Som rubriken säger, har vi nån här som kör Beverly 350? Skulle vilja ha lite förstahandsinformation om hur den är och gärna hur den är jämfört med t ex. SH300. Det optimala vore om det fanns någon dugligt nära runt sthlm. som skulle kunna tänka sig att släppa iväg mig på en liten provtur under kontrollerade former

Dessa växer inte på träd begagnade och inga firmor har några demo som jag hittat. Dyra som fn. är dem nya också vilket kan förklara bristen på begagnat. Motor och drivlina är det som tilltalar mig mest med Beverlyn, riktigt bra med pulver och en koppling i oljebad. Designmässigt så är den helt ok även om jag personligen gillar det mer moderna stuket som t ex. X-Max 300 har.
Jag är i bytartagen och har väl kokat ner mina val till dessa och i denna ordning:
Beverly 350
X-Max 300
SH300
Kör Sportcity 200 idag och vill upp i motoreffekt, ha insprutning, ABS och gärna antispinn och något som gått max ca 1000mil, gärna betydligt mindre. Inte intresserad av större maskiner än dessa. X-Max 300 är ju helt ny så då blir det nyköp men jag har inga problem med begagnat om det är i fint skick.
Jag provkörde nyligen en X-Max 250, den är lite i klenaste laget mot vad jag vill ha men jag gillade den bra annars, 300-modellen som kommer nu blir nog riktigt fin.
Sen provkörde jag en SH300 igår och där var det ju en duglig bit bättre tryck i motorn och den kändes stadig och rejäl att köra. Lite synd på utrymmet under sadeln och designen lämnar väl kanske lite att önska. Utrymmet är väl om möjligt något sämre än på min Sportcity, man får inte in en riktig hjälm i alla fall. Men med en låda bakpå så fungerar det ju bra ändå och designen är kanske inte det viktigaste på ett bruksfordon

X-max 300 kommer gå på 59,900kr vad jag sett och har då både ABS och antispinn och då känns SH300 lite dyr om man tittar på nypriser. Dock finns det ju ett dugligt utbud av begagnade SH300 till betydligt mer humana priser.
Men som sagt en Beverly 350 står, i alla fall teoretiskt, högst på listan, men det gäller att hitta en, helst begagnad då, nypriset svider lite väl även om det "bara" är 7,000kr mer än de andra två

Jag har kollat priserna i Tyskland och det är klart billigare, men det äts upp en hel del av transporten, moms (om man köper nytt), inreggnig osv. och tiden man behöver lägga för att få hem den, så jag vet i fanken om det är värt det i slutändan

/Thomas