Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-20, 06:19:11
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Ännu en MP3 piskar gatorna i den kungliga hufvudstaden
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Ännu en MP3 piskar gatorna i den kungliga hufvudstaden  (läst 9444 gånger)
MarshalDan
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 13

« skrivet: 2017-04-22, 23:49:22 »

Tjenare,

Kom precis hem med mina nya (nåja) MP3 250. Satt i trailer majoriteten av resan hemåt, men körde ett varv med den idag. Den ska dock sitta i buren tills den blir försäkrad på måndag. Avställd nu när att slippa TFF's bedrägeriavgifter.

Första intrycket. Inte så slö som alla får det att låta. Tyckte den var rätt kvick faktiskt, ska få lite eftermarknadsdelar men i överlag är jag nöjd med prestandan. Väldigt glad över att den är B-reggad men saknar fotbroms. Ytterst irriterande placering.

Enorm skillnad både från Quadrons hydrauliska system och tvåhjuligt. Kommer ta ett tag att vänja sig. Speciellt tilt lock funktionen känner jag mig väldigt osäker med så den skippas nog i trafik ett tag framöver. Jag ser mycket lågfartsmanövrar på tomma parkeringspolaster i min närmsta framtid. 2 år på endast fyrhjuligt har satt sina spår i vanan...
Loggat
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå

« Svara #1 skrivet: 2017-04-23, 15:21:42 »

Hej! Välkommen och ett stort grattis till nya hojen!
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2017-04-23, 17:43:23 »

Välkommen MarshalDan!

Trevligt köp 

Lycka till 
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
MarshalDan
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #3 skrivet: 2017-04-25, 16:33:29 »

Tack! Kul att vara en i gänget efter att ha läst så mycket om dessa hojjar. Känns som man kan plocka isär och montera ihop den med ögonbindel.

Längtar verkligen till bättre väder. Körde ett varv idag men jag har dåliga däck fram och det gick sådär med snöblandat regn och +2 grader.

Blir nog två nya framdäck såfort jag hittar några med vettigt mönster. Kommer köra en del grusväg ock och glorifierade slicks funkar inte för det ändamålet.
Loggat
Rogga

Antal inlägg: 338

Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland

Ha det gött

« Svara #4 skrivet: 2017-04-25, 17:04:11 »

Hej och  till forumet MarshalDan.

Kul med ännu en mp3:a på vägarna.

I däckfrågan skulle jag nog rekommendera orginaldäck av märket Michelin City Grip. Det är väldigt bra däck som täcker in ett stort användningsområde, när det gäller årstider.

Men kolla runt och gör din egen bedömning, för i slutänden så är det bara du som åker på däcken.. Cheesy

- Rogga 
Loggat

"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
MarshalDan
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #5 skrivet: 2017-04-28, 12:01:50 »

Har kollat på de faktiskt. Ser inte ut att vara mycket mönster men folk verkar lova ner stjärnorna från himlen om dessa däck. Alla reviews jag läst varit positiva. De ska nog provas.

Jag har orginaldäck på den nu, tror det är bridgestone om jag inte minns fel. Samma modell som satt på original på tidiga MP3or. De ser lite ut som om man hade tillverkat slicks och sen som en eftertanke låtit en full montör dra lite mönster i den med skärare... Och det finns inget mönster på de heller, fortfarande lagliga, men inte mycket kvar direkt.
Loggat
Rogga

Antal inlägg: 338

Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland

Ha det gött

« Svara #6 skrivet: 2017-04-28, 12:34:58 »

Smiley MarshalDan

jag vet inte vad du är ute efter, men vill du ha ett bra orgindaldäck, så är det Michelin city grip som gäller.
Kanske framförallt för Piaggioi Mp3.

Jag vet ju inte vad du har/tänkt för cykel. Så din fråga/svar är lite svår.

- Rogga 
Loggat

"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
MarshalDan
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #7 skrivet: 2017-04-28, 21:36:49 »

Det blev 2st city grip från däckonline. Får se om grabbarna på lokala verkstan kan kränga på de eller om jag måste ta de till en mc shop.

Jag kollade med polaren vilka däck som satt på hans quadro, men det var "mc vinterdäck". Blir lerigt på höstkanten hos honom och M&S däck funkar bättre. Har dålig erfarenhet med M&S däck på moppe så jag skippade de och körde på city grip. Även om jag helst vill ha grövre mönster. Men jag tänkte att mp3an ändå inte trivs på grus så jag tar väl det bara lite lugnare istället.
« Senast ändrad: 2017-04-28, 22:03:40 av MarshalDan » Loggat
MarshalDan
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

« Svara #8 skrivet: 2017-04-28, 22:06:54 »

Bifogar en bild på min nya kompis då ochså. Han heter Nomad.

Kommer nog bli folierad i framtiden i ACU mönster. Såg en gilera i samma "färg" och blev kär vid första ögonkastet.

* 18049775_1623969057632793_1695045257_o.jpg (301.95 KB, 1776x999 - visat 949 gånger.)
Loggat
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2017-04-29, 18:02:56 »

Bifogar en bild på min nya kompis då ochså. Han heter Nomad.

Kommer nog bli folierad i framtiden i ACU mönster. Såg en gilera i samma "färg" och blev kär vid första ögonkastet.
Grattis till inköpet, och Välkommen som sagt till forumet! 

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.07 sekunder med 18 databasfrågor.