Efter byte med en Piaggio karnaby 200cc till en Honda SH300 -11 inte för så länge sen upplevde jag fjädringen som väldigt stum. på Hondan.
Hondan är så klart rappare mer lullull.... såklart det upplevs som ett gediget bygge,men fjädringen usch...okej jag vet att snabbare hojar ska ha stum fjädring men det var stor skillnad.,speciellt över små gupp.
Fjjädringen ligger på normal (3) Ska det vara så eller har Honda satt in sämre fjädrar?
Fjädringen på Piaggio var mjuk men ändå stabil.Vid toppfart inga problem att bromsa hårt.
Såklart bra däck gäller som alltid.
Med min gamle Piaggio -09 om man inte höll uppsikt över hojen så lossnade skruvar lite här och där.Nu menar jag inte på de mest kritiska ställena utan för exempel luftrenare och kåpor.skillnad i toppfart ligger på 20-30km/tim med Hondan.
Jag hade min Piaggio från 10mil till 2000mil och får säga att nöjet var helt på min sida.Under hela tiden uppstod inga krångel förrutom all service.Finns inte så många auktoriserad verkstäder nära Lund.Då är inte Eslöv inräknad.
Båda hojarna har box där bak.Hondans box är lätt att koppla bort men Piaggio's box sitter med fyra skruvar tyvärr så det får ta den tid det tar