget annat.

Erkännas skall att jag har råkat ut för motsatsen också. I Kristinehamn stannade jag för att ta en fika.
Men där var det ett ganska stort gäng med killar i 20-25 års åldern med raka rör.
Dom startade upp motorerna, varvade med ett bedövande ljud medan dom pekade på mig.
Visserligen blev folk förbannade på dom men det struntade dom i. Dom hade ju hittat någon att håna.
Det är bara det att jag kunde ju vara far till dom och ignorera dom totalt.  Dom gav upp till slut   Grin

Ha det så bra i Sommar!!

Kjelle

« Senast ändrad: 2009-06-02, 11:23:23 av Kjelle » Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Jonas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Piaggio Mp3 400

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-06-02, 17:58:34 »

Kul att de visade dig respekt och var öppet nyfikna. Det var samma sak när jag var på Rapidos MC-klubb i förra veckan. Många erfarna hojåkare samlades vid Mp3:an med vänliga leenden och en massa frågor. Vi får passa på att suga i oss blickarna och intresset för om något eller om ett par år lär våra hojar inte längre vara unika. 30 000 sålda hittills vittnar om en trolig fortsatt succé för Piaggio Mp3.

Kul att höra om dina erfarenheter. Berätta gärna fler anekdoter ur vardagen!
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Blogg: http://mcliv.wordpress.com/
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-06-03, 01:05:11 »

En trevlig post Kjelle  thumbsup
Om jag inte gillade min Burgman så pass skulle jag nog själv ha en trehjuling, dom ser så läckra ut jag tittar alltid till lite extra när man ser en.

-Tomas
« Senast ändrad: 2009-06-03, 01:12:43 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Kjelle
Admin-Kjelle

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009-06-03, 13:00:16 »

30.000 Wow, det låter sunt!!
Fan så bra!!!
Jag har aldrig mött någon här på bystan där jag bor men man hör folk berätta att dom ser en då och då.
Speciellt farsan som bor i Stockholm. Han är ju några år, så man vet inte säkert vad det är han ser men
efter som han säger att det var två hjul fram och gubben ser inte dubbelt ännu, så kan man nästan räkna
med att han har sett rätt Smiley

Kjelle
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Återfallet
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 90

Kör: Yamaha X-Max 250 -07
Kör2: Så länge det går

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009-06-03, 16:19:07 »

Ja det kommer säkert att bli allt vanligare med scootrar av alla de slag. Folks attityd och töntstämpel på scootrar här i Sverige håller på att försvinna och de inser att en scooter är ett ekonomiskt fördelaktigt alternativ till bil, samt att det faktiskt är kul. Ökad efterfrågan på scootrar över världen gör säkert att utbudet också ökar i framtiden och vi kommer säkert att få se fler ögonbrynshöjande modeller som Fucco/MP3.   
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011-11-13, 14:02:55 »

Var lugn...endast 270 är sålda i vårt land fran till dagens år 2010.
Efter 2013 då det kommer att krävas A-kort för trike, så kommer antagligen dessa fordon att mista sitt intresse och våre 3-hjulingar att rasa i värde...då blir de säkert ännu ovanligare än vad de är idag!

Elände!

Man får hålla hårt i den man har och hoppas på samlarvärde Smiley
Loggat

Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.074 sekunder med 22 databasfrågor.